Verbouwing Tabernakelkerk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemeenteavond 30 oktober 2012 over Toekomst Kerkgebouw Ontmoetingskerk Welkom ook namens de Werkgroep Toekomst.
Advertisements

Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Informatiebijeenkomst voor bewoners
Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
Stand van zaken nieuwbouw. Uitgangspunten nieuwbouw Doel is het binnen de begroting realiseren van een nieuw duurzaam sportcomplex, passend bij de.
H2O Goed wonen in H2O. H2O Programma 1.Verslag van 7 december 2.Na 7 december tot nu 3.Keukentafelgesprekken 4.Conclusies rapport 5.Vervolgstappen.
Zorg Beter mét Vrijwilligers
WELKOM informatie avond groot onderhoud 10 oktober
(Elektrische) Buurtmobiliteit in Vondelparc?. Samen vervoer organiseren Slimmer -Van bezit naar gebruik -Minder parkeren, meer groen/spelen Makkelijker.
Informatieavond 19 april 2010
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Start zondag Vanaf volgend jaar zal elke eerste zondag van september een start zondagdienst gehouden worden. Na alle vakanties weer in saamhorige eenheid.
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
Welkom Programma Korte terugblik Veranderingen in de wetgeving
Renovatie ALTA Clubhuis
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
een nieuwe LEADER periode
Thema
Informatie avond Nieuwbouw 14 december 2010 Gereformeerde kerk Lopik Welkom.
Gemeente vergadering 3 november 2010 Gereformeerde kerk Lopik.
Zieuwent, Wi‘j doot ‘t samen!. Zieuwent? 1 van de 6 dorpen in gemeente Oost Gelre, Achterhoek Ca 2100 inwoners Ca 800 huishoudens Sociaal, actief betrokken.
Jong Management Kring Haarlem e.o. Algemene Ledenvergadering 20 oktober 2011 Maaike Doyer, Natasja Hoogewerf, Maurice de Jager, Daniel Stoker, Anne Marie.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Gemeenteavond 3Wijken donderdag 28 januari Programma Opening:20.00 uur Structuur wijkkerkenraad20.10 uur Jeugd- en jongerenwerker20.20 uur Koffie20.45.
Financieringsplan bouw en verbouw van een accommodatie.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Vrijwilligersbeleid & Mantelzorg voorlichtingsavond 19 september 2007 Hans Hoes.
1 december Stand van zaken Centrumplan – fase 1 ● Terugblik ● Financieel kader ● Risico’s ● Vooruitkijken.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
Workshop Fondsenwerving. Programma : Gerda Wessels: Subsidievormen CultuurSchakel 19.45Michel Nivard/Corien Bosch: - Wat is Fonds 1818? - Waar moet.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Ouders-kind-peuterspeelzaal één pakket samen verantwoordelijk!
MONITOR SOCIAAL DOMEIN Geheel Onderwerpen WMO algemeen WMO onderwerpen Financiën WMO Jeugd algemeen Jeugd onderwerpen Financiën jeugd participatiewet.
Informatiebijeenkomst Kindcentrum Delfzijl West CBS De Windroos Donderdag 12 mei 2016.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
De Toekomst van de PGT Presentatie voor de gemeenteavond Algemene Kerkenraad 24 mei 2016.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Informatieavond groep 8. Welkom Voorstellen Methodes Manier van werken Algemene zaken Groep specifiek Activiteiten Tot slot.
Crowdfunding avond Project Vosheuvel 2.0 Woensdag 15 juni 2016.
Herinrichting clubhuis. Goedkeuren plannen en bijbehorende kosten voor de herinrichting van ons clubhuis.
Terugblik & stand van zaken Vluchtelingenopvang Amersfoort
Soerendonk, donderdag 19 juni 2014
Korte terugblik 2016 en vooruitblik 2017
Marketingplan [Productnaam]
Protestantse Gemeente Terneuzen
“Andorra Ordino Andorra Ordino.”.
Algemene Leden vergadering 2016 Oudervereniging Athena
Beroepingscommissie 10 oktober 2016
Bouwen aan de toekomst II
Een succesvol community project
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
Bijeenkomst taskforce 18 september
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
Interactieve bijeenkomst DEK-terrein 27 september 2016
Voorlichtingsavond klas 6
Sportlandschap DHK met buitenzwembad
Algemene ledenvergadering
Buurtschap Zuid Ontwerp 1 Ontwerp 2 Ontwerp 3
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Routes vrachtverkeer voor aanvoer materiaal
OR Wonderwind financieel (centjes)
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Pilot 3: Innovatieve schuldhulpverlening aan jongeren en preventie
Voorstel herinrichting voor de Kruiskerk te Delfzijl
Nieuwe inrichting Rottegebied Kop van Oude Noorden terugkoppeling bewoners 14 februari
DE RIPS 100.
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Verbouwing Tabernakelkerk

Programma 11. 45: bouwcommissie 12. 10: activiteitencommissie 12 Programma 11.45: bouwcommissie 12.10: activiteitencommissie 12.30: afsluiting

Bouwcommissie. Terugblik. Wat wordt er gerealiseerd Bouwcommissie * Terugblik * Wat wordt er gerealiseerd? * Wat is nu nog optioneel? * Kosten en budget * Vervolgstappen * Hoe kunt u helpen?

Wat is er in 2017 gebeurd. Definitief Ontwerp op gemeenteavond. mrt Wat is er in 2017 gebeurd? Definitief Ontwerp op gemeenteavond mrt. ’17 Besluit Kerkenraad jun. ’17 Selectie aannemer: Veeneman sep. ‘17 Start Bouwteam okt. ‘17 Aanvraag Omgevingsvergunning nov. ‘17 Gedetailleerd ontwerp en begroting dec. ‘17

Wat willen we bereiken? Algemeen Kerkgebouw geschikt maken voor komende 20-25 jaar Redeneren vanuit Geloven – Gemeenschap – Getuigenis Entree Welkom, ontvangst en ontmoeting, kapstokken Kerkzaal Functionaliteit: woord, muziek, beeld/geluid, podium Flexibiliteit: samenkomsten van 100-600 personen Benedenzaal Flexibele ruimtes voor diverse bijeenkomsten Sfeer, keuken, voldoende toiletten

Wat gaan we doen. Nieuwe entree aan Dok-Zuid zijde Wat gaan we doen? * Nieuwe entree aan Dok-Zuid zijde * Ruimer souterrain: ontmoeting, garderobe * Nieuwe keuken en toiletten * Nieuwe, bredere trap: betere verbinding kerkzaal-souterrain * Nieuw podium * Nieuwe faciliteiten voor beeld en geluid * Extra capaciteit: mogelijkheid voor extra stoelen * Verbeterd klimaat: investering in ventilatie * Groot onderhoud: o.a. vervangen CV-ketels, schilderwerk * Op termijn: ombouw van woning tot jeugdhonk

Wat is nu nog optioneel? * Meer transparante zuidgevel, entree via verdiept kerkplein * Ruimere entree en nieuwe trappartij bij huidige hoofdingang * Lift tussen kerkzaal en souterrain * Heringericht terrein met meer groen en parkeerplaatsen langs de Waalstraat

Kostenraming

Beschikbaar budget

Opties Zuidgevel + entree via verdiept kerkplein. € 36 Opties Zuidgevel + entree via verdiept kerkplein € 36.000 Ruimere entree + nieuwe trappartij € 41.000 Lift tussen kerkzaal en souterrain € 23.000 TOTAAL € 100.000 Heringericht terrein Afhankelijk van bijdrage Gemeente Apeldoorn

Vervolgstappen. Aanneemovereenkomst. jan. ’18. Externe financiering Vervolgstappen * Aanneemovereenkomst jan. ’18 * Externe financiering feb. ‘18 * Omgevingsvergunning feb. ‘18 Commissie Ruimtelijke Kwaliteit 11-jan-18 * Uitvoering verbouwing apr.-sep. ’18 Tijdens verbouwing kerkdiensten in Christelijk Lyceum

Hoe kunt u helpen. Er gebeurt al heel veel Hoe kunt u helpen? Er gebeurt al heel veel! financieel, communicatie, subsidies, beeld & geluid Wat hebben wij nu nodig? * uitvoering: helpende handen * coördinator inzet vrijwilligers * bouwbegeleider * contract-opsteller (juridische kennis) * creatief brein * secretariële ondersteuning En natuurlijk: meedoen met activiteiten!

Activiteitencommissie Leden. Esther van Zoest. Edith Rebergen Activiteitencommissie Leden * Esther van Zoest * Edith Rebergen * Norman Boom * Theodoor Visscher * …………………………… Doel voor 2018 Activiteiten t.b.v. van de verbouwing: zodat we 50.000 euro verdienen voor keuken, beeld en geluid.

Wat hebben we al gedaan. Oliebollenactie (december 2017) Wat hebben we al gedaan? * Oliebollenactie (december 2017) * Sorteeractie Geocos van Hilbert van Dijk (juli 2017) * Verhuizing familie Bos (januari 2018) * Bessensap (december 2017 Tussenstand: € 2.700

Januari-september 2018. Activiteiten voor jong en oud Januari-september 2018 * Activiteiten voor jong en oud * Activiteiten door en voor gemeenteleden We hebben uw hulp wél nodig!

Geplande activiteiten. Workshop-dag voor volwassenen en kinderen Geplande activiteiten * Workshop-dag voor volwassenen en kinderen * Wijnproeverij met Otto Hobbelink * Vliegende speeldoos (musical in 1 dag voor kinderen van 4-12 jaar) * Kleedjesmarkt tijdens Koningsdag 27 april 2018 * Mannendag: Klimbos en eten * Jongerendag: Klimbos en eten * Pop-up restaurant bij de familie Lammers thuis * Openingsweekend met sponsorloop, big bazar, eetkraampjes en dienstenmarkt!

Waar hebben we uw hulp bij nodig Waar hebben we uw hulp bij nodig? * Verzorgen van catering tijdens activiteiten (workshopdag/mannendag/kleedjesmarkt) * Koks en obers voor het pop-up restaurant * Hand en spandiensten tijdens de dag met de Vliegende Speeldoos * Goederen beschikbaar stellen voor kleedjesmarkt * Hand en spandiensten tijdens kleedjesmarkt * Organisatie van ‘Openingsweekend’ (bazar, eetkraampjes, sponsorloop, dienstenmarkt)

Workshopdag voor jong en oud – maart 2018 Coördinatie Workshopdag voor jong en oud – maart 2018 Coördinatie Esther van Zoest Workshops Alice Bernard en Annelies Blacquiere (bloemschikken) Rianne Haverman (schilderen) Edith Rebergen (mozaïek) Vacatures Workshops kinderen (cupcakes, taart of creativiteit) Catering 2 à 3 personen

Wijnproeverij – april 2018 Coördinatie. Norman Boom Wijnproeverij Wijnproeverij – april 2018 Coördinatie Norman Boom Wijnproeverij Otto Hobbelink Vacatures Geen

Vliegende speeldoos – 16 juni 2018 Coördinatie Vliegende speeldoos – 16 juni 2018 Coördinatie Edith Rebergen Organisatie Vliegende Speeldoos Vacatures Hand- en spandiensten tijdens de dag (2 personen) Catering (4 personen)

Mannen/jongerendag - klimbos en eten - juni 2018 Coördinatie Mannen/jongerendag - klimbos en eten - juni 2018 Coördinatie Theodoor Visscher Vacatures Organisatie op de dag zelf (begeleiding) Catering tijdens en na afloop van het klimevenement (2 personen)

Pop-up restaurant – juni 2018 Coördinatie. Norman Boom Organisatie Pop-up restaurant – juni 2018 Coördinatie Norman Boom Organisatie Caroline Lammers, Tineke Boom Vacatures Koks (2 extra personen) Obers/serveersters (2 à 3 personen) Voorbereiding: menukaart/locatie gereedmaken (2 personen) Opruimen (2 à 3 personen)

Openingsweekend – september/oktober 2018 Coördinatie Openingsweekend – september/oktober 2018 Coördinatie Norman Boom en Theodoor Visscher Vacatures Organisatie Bazar (2 à 3 personen) Organisatie Sponsorloop ( 2 à 3 personen) Organisatie Dienstenmarkt ( 2 à 3 personen) Organisatie Eetkraampjes ( 4 à 5 personen)