WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Social Media marketing
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint.
BFB-bier-krat Q
De kansen én valkuilen van nieuwe media
CONTENT MARKETING: reality or hype Patrick Van Waeyenberge.
De campagne....
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Smartphone development Coopman Tom Adforce. Online communicatie en marketing agentschap Gevestigd in Brussel Aanbiedingen : – Online marketing – Juridische.
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Manager Penningmeeste r Inkoper Verkoper willemijn bram.
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Strategie Algemeen Porter.
Intro Pussy Galore INMIDDELS IN 15 BOSCOPEN IN BINNEN- EN BUITENLAND.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Voorbereiden van de stage/sollicitatie mede met behulp van internet.
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Energie ....
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
CONNEXIE CONNECTIVITY GUIDE MEI opbouw Introductie Connexie Connectivity Guide (voorheen Jaarboek) Nieuwe concept Demo Additionele mogelijkheden.
Twitter: #webarchiveringNL WiFi: Beeld en Geluid.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Met de complimenten van Lien
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
BIVV-campagnes 2011 Floris Merckx - Campagnemedewerker BIVV 15/03/2011.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 3 Deel 1.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Wandelnetwerken Zeeland Promotie recreatieve wandelnetwerken Routebureau Zeeland Janine Wrench 21 april 2010.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
LET’s get Social.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
MEER MAGAZINES MEER ROI
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS? THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

2/9 MULTI PLATFORM Web + mobile verhogen het bereik van dagbladen op de commerciële doelgroepen Source: CIM Print sep 2017. Weighted average of .be dailies. Extra reach in Total Brand versus Paper+ THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

Source: CIM Print 2017 Paper + = Paper + digital replica’s of paper 3/9 EEN ENORM POTENTIEEL 74 % Total brand (paper+web+mobile) Weekbereik 12+ 15-54 76 % VVA 18-54 74 % Days Source: CIM Print 2017 Paper + = Paper + digital replica’s of paper THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

FOCUS OP EEN KOOPKRACHTIG PUBLIEK 4/9 FOCUS OP EEN KOOPKRACHTIG PUBLIEK 18-54 Sociale Gr. 1-4 62 % dagbereik Source: CIM Print 2017 , NP total brand, daily reach THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

Full page, splash, video, halfpage… POWER 5/9 Kies voor krachtige communicatie dankzij de combinatie van snel bereik en impactvolle advertenties x Reach Impact 62 % bereik op 1 dag Impactvolle formaten Op doelgroep 18-54 So.Gr.1-4 Full page, splash, video, halfpage… Source: CIM 2017 NP Total Brand THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

ENGAGEMENT Newsbrands zitten zowel in het hart als in het hoofd 6/9 ENGAGEMENT Newsbrands zitten zowel in het hart als in het hoofd Mensen kiezen hun newsbrands voor een heel aantal redenen… en die redenen blijken vaak emotioneel te zijn… ze weerspiegelen hun mening, passies en interesses. THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

CONVERSATION STARTERS 7/9 CONVERSATION STARTERS Advertising in newsbrands verbetert de tonaliteit van de conversaties over uw merk. High Alcoholic Energy providers Alcoholic beverages beverages Banks & insurances Telecom Cars Energy providers Cars Telecom All Sectors Change All Sectors Banks & insurances Supermarkets Supermarkets Low Source: Mediahuis WOM-study 2010. Newsbrands versus TV - - - Tone + + + THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

ACTIVATIE Newsbrands overtuigen lezers om tot een aankoop over te gaan 8/9 ACTIVATIE Newsbrands overtuigen lezers om tot een aankoop over te gaan “Met de krant verkoop je, en verkoop je snel. Het is dan ook geen toeval dat de grootdistributie massaal en met grote regelmaat in het medium investeert.” B.Cools, Deputy general manager bij Space Source: Newspaperswork Tribune, 14.10.2013 THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS

9/9 THE BELGIAN MARKETING BODY FOR ADVERTISING IN NEWSBRANDS