Gebruik Blackboard FEW

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Nieuws en anders in Blackboard 9.1. In grote lijnen  Achterliggend: grote veranderingen  Voor meeste gebruikers transparant  Focus op cursusinhoud.
Onderwijsmateriaal publiceren via Blackboard Willibrord Huisman IOWO, Schema's ontwikkeld in het kader van enkele adviestrajecten over onderwijsmateriaalbeheer,
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Flipping the classroom
RU Onderwijsdag 23 mei 2006 Digitale didactiek.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
© IOWO 2006ICTO-element Oriënteren Belangrijk, vooral als een cursus anders is dan andere: duidelijk maken wat het doel is, wat de werkwijze is en.
Toledo gevorderden Els Verbist. Overzicht Assignments Assessments Group pages Adaptief gegevens toekennen Virtual classroom Nieuwtjes.
Blackboard Digitaal toetsen.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.
Nieuwe media! Beter onderwijs?
Assisteren bij werkcolleges Wiskunde. Taken docent  Bepalen lesstof  Bepalen werkcollege opgaven  Maakt tentamens  Bepaalt normering  Algehele supervisie.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
Michel Visser Founder EesySoft
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Studenten in cursusgebeurtenissen Curs.gebeurt. Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven Curs.groepen Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
1 Digital doing INholland databank Bb Intranet mail/chat.
Plagiaatcontrole aan de UM
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
Testen upgrade Blackboard
Testen Blackboard Marjana Rhebergen.
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Challenge the future Delft University of Technology Activerend onderwijs in grote groepen Ibo van de Poel.
Onderwijs 2.0. Even voorstellen Walter Vos Tweedejaars IDM/Media & informatiemanagement Digitaal samenwerken Google:
Flexibel en geavanceerd. Dat is het idee.
Maple TA Testing & Assessment
Dl 2 Studenten in cursusgroepen Curs.gebeurt. Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven Curs.groepen Docenten Studenten -ISIS (groep) -TIS Uitschrijven.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
BBOO 2 oktober 2008 Stef Migchelbrink
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Known Issues huidige koppelingen SAP-SLM > Blackboard.
Mm-dd-yy | 1 Blackboard gebruikersdag over BBCS 1 november 2007 Frits van Kouwenhove Eline Noorbergen.
Eerste hulp voor de beginnende docent
Aan de slag met een digitale tool voor woordenschat
Nieuwe Ontwikkelingen To boldly go where no one has gone before…
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Docentvaardigheden ICT
Anti-plagiaat software
Opsporing digitaal plagiaat
Verkenning online toetssysteem RSM
Resultaten ICT monitor 2002
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
Gebruik van het annotatiesysteem
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
De - arts op Mathijs Doets
Guus Eilers ICT&O Platform, 14 maart 2002
Richard West University of Georgia
MEL-course: Internation Economics & Global Development, 27 Feb 2002
Kennisclip Web toepassingen
Blackboard usage by teachers
Canvas introductie voor studenten
Blackboard Usage Survey
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Gebruik Blackboard FEW 2002-2003 Guus Eilers ICTO-platform 6 november 2003

225 vakken (61%) % Gem1 Gem2 Studenten 100% 126 Docenten 2.3 Secretaresses 38% 1.5 0.6 Student-ass. 37% 1.8 0.7 Megabytes 27 Mb

Veel gebruikte Bb functies % Gem1 Gem2 Course information 99% 4.4 Announcements 96% 8.0 7.7 Course documents – items 15.9 15.1 Course documents – folders 60% 6.0 3.6 Staff Information 68% 2.8 1.9 Assignments - items 51% 6.4 3.3 Assignments - folders 19% 3.4 0.6

Matig gebruikte Bb functies % Gem1 Gem2 External links 30% 2.6 0.8 Books 24% 1.7 Discussion board - forums 23% 3.9 0.9 Discussion board - messages 39.9 9.4 Digital drop box 16% 30.1 4.7

Weinig/niet gebruikte Bb functies % Gem1 Gem2 Groups 9% 13.2 1.2 Gradebook 5.5 0.5 Surveys 3% 1.0 0.0 Quizzes 0% Chat

Inhoudelijk gebruik (Course Doc. + Assignments) % Gem1 Gem2 Sheets 68% 7.5 5.1 Opdrachten 51% 2.6 Oude tentamens 39% 2.4 0.9 (Extra) lesstof 30% 4.6 1.4 Uitslagen 28% 1.7 0.5 Uitwerkingen 27% 6.5

Voortgang Blackboard # vakken Okt 2001 Okt 2002 Okt 2003 Blackboard 40 (31%) 100 (77%) 160 (94%) Web (Frontpage) 60 (46%) 10 (7%) 1 (1%) Niks 30 (23%) 20 (15%) 9 (5%) Totaal 130 (100%) 170 (100%)

Pluspunten Blackboard Eenvoudig in gebruik Duidelijke user-interface Sluit aan bij het gangbare onderwijs Webbased, dus overal bereikbaar Beperkte administratie door zelf in- en uitschrijven Goede support (DIA, OOS, OECR)

Minpunten Blackboard Vakbased. Te weinig tools voor beheer over vakken heen Te weinig in- en exportmogelijkheden (gradebook, surveys, groepen) Performance Niet zelf uitschrijven voor Communities