DE TANDEN Ik ben wel eens benieuwd wat

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
foto's door Casper görannsson
Advertisements

Het gebit.
Beugels Ik doe mijn spreekbeurt over beugels omdat ik zelf een beugel heb en ik wil er andere kinderen iets over vertellen.
Groep 3, 4 & 5 Voorstellen en kort vertellen welke onderwerpen aan bod komen.
Onze mond van dichtbij ! Onze mond van dichtbij ! Tong Tanden Speeksel Tandvlees …
Onze mond van dichtbij ! Onze mond van dichtbij ! Tong Tanden Speeksel Tandvlees …
Bij de tandarts.
Gebitsverzorging.
Groep 6, 7 & 8 Voorstellen en kort vertellen welke onderwerpen aan bod komen.
De beugel.
de tandarts.
Groepsopdracht LP Voeding
Basisstof 7. Het gebit.
Hoe eten dieren Door: Ernst Valentijn.
Thema 2: Voeding en Vertering
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Verkleining van voedingsmiddelen
Spanisch Eyes-James Last.
Start HET NIEUWE INFORMATIEKANAAL IN DE APOTHEEK !!
De Orthodontist.
Groep 1-2 Voorstellen en kort vertellen welke onderwerpen aan bod komen.
Snelheidstest Vorm het woord opnieuw door op de letters in de juiste volgorde aan te klikken met de muis. Indien eenzelfde letter tweemaal voorkomt, klik.
Nieuwjaarsbrief aan God
Thema 2: Van mond tot kont
Inhoud les Herhaling Uitleg Film Opdrachten Huiswerk.
Bij de tandarts.
Casuïstiek. Casuïstiek Casus meneer Meijer Waarom draagt meneer Meijer het frame niet? Antwoord De plaats waar het frame zat is ontstoken Veel plaque.
Casus 2 week 1 Uiterlijke verzorging E. Flink 2013.
Een lichaam bestaat uit en De spieren zitten vast aan de beenderen. De spieren kunnen samentrekken en ontspannen. Zij dienen om ons te laten beenderen.
Durf jij het aan??. Je hebt 16 vragen om de rest van de klas uit te schakelen. Je kunt kiezen uit 16 categorieën. Je kunt in elke categorie kiezen uit.
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie allemaal onthouden hebben!
Wat weet jij over de herfst?. 1) Een komt van een…...  een tamme kastanjeeen tamme kastanje  een wilde kastanjeeen wilde kastanje  een beukeen beuk.
AA - BB.  Jan, Sofie en hun moeder zijn samen 52 jaar oud. De mama is vier keer zo oud als Sofie. En Sofie is 2 jaar ouder dan haar broertje Jan. Hoe.
Mondverzorging door verpleegkundigen Casuïstiek Verwijzen en/of extra mondzorg?
VERTERING. CELLEN WEEFSEL orgaan organenstelsel.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Onze mond van dichtbij ! Onze mond van dichtbij ! Tong Tanden Speeksel Tandvlees …
Op je gezondheid.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
H 6 Occlusie en articulatie
Het gebit.
Uiterlijke verzorging
Het gebit.
Tandenpoetsen.
Anna Wie heeft er wel eens pijn in zijn mond gehad? …
Veel mensen vinden bidden nog niet zo gemakkelijk. Hoe zou dat komen?
Voeren en verzorgen Periode 3
§7 Het gebit Thema 2 Voeding en vertering
Voel je wel in je vel !.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Kies een spel of luister naar de liedjes
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Begrijpend luisteren digibordpeuters.
Opgelet: de woorden zijn aangeduid (gemakkelijker kan niet...)
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
H6: Anatomie & Fysiologie
ADL Les 3.
Wat weet jij over de herfst?
Voeren en verzorgen Periode 3
Tandplaque en tandsteen
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

DE TANDEN Ik ben wel eens benieuwd wat jullie allemaal onthouden hebben!

1) Welke tanden zijn hieronder aangeduid? A) De snijtanden B) De hoektanden C) De kiezen

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

2) Welke tanden zijn hieronder aangeduid? A) De snijtanden B) De hoektanden C) De kiezen

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

3) Welke tanden zijn hieronder aangeduid? A) De snijtanden B) De hoektanden C) De kiezen

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

4) Waarvoor gebruiken we onze snijtanden? A) Om het voedsel fijn te malen. B) Om het voedsel te verscheuren. C) Om een stuk van het voedsel af te bijten.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

5) Waarvoor gebruiken we onze hoektanden? A) Om het voedsel fijn te malen. B) Om het voedsel te verscheuren. C) Om een stuk van het voedsel af te bijten.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

6) Waarvoor gebruiken we onze kiezen? A) Om het voedsel fijn te malen. B) Om het voedsel te verscheuren. C) Om een stuk van het voedsel af te bijten.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Ik poets minstens tweemaal per dag mijn tanden. 7) Goed of fout? Ik poets minstens tweemaal per dag mijn tanden.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Ik poets mijn tanden best voor elke maaltijd. 8) Goed of fout? Ik poets mijn tanden best voor elke maaltijd.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Een goede poetsbeurt moet drie minuten duren. 9) Goed of fout? Een goede poetsbeurt moet drie minuten duren.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Ik poets met kleine heen –en weerbewegingen. 10) Goed of fout? Ik poets met kleine heen –en weerbewegingen.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Ik poets alleen de buitenkant van mijn tanden. 11) Goed of fout? Ik poets alleen de buitenkant van mijn tanden.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Melktanden poetsen is niet nodig. 12) Goed of fout? Melktanden poetsen is niet nodig.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Versleten haren van de tandenborstel poetsen beter. 13) Goed of fout? Versleten haren van de tandenborstel poetsen beter.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Ik gebruik niet te veel en niet te weinig tandpasta. 14) Goed of fout? Ik gebruik niet te veel en niet te weinig tandpasta.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Als kind moet ik nooit naar de tandarts. 15) Goed of fout? Als kind moet ik nooit naar de tandarts.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Als kind moet ik betalen bij de tandarts. 16) Goed of fout? Als kind moet ik betalen bij de tandarts.

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

16) Van wie is dit een gebit? Van een volwassene Van een kind

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

17) Van wie is dit een gebit? Van een volwassene Van een kind

Goed zo! 

Fout  Probeer nog een keer.

Goed geoefend!? - Had je veel fouten?  Oefen dan nog extra! - Weinig fouten  Je hebt al heel knap gewerkt!