Marktinformatie dag 06-09-2017 MPV-midden Marktinformatie dag 06-09-2017
Welkomstwoord Dit wordt gedaan door Mart
Inhoud van de presentatie/ verloop van de dag Wie is wie van Rijkswaterstaat Tijdsplanning & procedures De Rijksrederij Organisatie Taken Wat wordt er vervangen en wat kan het Informeel contact (tijdens de borrel) met Rijkswaterstaat (iedereen) Wie is wie door Marcel - Na de presentaties is er gelegenheid in gesprek te gaan met de medewerkers van RWS. - Indien u ideeën en/of vragen individueel wilt bespreken kunt u dit dan laten registreren bij Christy. We zullen dit dan in september inplannen. - Tijdsplanning & procedures door Joost - De Rijksrederij door Marjan Borrel door iedereen
Wie is wie van Rijkswaterstaat Projectmanagement Mart de Goffau (projectmanager) Projectondersteuning Christy de Jong Omgevingsmanagement Geke de Wit (omgevingsmanager) Contractmanagement Marcel Jansen (contractmanager) Joost Verschuure (adviseur) Jan Devilee (adviseur) Ulbo Faber (adviseur) Rinus Legen (Tenderned) Technisch management Walter van Gruijthuijsen (adviseur) Diederick van Welij (adviseur) Rijksrederij Marjan Sleurink Jack Schoo
Tijdsplanning & procedures Algemeen De data en criteria in de contractstukken die gepubliceerd worden via TenderNed zijn bindend. De presentatie’s worden gepubliceerd op TenderNed.
Tijdsplanning & procedures Publicatie Aanmeldings- en Selectiedocument – 10 oktober 2017 Verzoek Nadere Inlichtingen - 31 oktober 2017 Verzoek tot deelneming (uiterste datum) - 22 november 2017 Verstrekken Inschrijvingsdocumenten - 1 februari 2018 Dialoogfase (incl. Kijkdagen) - 19 februari t/m 26 april 2018 Verzoek Nadere Inlichtingen - 8 mei 2018 Inschrijving (uiterste datum) - 28 juni 2018 Definitieve gunning - 15 oktober 2018 Oplevering 1e MPV - 4 mei 2020 Oplevering 2e MPV - 1 juli 2020 Aan de hieronder genoemde data en criteria, evenals de door R.R. gepresenteerde functionaliteiten, hoewel zorgvuldig opgesteld, kunnen geen rechten worden ontleend.
Geschiktheidseisen bij aanmelding 1 Tijdsplanning & procedures Geschiktheidseisen bij aanmelding 1 a. Technische bekwaamheid 1 (GE1) – Referenties Gegadigde heeft in de periode van juni 2011 t/m juni 2018 tot tevredenheid van de desbetreffende opdrachtgever (via de ingevulde Bijlage F) aangetoond ervaring te hebben met de eindverantwoordelijkheid voor de volgende kerncompetenties: ontwerp van een werkschip groter dan 40 m1; en nieuwbouw waarbij tegelijkertijd aan twee schepen in verschillende fase van bouw wordt gewerkt Definitie werkschip: een schip dat is gebouwd voor het verrichten van specifieke taken. Voorbeelden zijn boeien-, pijpen- en kabelleggers, hef- en kraanschepen, sleepboten, onderzoeksschepen, vissersschepen, baggerschepen of andere special purpose vessels, MPV-schepen. In dit kader worden niet als werkschip beschouwd: tankers, carriers, passagiersschepen, pleziervaartuigen, patrouille schepen. Bij twijfel wordt aangeraden hierover een vraag te stellen aan aanbesteder voor de nota van inlichtingen.
Tijdsplanning & procedures Geschiktheidseisen bij aanmelding 2 Technische bekwaamheid 2 (GE2) – Kwaliteitsmanagement Gegadigde toont aan dat hij een kwaliteitsmanagementsysteem conform de ISO 9001 norm of een, naar het oordeel van aanbesteder, tenminste gelijkwaardig kwaliteitsmanagementsysteem in zijn onderneming geïmplementeerd heeft door middel van: een geldig certificaat of een recente (niet ouder dan 1 jaar) audit door een externe, onafhankelijke partij die heeft vastgesteld dat het kwaliteitsmanagementsysteem van gegadigde aan alle normeisen voldoet.
Tijdsplanning & procedures Selectiecriteria 1. De gegadigde toont door middel van een beschrijving (max. 4 A4 pagina’s) aan hoe hij in de periode van zeven jaar voorafgaande aan de uiterste datum voor ontvangst van de verzoeken tot deelneming invulling heeft gegeven aan kwaliteitsmanagement bij één of meer projecten. 2. De gegadigde toont door middel van een beschrijving (max. 2 A4 pagina’s) aan hoe hij in de periode van zeven jaar voorafgaande aan de uiterste datum voor ontvangst van de verzoeken tot deelneming invulling heeft gegeven aan arbo- en veiligheidsmanagement bij één of meer projecten.
Rijksrederij MPV-midden
De Rijksrederij… Opgericht in 2009 Is onderdeel van RWS dienst Zee & Delta Beheert, bemant en onderhoudt schepen voor de Douane, Kustwacht, Ministerie van Economische Zaken en Rijkswaterstaat Heeft een jaarlijkse omzet van circa 80M euro Telt ongeveer 43 mensen op kantoor en ongeveer 270 bemanningsleden op de schepen Eventuele voettekst
Dienstverleningsmodel Eventuele voettekst
Taakuitvoering Inspectie en handhaving Vaarwegmarkering Incidentmanagement en verkeersbegeleiding Waterkwaliteit en –kwantiteit, hydrografisch onderzoek Visserijonderzoek en –beheer Eventuele voettekst
Onze vloot Vlootprogramma 109 schepen variërend van 7 grote zeegaande schepen tot zelfstandig opererende RHIB’s 42 schepen worden door de Rijksrederij bemand Vlootprogramma Vervangen van verouderde vloot: - Efficiëntere en effectievere taakuitvoering - Duurzaam investeren over levenscyclus - Veiligheid en betrouwbaarheid Eventuele voettekst
MPV- Midden Hoofd- en Neventaken afmetingen vaargebied uit kust GMDSS Zeegebied Snelheid Te vervangen schepen MPV Midden Aantal: 2 Hoofdtaak: Markeerwerkzaamheden Visserijonderzoek Neventaak: Meten, incidentmanagement, handhaving Lengte: ca. 60m Breedte: max. 16,30 m Diepgang: max. 3,80m 200 nm A3 13-16 knopen Frans Naerebout Rotterdam Terschelling Isis
Indicatie vaarprofiel Taak Percentage Markeerwerkzaamheden 68 % Visserijonderzoek – Boomkor 10 % Visserijonderzoek - Spisula 10 % Meetonderzoek 10 % Incidentmanagement & - bestrijding 2 % De schepen worden ingezet van maandag tot en met zondag. Incidenteel kunnen de schepen ook 21 dagen continu ingezet worden als dit voor een taak nodig is (bijvoorbeeld visserijonderzoek).
Hoofdtaak: markeerwerkzaamheden De markeerwerkzaamheden bestaan uit het uitleggen, opnemen en onderhouden van drijvende markering. Een gemiddelde week tijdens markeerwerkzaamheden ziet er als volgt uit: 4 uur transit van haven naar locatie 84 uur markeerwerkzaamheden (controleren/reinigen/vervangen) 76 uur transit tussen locaties 4 uur transit van locatie naar haven 8 uur in de haven voor bevoorrading/ crew wissel
Hoofdtaak: visserijonderzoek Het visserijonderzoek bestaat uit Pelagische visserij, Boomkor- en Spisula-onderzoek. Een gemiddelde week visserijonderzoek ziet er als volgt uit: 4 uur transit naar locatie 60 uur vissen 100 uur transit tussen locaties 4 uur transit van locatie naar haven 8 uur in de haven voor bevoorrading/ crew wissel
Neventaken Meetonderzoek Het meetonderzoek op zee en in zeegaten bestaat uit hydrografische werkzaamheden, milieu metingen en bodem bemonstering. Gebruikmakend van moonpool en mogelijk ROV. Incidentmanagement & - bestrijding Tijdens incidenten treedt de MPV-midden op als on-scene coördinator en kan search & rescue taken uitvoeren. Via een mobiele Rhib-davit kan een rhib gelanceerd worden. Bevoorraden en bunkeren platforms Drie platforms moeten bevoorraad worden met de MPV-midden, waarbij o.a. water en gasolie afgegeven wordt.
Markeerwerkzaamheden
Markeerwerkzaamheden
Markeerwerkzaamheden
Markeerwerkzaamheden
Markeerwerkzaamheden
Visserijonderzoek
Visserijonderzoek
Visserijonderzoek
Neventaken
Neventaken
Vragen ?
Borrel