Strategisch support Management support Strategie Tactisch support

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Taskforce Strategische Personeelsplanning
Advertisements

Realisatie Projectenportfolio
Corporate Portfolio Management
Incident & Probleem management
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Opleiden van medewerkers
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
10 mei 2006 MFC Oudehaske1 Taak corporatie “… mensen aan woonruimte helpen die dat niet zelfstandig kunnen…”
Enterprise Document Management Fase
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Organisatie van de HRM-functie
6 stappen in Risico management
Bedrijfsfunctiemodel IZO AWBZ, Wmo en Zvw Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning JANUARI 2013 VERSIE 1.0 IZO Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning.
Fedict Identity Authentication & Authorisation Informatievergadering M1016 – OPEN OFFERTEAANVRAAG VOOR DIENSTEN E-GOVERNMENT FEDICT PLATFORM.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Bepalen huidige bedrijfsprocessen Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning.
Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Gebruikers- ondersteuning Management- informatie Data- beheer.
Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch support Management.
Jacqueline Reijerink algemeen directeur SPSZN Symposium 23 mei 2016.
Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Requirementsmanagement
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Hoofdstuk 9 Taakcluster Management support
Hoofdstuk 7 Taakcluster Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Hoofdstuk 7 Taakcluster Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Strategisch support Management support Strategie Tactisch support Bepalen huidige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie Bepalen veranderbehoefte Bepalen strategie business – inzet computertechnologie Bepalen verandermogelijkheden Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen toekomstige computertechnologie Financieel management Strategie Tactisch support Behoefte- management Contract- management Capaciteits- management Operationeel support Change support Ontwerp Gebruikers-ondersteuning Security Require- ments man. Realisatie Kwaliteits- management Management-informatie Monitoring Transitie Testen Data- beheer Educatie

Checklist rol Schadebehandelaar Vereiste kennis en vaardigheden Laag Hoog Algemeen Kent procedure bij vermoeden van fraude □ Etc. CRS (Claim Registratie Systeem) Kent alle basisfuncties van CRS Kan claim openen, beoordelen of de informatie volledig is en alle informatie op de juiste wijze aanvullen indien nodig Kan claim afhandelen (toekennen, afwijzen) inclusief alle bijbehorende handelingen Kent de koppeling met het KIS (Klant Informatie Systeem)

Referentiekaart rol Schadebehandelaar Vereiste kennis en vaardigheden Laag Hoog Algemeen Kent procedure bij vermoeden van fraude □ ■ Etc. CRS (Claim Registratie Systeem) Kent alle basisfuncties van CRS Kan claim openen, beoordelen of de informatie volledig is en alle informatie op de juiste wijze aanvullen indien nodig Kan claim afhandelen (toekennen, afwijzen) inclusief alle bijbehorende handelingen Kent de koppeling met het KIS (Klant Informatie Systeem)

Voorbeeld ingevulde checklist rol Schadebehandelaar Vereiste kennis en vaardigheden Laag Hoog Algemeen Kent procedure bij vermoeden van fraude □ ■ Etc. CRS (Claim Registratie Systeem) Kent alle basisfuncties van CRS Kan claim openen, beoordelen of de informatie volledig is en alle informatie op de juiste wijze aanvullen indien nodig Kan claim afhandelen (toekennen, afwijzen) inclusief alle bijbehorende handelingen Kent de koppeling met het KIS (Klant Informatie Systeem)

2. Verzorgen (collectieve) opleidingen Samenstellen/beheer aanbod opleidingen 1. Beheer inschrijvingen 2. Uitvoeren opleiding 3. Nazorg 4.

3. Afhandelen (individuele) aanvragen educatie Aanvraag gebruiker / manager Constatering kennislacune Registratie en intake 1. Bepalen vorm 2. Uitvoeren 3. Nazorg 4.

4. Verzorgen (collectieve) herhaalsessies Verzamelen data rondom kennislacunes Samenstellen/beheer aanbod herhaalsessies 1. Beheer inschrijvingen 2. Uitvoeren herhaalsessie 3. Nazorg 4.

5. Verzorgen inloopspreekuren Beheer agenda inloopspreekuren 1. Uitvoeren 2. Nazorg 3.

6. Uitvoeren assessments Aanvraag manager / periodieke aanvraag / random aanvraag Uitvoeren assessment 1. Bepalen evt. vervolgacties 2. Evt. uitvoeren her-assessment 3.

Strategisch support Management support Strategie Tactisch support Bepalen huidige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie Bepalen veranderbehoefte Bepalen strategie business – inzet computertechnologie Bepalen verandermogelijkheden Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Strategie Bepalen toekomstige computertechnologie Financieel management Tactisch support Behoefte- management Contract- management Capaciteits- management Operationeel support Change support Ontwerp Gebruikers-ondersteuning Security Require- ments man. Realisatie Kwaliteits- management Management-informatie Monitoring Transitie Testen Data- beheer Educatie