Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vriendschap voor het leven
Advertisements

De marketing-omgeving
Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen
Wintertijd 1 (5 december, ha dat is de blijde dag)
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
Opwekken van een sinusvormige wisselspanning
Godsdienst.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Het zoeken en vinden van trends
SEKS voor het HUWELIJK SAMENWONEN Wat is er op tegen?
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
uit: Wiskunde in beweging – Theo de Haan
EVENWICHTEN STATISCH EVENWICHT DYNAMISCH EVENWICHT
Herfst 2010 basisschool Jacinta
SEKS voor het HUWELIJK SAMENWONEN Wat is er op tegen?
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Door de snelle economische groei die vooral in de jaren zestig tot structurele tekorten op de arbeidsmarkt leidde, zochten veel Nederlandse bedrijven buitenlandse.
Temperatuur en volume: uitzetten of krimpen
Uitzetten en krimpen Faseovergang
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Invalshoek: Niet-Europese invloeden
Tijdmachine Informatie les 1
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
De Paradox van onze Tijd
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
Paragraaf 4,3 Centrum van de wereld!
PETS organiseren. Welk thema heb je Marion ?? Ik wil fun, maar kan ik dat zeggen in deze wereld ?
© Maarten Walraven en Robert Nederlof
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
Van actie naar interactie
Soundscape Barbara Peters Joris Knol Chantal Brosius Rick Jansen Liselotte van Hasselt.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
J1K4 Depth of the Surface Door: Paul Basten Luke van der Palen Erwin Retel Roy van Eeuwijk Docent: Karlijn Muller.
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Wat gaan we vandaag doen?  Berekenen wat iets kost over een bepaalde periode.  Winstbalk  Procentuele veranderingen.
Assortiment dat wat er te koop is.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Geluk is een werkwoord extra terugkomdag Petra Bolhuis Theo Meereboer.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Pioniers.
Presentatie bedrijf lob.
Handleiding voor het invoeren van PROMs in Fysiomanager
What is the meaning of? Student centered learning
Talent in Ontwikkeling
Trends.
Uit de knoop november 2016.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Introductie Dit is de aarde Dit ben ik op de aarde
Big Data.
Big Data.
Eisen PWS: Maak een goede PPP van minimaal 18 dia’s.
De blaffende bevers.
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
WELKOM Trends en bloemwerk.
Periode tussen kindertijd en volwassenheid.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Vriendschap voor het leven
Transcript van de presentatie:

Trends

Trends door de jaren heen Mode:

Hoe ontstaan trends? Een trend onstaat uit “Tijdsgeest” Het staat voor hoe mensen in een bepaalde periode denken Tijdsgeest verandert zeer langzaam, bijna onmerkbaar Trends worden vaak in gang gezet door creërende personen Kunstenaars Filmmakers Popmuzikanten Zij zijn voorlopers  en hiermee een waardevolle bron voor Trendwatchers

Wat zijn trends

Wat zijn trends? Trends zie je elke dag, overal, elk moment om je heen Trends worden door onszelf in gang gezet. Maatschappelijke ontwikkelingen zorgen voor nieuwe trends Trends leveren vaak een golfbeweging op: Begint klein, wordt steeds groter en zwakt hierna weer af. De smaken van mensen veranderen, we zoek telkens nieuwe inspiratie, onze wereld veranderd daarom met ons mee.

Hoe herken je trends? Lidewij Edelkoort Om trends te herkennen kun je de laatste ontwikkelingen volgen mode, haardracht interieur lifestyle/levenshouding Trends zijn vaak gebonden aan Plaats Tijd Doelgroep Trendwatchers houden zich constant bezig met het “forecasten” van trends Lidewij Edelkoort https://www.youtube.com/watch?v=RLUhJngnO24 https://www.youtube.com/watch?v=ApLzeuyUWhw

Hoelang duren trends? Bedrijven gebruiken vaak de trendpiramide om de omgeving te analyseren. Micro: Online winkelen 0-5 jaar Mesotrend: Beter gebruik van onze vrije tijd 5-10 jaar Macrotrend: Tijdgebrek 10-30 jaar

Trends voor wie? Trends worden opgepakt door . Doelgroepen Smaakgroepen .