Tool WC-1: Opdrachten verbinden aan de beroepscontext

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Aanleiding Veranderende organisatie
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Transcript van de presentatie:

Tool WC-1: Opdrachten verbinden aan de beroepscontext Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in? Tool WC-1: Opdrachten verbinden aan de beroepscontext © 2016 mascil project (G.A. no. 320693). Lead partner University of Nottingham; CC-NC-SA 4.0 license granted. The project mascil has received funding from the European Union’s Seventh Framework Programme (FP7/2007-2013).

Overzicht Doelen: Verschillende manieren ontdekken om wiskunde te verbinden aan de beroepscontext. We zullen: De opdrachten bespreken als groep; Een korte video bekijken; De taken in categorieën indelen; Reflecties delen. Deze tool introduceert vijf voorbeeldopdrachten  die wiskunde verbinden aan de beroepscontext waarbij gebruik gemaakt wordt van verschillende soorten benaderingen. Deze tool biedt de gelegenheid om die verschillende manieren waarop de verbinding met de beroepscontext wordt gelegd te verkennen. Dit roept waarschijnlijk vragen op die verder verkend kunnen worden met behulp van de andere twee tools bij dit onderwerp (WC-2 en WC-3).

Opdrachten Noodoproepen Telecommunicatie Welkomstmatten Containerlogistiek Chocolade delven The five tasks should be circulated to the group as pre-reading so teachers can become familiar with these before the session. Emergency Calls Telecommunication Entrance matting Container logistics ChocChip Mining

Connecties maken met de beroepscontext Hoe wordt in deze opdrachten het leren van wiskunde verbonden aan de beroepscontext? Bekijk de videoclip. Ben je het eens met de ideeën van de docenten? Bespreek de opdrachten eerst kort met de groep aan de hand van de vraag: hoe wordt in deze opdrachten het leren van wiskunde verbonden aan de beroepscontext?   Toon de korte videoclip waarin Engelse docenten de opdrachten bespreken. https://www.youtube.com/watch?v=4pgFHURxC2I

Opdrachten verdelen in categorieën Plaats de taken in categorieën. Worden wiskunde en de natuurwetenschappen daadwerkelijk gebruikt in de beroepscontext op de manier die de opdracht suggereert? Wanneer de wiskunde of een van de natuurwetenschappen die nodig is voor de opdracht gebruikt wordt, kunnen de leerlingen dan de beroepscontext loslaten of blijft die van belang? Heeft de opdracht kenmerken die ertoe leiden dat de wiskunde of de natuurwetenschappen op manieren gebruikt worden die verschillen van wat leerlingen normaal gesproken ervaren? Vraag de docenten om in kleine groepjes gedurende ongeveer 20 minuten de opdrachten in te delen in categorieën. Deze categorieën staan niet op voorhand vast, maar zouden naar voren moeten komen uit de discussies tussen de docenten. U kunt overwegen de volgende vragen te gebruiken, die misschien kunnen helpen: Worden wiskunde en de natuurwetenschappen daadwerkelijk gebruikt in de beroepscontext op de manier die de opdracht suggereert? Biedt de opdracht een authentieke ervaring? Wanneer de wiskunde of een van de natuurwetenschappen die nodig is voor de opdracht gebruikt wordt, kunnen de leerlingen dan de beroepscontext loslaten of blijft die van belang? Heeft de opdracht kenmerken die ertoe leiden dat de wiskunde of de natuurwetenschappen op manieren gebruikt worden die verschillen van wat leerlingen normaal gesproken ervaren?

Finishing off Bespreek de belangrijkste punten uit de discussie en vergelijk de categorieën. Selecteer een opdracht en gebruik deze in de klas voor de volgende bijeenkomst. Reflecteer op je ervaring en neem deze mee naar de volgende bijeenkomst. Breng de groep weer bij elkaar om de voornaamste punten uit hun discussie te delen en samen te bespreken.   Vraag de docenten om een opdracht te selecteren die in een beroepscontext is gezet. Dit kan een opdracht zijn uit het MaSciL lesmateriaal of uit een alternatieve bron. Vraag de docenten die opdracht in de klas te gebruiken voor de volgende bijeenkomst. De bedoeling is dat ze reflecteren op de punten uit bovengenoemde discussie tegen het licht van hun ervaring met de opdracht in de klas, en deze reflecties en overwegen meenemen naar de volgende bijeenkomst,