Mens en Maatschappij leren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

Maatschappijleer 24 november 2011.
Aanleiding auditverslag van 2011 achterstandenbeleid.
Huiswerk. Ieder zijn/haar manier Van kort naar lang Even leren Methoden In de spotlight Slapen is leren 3x 10 is meer dan 2x 20 Leren wat je NIET kent,
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
De beste manier om woorden aan te pakken…
Op de informatieavond van groep 6
Welkom Op de informatieavond van groep 6. Nieuwe leerkracht Ervaring Omgang kinderen Thuis Kind op de eerste plaats Afspraak met de leerkracht Gymkleding.
les 12 - tekstplan, wikispaces
Leswijzer Nieuwsbegrip
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Hoe leer je lange teksten
Het maken van een spreekbeurt
Welkom in groep 6.
Mundo: Thema 1 ‘Wie ben ik?’
Samenvatten.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
Hoe leer je geschiedenis?
Wie ben ik? Zoë Kol juf van groep 5 en 6.
Welkom in het vierde leerjaar!. Klaswerking  Streven naar zelfstandig werk: --> algemene uitleg --> zelfstandig aan het werk --> extra uitleg individueel.
Het belang van plannen.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Veranderingen t.o.v. 3e editie
Briant College Cursus woordenschat woordraadstragieën.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Geheugen en HB Margit Horsthuis. Voorstellen  Margit Horsthuis Psycholoog, Kinder- en Jeugdpsycholoog i.o. Remedial Teacher Moeder van …..  Wie zijn.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Wat is de bedoeling van Frans leren in de 3e graad? Kinderen in staat stellen op een eenvoudige manier in een aantal herkenbare situaties in het Frans.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Volgende paginastartschermVolgende paginastartscherm Welkom bij de demo van de oefensoftware van Lekker Lezen.
Wie vindt er beter wat ze zoekt? Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Hoe ga je om met de ATLAS Met behulp van deze presentatie leer je hoe je moet werken met de de Grote Bosatlas.
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
Woordraadstrategieën
Beeldspraak: de vergelijking
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Informatieavond Groep 4.
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 BB Lesweek 4
Toetsen? Doe het zelf!.
Hond & Kat Les 7 (Afsluitende les)
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Vakgroep Frans.
Cursus 3.1 Wetten en Regels Klas 2 KGT Lesweek 3
PO Griekse en Romeinse goden.
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
Helpen bij huiswerk en plannen
Cursus 3.1 Wetten en Regels Klas 2 BK Lesweek 4
Mens & Maatschappij D-Toets
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Welkom.
Blok 2 Mijn familie Deelvraag: Uit welke familie kom ik en hoe kom ik te weten hoe het vroeger was?
Mens & Maatschappij D-Toets
Hoe maak ik een goede mindmap?
Open bouwblokken voor de adaptieve engine
Het vak maatschappijleer
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Bedrijvigheid in de lessen economie!
LEZEN.
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoe gaat het met jouw stad?
Transcript van de presentatie:

Mens en Maatschappij leren Hoe kan ik leren voor Mens en Maatschappij Mens en Maatschappij leren

Tekstboek Tekstboek  Thema  blok Blokken opgedeeld in ‘kopjes’ Dik gedrukte woorden BEGRIPPEN, zijn belangrijk in dat stukje tekst. Rondom de begrippen staan vaak voorbeelden. Door de voorbeelden wordt duidelijker wat het begrip inhoud. Bronnen geven extra uitleg of toevoeging aan de ‘kopjes’

Tekstboek Komt er in het leerwerk iets voor over tijden of kaarten gebruik dan: TIJDWIJZER KAARTWIJZER Deze vind je achter in je tekstboek

Werkboek Vragen uit het werkboek herhalen. Let goed op welke vragen in de lessen herhaalt/behandeld worden. Aan het eind van ieder blok staat de TERUGBLIK kennen en kunnen laat deze vragen overhoren. Bij proefwerk de EINDSPRINT belangrijk. Grote samenvatting van het thema.

WERKBOEK Van ieder begrip staat extra uitleg achterin het werkboek Uitleg van het begrip + extra omschrijving

Mundo-online

Mundo-online

Mundo-online Test jezelf: oefenvragen over het thema. Begrippen: uitleg over de begrippen ondersteuning met plaatjes en filmpjes. Naslag: - Alle begrippen op word. - Digitale kaartwijzer en tijdwijzer Extra: WRTS invullen begrippen, toets aan de hand van spelvormen de begrippen

Samenvatting of Mindmap Je gebruikt de gemaakte samenvattingen of mindmap om alles te herhalen. Laat je overhoren !