Camera vormgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Video Verwerking Inleiding
Advertisements

CAMERA BEELDKADER EN CAMERASTANDPUNT
Basiselementen in een goede schoolslag (tips en tricks)
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Francois Aelbrecht Vakantie films
GEMEENTE, NEEM JE KINDEREN MEE
De verschillende stappen
Het ontwerpen van een film
Een animatiefilm met Windows Movie Maker
Een algemene inleiding bij het maken van video’s
1 minuut film Korte scenes (5 / 6 seconde)
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
piramide thema: mensen
Immersive Space Storyboards
Komt een vrouw bij de dokter
Welkom TCO voorlichtingsavond Selectietraining 2010
Ruimte & ruimtesuggestie
Creatie van “Cheyenne_winyan”
Werkgroep les 3 cameravormgeving & decoupage Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten Bart-Jan Steerenberg b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Proclameer Psalm 23 over je leven. Vul je eigen naam in de stippellijn…………
Basisstof 6: De werking van de ogen
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Verhalend Ontwerpen Training.
Project Net nu Oranje groep.
Draaiboek en Filmen Maken van een draaiboek Filmtechnieken
FILMS MAKEN Fictiefilms Documentaires Animatie.
Montage en Nabewerking
De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween
Maken van een film Bedenk een verhaal op basis van de situaties (bv: hoe het niet moet en dan hoe het wel moet.) Humor is belangrijk! Bedenk een plaats.
FILMEN MET JE SMARTPHONE
Camera tips Video opdracht maken met de smarthphone B. Plaat.
Hoofdstuk 4: Geluid. Inleiding geluid Goed geluid  Goed geluid wordt niet opgemerkt  Slecht geluid is onverteerbaar Onderbewust  Muziek geluiden kunnen.
Beeldbewerking les 2. 1.fotograferen 2.je fotocollectie beheren.
Geluid Brend Meuleman. Functies van geluid en muziek  Geluidsweergave  Weergeven van geluid uit de scène.  Sfeersuggestie  De sfeer in een scène bepalen,
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Lesbrief Jongerenprogramma
FILMEN MET JE SMARTPHONE Een workshop voor schrijvend journalisten door Annelotte Verhaagen Amsterdam, 7 november
Wie ben ik?. Hoe goed ken jij je unieke zelf? Wie ben ik? Wat is hieraan af te lezen?
De voorbereiding De planning
Tuttebollekakkie Tuttebollekakkie gaat een dagje naar het strand,
Hoe maak je een mooie foto?
Brengen we elkaar aan de voet van het kruis? Door licht en warmte gaat de bloem open Zo gaat ons hart ook open door het licht en de liefde van God.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
Flexpool Wij zijn Flip!. Ken jij Flip al? Hoi, ik ben FLIP Word jij mijn nieuwe collega?
Oogonderdelen § Hoornvlies (cornea) 2. Oogwit ( harde oogrok) 3. Iris (regenboogvlies) 4. Ooglens 5. Glasvocht (glasachtig lichaam) 6. Netvlies.
Analyse van twee kunstwerken aan de hand van de theorie van
HET LICHAAM Almudena Molina Cobos. HET LICHAAM (lichamen)
Terminologie ● Een shot of take is één ononderbroken filmopname ● Een scène is een combinatie van verschillende shots, ceze shots groeperen één handeling.
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
OM EVEN MET JE BUUR TE BESPREKEN
Workshop Voorbereiding op de Omgevingswet – hoe creëer je beweging?
Ons lichaam.
Veilig deelnemen aan Ride-outs
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Vormgeving Roy de Bakker 3VTK.
1 Korintiërs 12: Een lichaam bestaat uit veel verschillende delen.
Welkom bij workshop Stilleven fotografie
Framing: camera afstand
Workshop “Rituelen van verstilling”
Emotie in fotografie.
5e zondag van de Veertigdagentijd
Introductie, filmanalyse verhaal en mise-èn- scene
Wat heb je nodig? Een idee en een fototoestel of digitale camera
Transcript van de presentatie:

Camera vormgeving

Setting Compassie Training Close up oog, (ogen als spiegel van de ziel) Topshot hoofd Close up haar, details van lichaam, trekjes, handelingen van vingers, voeten ademaling en dergelijk Eventueel aan het eind een wijd reveal-shot van omgeving met matras waar hoofdpersonage ligt. Shot tape recorder

Voorbeelden

Wijd shot met matras, locatie afhankelijk van personage?

Locatie scene Handheld cameravoering, dicht op personage blijven, medium/close volgen van achter en voor. Op deze manier blijft de focus op de emoties van het hoofdpersonage. Omdat je hier steeds close bij hem blijft en geen wijd shot of plakshot ziet is het voor de kijker ietwat benauwend en leef je beter mee met het hoofdpersonage. Voorbeeld cameravoering in film: son of saul. Eventueel idee voor Montage: mag met harde cuts, geen plakshots Wanneer we wel plakshots gebruiken dan zie ik meer flitsen van de locatie voor me. Voorbeeld: https://vimeo.com/16425733 Aan het einde van de film heb je dan de mogelijkheid om wel een wijd shot te maken met daarin het personage op locatie. Nu heeft zowel het personage als de kijker ademruimte en een breder perspectief op de situatie.

Voorbeeld, son of saul https://www.youtube.com/watch?v=wwC9DsWyxQc https://www.youtube.com/watch?v=j0voUjnwFlg