Workshop: Account management

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Ondernemen in de praktijk
Welkom bij de 4e workshop over:
Module 6: Kantoortechnieken
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
HowardsHome Papieren Tijgers 23 april 2009 Geertje de Wit.
H10: Prijsmanagement.
Welkom 8 februari Agenda  Bedrijfsprofiel  Producten en diensten  Veiligheid en verantwoordelijkheden  Het project  Het proces  Stelling.
Een startersgids voor innovatie
© de vries business consultancy, 2008
Even voorstellen... Arko Bedrijfskundig Adviesburo b.v.
BI voor Microsoft Dynamics AX
H8: Distributie.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Casus:HBO- upgrade traject Congres 12 februari 2009 Levenlang leren op een HOger plan EVC in perspectief.
Promoveren - zo doe je dat ! Kees Gelderman 22 april 2004.
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
11. Verkoopfunctie beoordelen
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd
/ Pagina Agenda Q Arno – Introductie Eurofiber Achtergrond Eurofiber en kijkje in de keuken Rondleiding en glaslassen
Welkom HAVO Carrousel Woensdag 28 januari 2015
Bedrijfsnaam BEDRIJFSLOGO. FEITEN EN ONTSTAAN Aantal medewerkers Locatie Vestiging 1 Vestiging 2 Vestiging 3 Ontstaan Opgericht in het jaar.... Opgericht.
/ MAXIMAAL DRIE WOORDEN 0 For internal use GETRONICS / KPN acquisitie en samenwerking Roelof Mulder BUSINESS UNIT DIRECTOR GETRONICS ICS 6 APRIL 2010.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice 1 Dick van Gaalen Program Manager.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
Business en IT Consulting
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Bezorgen reisdocumenten
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
“ Uw persoonlijke carrièrecoach! Leuven, 27 oktober 2014.
Lezing Verdubbel Je Sales in 2013 Port4Growth en drs. Maurits Horbach Van Sandler Training.
PRINCE2 in Praktijk EPM voor Professioneel Projectmanagement Pierre Smits/ Leo Stigter / Jane Darnell Apeldoorn, 17 september 2008 getronicspinkroccade.nl.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Created by BM|DESIGN|ER NoaberGilde default willempoterman.
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
Synergy Enterprise waar het voor bedoeld is!
We Support Your Success!.
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Presentatie doelstellingen ForAmbition 2016
Aanbesteding Storage, servers en Back up
BGT: Een integrale beheerkaart voor BOR en
Grip & Controle op digitalisering
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Best Value Procurement (Prestatieinkoop)
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
The Hybrid Workspace Commercial Value Proposition
Professioneel opdrachtgeverschap Inkoopproce s
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
Checklist for Savings & Added Value
Commercieel beleid en recht
Transcript van de presentatie:

Workshop: Account management

Agenda Voorstellen Innvolve IT specialisten Account management Stakeholder management Sales Cycle Value Based Selling Werkweek Onderhandelen

Voorstellen Freek Voogt Sales Director Sales director Innvolve April 14 t/m heden Sales manager SQS Feb 09 t/m maart 14 Bedrijfskundige informatica Dave van Straten Accountmanager Accountmanager Innvolve Aug-16 t/m heden Solution manager Altran 2013 t/m 01-08-16 Bedrijfskunde MER Afgestudeerd 2013 Bestuur Averroës

Innvolve IT dienstverlener www.innvolve-it.nl Application development Application delivery Detachering, Managed Services, Projecten, Splunk>

Klanten

Accountmanager Innvolve Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor het binnenhalen, onderhouden en uitbouwen van zowel nieuwe als bestaande klantrelaties Als ervaren Accountmanager heb je een grote mate van zelfstandigheid. Je hebt veel vrijheid en de verantwoording voor het behalen van je eigen targets.

Accountmanager praktijk Voordelen: Zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, resultaat, vrijheid, arbeidsvoorwaarden, carrière perspectief, variatie. Nadelen: Tegenslagen, verantwoording bedrijfsresultaat, functioneren meetbaar

Stakeholders Intern: Sales, Finance, HR, Delivery, Recruitment, Directie Klant / DMU: Managers (IT), Directie, Medewerkers (IT), Inkoop, Finance, Secretaresses Leveranciers: Sales, Delivery, Finance

Sales Cycle Inventarisatie Kwalificatie Offerte Mondeling akkoord Deal

Value Based Selling

Value Based Selling Waarde toevoegen: Verkoop niet op de prijs maar op de waarde die je dienst of product toevoegt. KPI’s: Wat is belangrijk voor de klant? Externe KPI’s: gebruik externe data voor discussie. Referentie cases. Helpdesk medewerker splunk vb niet wachten .

Solution deal voorbeeld new business 40 Acquisitie belletjes 01-09-2016 4 meetings 14-09-2016 2 vervolg meetings 21-09-2016 1 concrete opportunity 1 solution opportunity: 4 sales gesprekken 21-09 t/m 10-01-2017 Offerte schrijven 10-01-2017 Offerte presenteren 20-01-2017 Offerte verbeteren 27-01-2017 Onderhandelen 10-02-2017 DEAL! 20-2-2017

Werkweek

Onderhandelen Wees bereid om weg te lopen Plan vooruit Vraag achter de vraag Bereid get-give scenario’s voor Toon waarde aan bij koper Gebruik win-win

Dirty tricks Vanuit verkoper: 2 Keuzes voorleggen Prijs klein maken Standaardvoorwaarden Tijdsdruk Gebrek aan mandaat Ondoorzichtig voorstel

Dirty tricks Vanuit Klant: Budget Eisen na deal Salami techniek Verschil delen Ongemakkelijke situaties Pesterig gedrag