Presentatie titel Measurement education in the junior primary –

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
User Centred Development
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Gebroken dimensies in het graan Geknipt uit een presentatie door Aad Goddijn op 3 december 2008 bij het vak Concrete meetkunde.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Effective and efficient use of ICT in my teaching LORAINE SOEKHLAL ( Voeding ) MODULE 4 Prof.Dr. Koen DEPRYCK 15 augustus 2015.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Grammar – period 2.
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Salt & Light Zout & Licht
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
MAKING A BAND.
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
English 23 April 2018.
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
MISSION IMPOSSIBLE ? – High temperature heat >600 °C
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
Titel van je poster Naam, school, datum, plaats Tabel/Figuur
English  Metric Conversions
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Measurement education in the junior primary – Workshops measurement Presentatie titel Idee: materialen als presentatie en kopie van hoofdstuk uit boek, workshop kaarten etc op eenvoudige stick zetten en aan de deelnemers meegeven, inclusief informatie over het project. Otjiwarongo, june 2016 Rotterdam, 00 januari 2007

Workshop 1 – Measurement passport length – mass - capacity 1 Length of my body  2 My arm span  3 Perimeter of my left hand  4 Perimeter of my right hand  5 Perimeter of my right hand plus the perimeter of my left hand, [Double: ] 6 The length of my foot, [Six times: ] 7 The length of my hand, [Ten times: ] 8 The capacity of my hand  9 The area surface of my foot  10 The strength of my hair  Niet voor junior primary! Voorbeeld van ‘meten met uitgangspunt het eigen lichaam’, zo als jonge kinderen doen. Regelmatigheden constateren, Geschikte activiteiten voor de senior i.pv. upper primary. Print: passport

Workshop 2 – Designing storybook based measurement activities length How to organize for the lower grades measurement activities in the contextual relation with the story ‘Do you want to be my friend?’ Read together the book ‘Do you want to be my friend?’ Focus on the mathematical contents of the book, Do you have ideas how to plan teaching activities for your class with this book? Do you have ideas how to create teaching materials that inspires the learners to use the mathematical language from the book? Samenstellen – composing, Belang van het begrip voor het concept ‘meten’, Kun je je voorstellen dat 8 cm ook 8 cm achter elkaar zijn die het geheel van de lengte maken? Begrip ‘centimeter’! Ooit 8 cm gezien? Wel een voorwerp met een lengte van 8 cm, maar cm is een abstract begrip. 8 cm potlood, 8 cm touw, 8 cm papier, etc; nooit alleen 8 cm, zelfs niet op een ruler!

Workshop 2 – Designing storybook based measurement activities length

Workshop 3 – Designing measurement-image-book or poster length, mass, capacity Grade ¾ Everyday applications m, cm, mm kg, gram liter, ml Verzamel voorbeelden en gebruik van maten in het dagelijks leven, In een boek of op een poster. Laat leerlingen meebrengen en bespreek klassikaal de voorbeelden. Muurkrant of tentoonstelling met maten.

Workshop 4 – Blowing cotton balls, Who cuts the longest strip Workshop 4 – Blowing cotton balls, Who cuts the longest strip? Your length in paper clips? length Who blows the cotton ball farthest? Who cuts the longest strip? What is your length in paperclips? Measuring with non-standard units Teaching methods: games, exploration

Workshop 5 – Bottles capacity Comparing, Ordening, Measuring with non-standard units. 1 Find out: Which bottle has the largest capacity? First estimating, second measuring.  2 Put the bottles in a sequence with increasing capacity. How to tackle this problem?  3 Is it possible to determine the difference in capacity between the smallest and the largest bottle?  4 Measure the capacity of the bottles by use of non-standard units. Senior primary activity: ‘The graph of a bottle’ The graph of a bottle; the relation between heigth and capacity Ook nog relatie met data handling, als je een grafiek maakt. Senior primary!

Workshop 6 – Stones mass Comparing, ordening, composing, measuring with non-standard units 1 Find out: Which Stone is the heaviest one? 2 Put the 5 stones in a sequence with increasing mass. How to tackle this problem? 3 Is it possible to determine the difference in mass between the lightest and the heaviest stone? 4 Find out: How to construct a measuring instrument that can be used to measure [read out] the mass of …………

Workshop 7 – Hands area surface Comparing, ordening, measuring with non-standard units Find out: Who has got the largest hand? Put the 5 hands in a sequence with increasing surface. How to tackle this problem? How to determine the area surface of the classroom using the non-standard unit ‘hand’? Discuss a smart solution for this problem!

Your workshops measurement in grade 1, grade 2, grade 3 ……….