Media is er altijd en overal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

We gaan allemaal aan de slag met Mijn HRM!
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Facebook Zie de kansen!.
Tips voor de blogger in spé.
Social media.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Communiceren met Marloes
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Onderzoek Mediawijs omgaan met social media in het primair onderwijs.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Reclame Masters | Ik en reclame!
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Ouderavond WEERBAARHEID IN DE DIGITALE WERELD Personal Support Jongeren- en gezinscoaching Voorlichting.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Leerlingen en social media
Ben jij je eigen databaas?
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Mediawijsheid competentie:
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Media is er altijd en overal
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Media is er altijd en overal
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Mediawijsheid competentie:
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Lessen in social media Voorbeeld 1
Basics over communicatie
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Goede morgen allemaal.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media voor statenleden/politici
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Berichten in de media Mediaboodschappen.
SEL Les 7: it`s up to you!.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Onderscheid maken tussen typen films
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Korte inleiding + inhoudt
Transcript van de presentatie:

Media is er altijd en overal

Mediawijsheid competentie

Deze workshop sluit aan bij de volgende Mediawijsheid competentie: Strategie Reflecteren op eigen mediagebruik

Reflecteren op het eigen mediagebruik Media zijn altijd middelen om persoonlijke, sociale professionele en maatschappelijke doelen te realiseren. Inzicht hebben in het eigen mediagebruik om op basis daarvan weloverwogen keuzes te kunnen maken.

Invloed van passieve mediaconsumptie. Wat kijk, lees en luister je? Waar laat je je door beïnvloeden? Waar sluit je je voor af? ( en wat mis je mogelijk? ) Wat voor invloed heeft dit op je levensstijl?

Wat is de impact van je eigen actieve mediagebruik? Hoe mediavaardig ben je? Wat doe je met media; wat wellicht teveel en wat te weinig? Waar, hoe met wie en waarover communiceer je via media met anderen ( en waarover en met wie niet? ) Wat zijn de effecten daarvan op jouw leven?

Conclusie: We gebruiken allemaal steeds vaker media. Ze zijn overal om ons heen en veel mensen vinden het belangrijk om steeds in contact te blijven met informatiebronnen en met elkaar. Daarom moet je zelf keuzes leren maken. Dat doe je door regelmatig na te denken hoe je zelf media gebruikt en waarvoor je ze nodig hebt.

http://files.beeldengeluid.nl/pdf/Het_mediaspel.pdf https://www.diplomaveiliginternet.nl/public/account/login Veilig Internetten:

http://www.ikbenoffline.org/ www.mijnonlineidentiteit.nl/Categorie/social-media

Account aanmaken in Canva Maak je poster met als titel: Deze rol speelt het internet in mijn leven! Hoe ziet jouw dag eruit van opstaan tot slapengaan? Op welke momenten gebruik je internet? Welke internetapplicaties (bijv. Google, Facebook of YouTube) gebruik je dan? Wat doe je met deze internetapplicaties? Je kan hem samen met een studiegenoot maken. Maak foto’s en filmpjes/ interviews van elkaar!