Ondernemende Netwerken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
Advertisements

Menselijk kapitaal van uw onderneming
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Een ingewikkeld gesprek over cultuur of toch niet?
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Break the bank link Jan Vermeer Johan van Beijeren 12 november 2010.
Welkom bij La Place Lunchbijeenkomst Greenport Holland 8 januari 2014.
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Samen innoveren: duurzaam samen
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Nationaal Innovatie Event
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
29 mei 2007BKD Business Class 2007 Strategisch Innoveren in MKB’s dr. Tinne Lommelen MERIT & UHasselt.
Innovatie Radar Installatiebranche
Theory of the firm: Michael C. Jensen William H. Meckling
Docentendag 2012 Economie en Bedrijfseconomie Samenwerking: Vertrouwen of controle? Reinald Minnaar 25 oktober 2012.
1 Innovatie in je organisatie - Ella Wijsman - Jan Lubberding - Patrick van Thiel Discussieleider: Peter Roelofs.
Agentschap voor Natuur en Bos
Fusie en integrale veiligheid. Aanloop: ambtelijke fusie Focus operationeel Bezuinigingen, zero base.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Agility – What’s in it for Finance Strategic Management Centre Round Table Finance Transformation Day Prof. dr. F.A. Roozen Amsterdam, 9 december 2009.
Management Accounting Management Control
Klassieke benadering ‘Theory of classical management’ Henry fayol:
Nike Supply Chain Management
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
De wereld van IT Governance een pragmatische benadering.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Naar een optimaal HR - beleid
{ De corporate governance van innovatie Hans Strikwerda 1 17 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Zorgvernieuwing vraagt om anders organiseren.
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Wat gaan we vandaag doen?  Berekenen wat iets kost over een bepaalde periode.  Winstbalk  Procentuele veranderingen.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Week van de bibliotheekinnovatie leiderschap en innovatie innoveren in de participatiesamenleving bert mulder.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Samenleven in Transitie Onderzoek en lesgeven in 2035 Jan Jonker Hoogleraar Duurzaam Ondernemen Nijmegen School of Management –
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Innovatie komt uit mensen Michel De Bosschere President Nashuatec/NRG Benelux Vice-President Ricoh company NINTES-experience.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
Governance van de Informatievoorziening bij Saxion
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Knip CEA Eindtermen 2016 Post Bachelor Accountancy MKB
Richtinggevend Sturend Uitvoerend Organization cycle management
Dimpact 17 november 2016 Informatie gestuurd beleid
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Leiding geven aan school ontwikkeling
Kenniscentrum Ondernemerschap
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Tjellingsessie Master Leiderschap
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
Transcript van de presentatie:

Ondernemende Netwerken

Een ondernemend Netwerk

1937: The Nature of the Firm Ronald Coase

Waarom zagen we steeds meer dit?

En steeds minder dit?

Antwoord: Transaction Cost Theory Kosten van interne vs externe transacties

Disruptie (Technologische) ontwikkelingen

…vragen om nieuwe Inzichten Kosten externe transacties lager Kosten interne transacties (o.a bureaucratie) relatief (te) hoog

Master Leiderschap Governance: sturen op resultaten en delen van informatie Management / regie / leiderschap Financial reporting / risk management Branding / marketing Processen en IT Inkoopmanagement / samenwerking / sourcing Innovatie & IPR

Ondernemende Netwerken Management Planning Control Structuur en organisatie Beheren, stabiliteit “de dingen goed doen” etc. Leiderschap Richting geven Passie Mensen en relaties Innoveren, verandering “de goede dingen doen” etc. Master Leiderschap

Kennisintensief ondernemen in Netwerken Centraal onderzoeksthema KC Ondernemerschap