IFR bijeenkomst 22 september 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OverEindse dagen 2013 Venetië, 17 april 2013 Jan Harm Zwaveling
Advertisements

Porter en toekomst medisch specialistische zorg
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Lid raad van toezicht op voordracht van de cliëntenraad
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Financiering van palliatieve zorg
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
Telemonitoring IN TOUCH project Groningen
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Diagnostiek als insteek voor substitutie
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Ontsnippering en breedband Voor duurzame gezondheidszorg Leo Jetten & Ed Mos Amsterdam, 1 juni 2006.
Samenwerkende Ouderenorganisaties Brabant
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Beleid dementiezorg VGZ 2013
Zorg(en) in de toekomst doen we samen Bossche samenscholingsdagen 2012 Peter Langenbach.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Hoe verder? Wideke Nijdam, secretaris DB 23 september 2014.
Bijeenkomst EFD 29 OKTOBER 2014 LOGO KLANT OKTOBER 2014.
VU University Medical Center Amsterdam The Netherlands.
Innovatie en techniek Nafty Antonia Tim Mertens Gino De Ruyter
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Naar een optimaal HR - beleid
Veranderingsprocessen
Kostenbewustzijn van patiënten / verzekerden congres Rechtmatige Zorg 1 oktober 2015 Wouter van de Sande – Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
THE TYLER GROUP
Financiering ZorgBrug. Kern stelselwijziging zorgverzekeraar zorgverlener verzekerde PolisOvereenkomst Concurrentie!
Op naar het nieuwe EVG Bijeenkomst voor bewoners, familieleden en contactpersonen locatie Diamantweg Jolanda Hogenbirk 25/26 mei 2016.
En de huisarts dan? Gerdien Schuitemaker Klinisch psycholoog Vicevoorzitter bestuur LVMP Vicevoorzitter bestuur PAZ.
Patiënt Zorgverlener Leidinggevenden Voor een open omgeving moet op deze drie niveaus beleid bestaan.
Transmurale samenwerking regio utrecht Heleen Koster-Raven, hoofd afdeling diëtetiek Diakonessenhuis Utrecht/Zeist voorzitter Transmuraal Overleg Diëtisten.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Bestuursopdracht: wijkgericht werken  Evaluatie wijkgericht werken  Ontwikkeling nieuwe manier van werken Eindresultaat: Voorstel over mogelijke werkwijze/samenwerkings-
Zorgen voor. Vandaag patiënten per dag verspreid over heel Vlaanderen.
‘De dag is om voor je het weet’ Over de tijdsbesteding van de huisarts. Eddy Reynders, huisarts. V 15.
De Speeltuin van Morgen Aanleg betonpad
Van aanbodmanagement naar populatiemanagement
Kantelperiode in onderwijs en zorg?
De eerste lijn is aan zet!
Gestroomlijnde medicatiebewaking bij kwetsbare ouderen
Bijeenkomst zorgtafel J&O
Elektronische kennisgeving van geboorte
 .
Project ouderenzorg zuid-kennemerland
Leerteam Flow.
Welkom Havo 5..
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
Titel: ondersteuning ouderenzorg ROH MH
Taak 7 Hoofdstuk 8 Inleiding in de gezondheidszorg
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Vakgroep Technische Thuiszorg Verpleegkundigen
Ulcus Cruris herkennen en efficiënt behandelen?
Groei dossiers/ lokale opleg
Patiëntenparticipatie
Verduurzaming warmte bestaande bouw
Goede zorg in alle fasen van de keten (voorbeeld)
Samenwerkende PDS therapeuten
Westland op weg naar 2050 CO2 neutraal, aardgasvrij.
HartWacht Telemonitoring voor cardiologie
Groepsspringen volwaardig product
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
DBC: Diagnose behandel combinatie DOT: DBC op weg naar transparantie
Aan de slag met kwaliteit
Transcript van de presentatie:

IFR bijeenkomst 22 september 2016

Onze focus en visie Zorgverleners zouden meer focus moeten aanbrengen in zorgpakket dat zij bieden; op deze manier volumes verhogen, kwaliteit verhogen en kosten verlagen Minder productaanbod  minder complexiteit, meer controle Kleinere schaal met kleinere teams  meer “ownership” Schaal in bepaalde procedures/zorgaanod  mogelijkheid tot standaardisatie, rationalisatie en specialisatie Standaardisatie en rationalisatie  lagere (overhead) kosten Ziekenhuizen worden ‘Medical Malls’  outsoucen van bepaalde zorgactiviteiten aan gespecialiseerde zorgbedrijven Ziekenhuizen worden service providers  toegankelijkheid en beleving “geen wachtlijsten, pro-actieve communicatie met patiënten en minimale bureaucratie” X = & 2

Wat is een algemeen ziekenhuis? 3

One operator or medical mall? 4

Uitdagingen Veel concurrentie in omgeving Met name acute as een vraagstuk, zowel in Lelystad als Amsterdam Keuzes maken noodzakelijk Grote versus kleinere ziekenhuizen Volumenormen Rol zorgverzekeraars 5