Trends.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Vriendschap voor het leven
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen
Godsdienst.
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Geld verdienen met trends
Het zoeken en vinden van trends
SEKS voor het HUWELIJK SAMENWONEN Wat is er op tegen?
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
uit: Wiskunde in beweging – Theo de Haan
Herfst 2010 basisschool Jacinta
SEKS voor het HUWELIJK SAMENWONEN Wat is er op tegen?
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Jean Piaget Programma’s hebben een grote effectiviteit als die in het basisonderwijs rekening houden met de ontwikkelingsfasen van Piaget (hattie, 2010)
Tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers.
ONTWIKKELINGSSAMENWERKING LES 3 (13.5). VN Bron
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Medmec04 Engagement Les 3.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Onderwerp: De verschillende economische sectoren opsommen, met voorbeelden illustreren, hun relatief belang inschatten.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Naïeve kunst.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Tijdmachine Informatie les 1
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
Paragraaf 4,3 Centrum van de wereld!
Toekomst in beeld Leiding geven met het oog op morgen Studiedag Optimus 25 februari 2010 Leo Lenssen.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Van actie naar interactie
Soundscape Barbara Peters Joris Knol Chantal Brosius Rick Jansen Liselotte van Hasselt.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
Erfelijkheid.
Assortiment dat wat er te koop is.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Geluk is een werkwoord extra terugkomdag Petra Bolhuis Theo Meereboer.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
COMPOSITIE Wat is compositie?.
Presentatie bedrijf lob.
Communicatie 7e les.
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
What is the meaning of? Student centered learning
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
Uit de knoop november 2016.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Een “gezonde kijk” op je werkomgeving
Ontdekkingen in de tijd van pruiken en revoluties
Eisen PWS: Maak een goede PPP van minimaal 18 dia’s.
De blaffende bevers.
WELKOM Trends en bloemwerk.
Ik geloof dat wachten zin heeft; dat verwachting ons rijker maakt,
Periode tussen kindertijd en volwassenheid.
Chiquita Bananen DISPLAY
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
VERSNELLEN VAN GEMEENSCHAPPELIJK RESULTAAT
Vriendschap voor het leven
Transcript van de presentatie:

Trends

Hoe ontstaan trends? Een trend onstaat uit “Tijdsgeest” Het staat voor hoe mensen in een bepaalde periode denken Tijdsgeest verandert zeer langzaam, bijna onmerkbaar Trends worden vaak in gang gezet door creërende personen Kunstenaars Filmmakers Popmuzikanten Zij zijn voorlopers  en hiermee een waardevolle bron voor Trendwatchers

Wat zijn trends? Trends zie je elke dag, overal, elk moment om je heen Trends worden door onszelf in gang gezet. Maatschappelijke ontwikkelingen zorgen voor nieuwe trends Trends leveren vaak een golfbeweging op: Begint klein, wordt steeds groter en zwakt hierna weer af. De smaken van mensen veranderen, we zoek telkens nieuwe inspiratie, onze wereld veranderd daarom met ons mee.

Hoe herken je trends? Lidewij Edelkoort Om trends te herkennen kun je de laatste ontwikkelingen volgen mode, haardracht interieur lifestyle/levenshouding Trends zijn vaak gebonden aan Plaats Tijd Doelgroep Trendwatchers houden zich constant bezig met het “forecasten” van trends Lidewij Edelkoort http://www.stylink.nl/blogs/3-blogs/2670-lidewij-edelkoort-over-herfst-winter-20172-018 http://www.edelkoort.com/lidewij-edelkoort/ http://www.trendtablet.com/ https://www.youtube.com/watch?v=EOfBOKGmcjQ

Hoelang duren trends? Bedrijven gebruiken vaak de trendpiramide om de omgeving te analyseren. Micro: Online winkelen 0-5 jaar Mesotrend: Beter gebruik van onze vrije tijd 5-10 jaar Macrotrend: Tijdgebrek 10-30 jaar

Trends voor wie? Trends worden opgepakt door Doelgroepen Smaakgroepen

Opdracht Zie Integrale opdracht Je maakt een professioneel vormgegeven trendboek waarin je onderstaande onderwerpen verwerkt: Informatie over Trendproces Hoe ontstaan trends Trends door de jaren heen Micro- macro-mega- trends Trends kunnen analyseren Uitwerking van trends m.b.v. fotomateriaal