Marjolein Brands Gerben Kroezen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Advertisements

Leerlingbemiddeling / mediation
De marketingmixstrategie
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Praktijkworkshop: Een PvB in 50 minuten ‘een jaar’ rond.
Inleiding Rene de Kwaadsteniet Krachtenbundeling door samenwerking.
Priva horticulture.
Ford cargo T.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Zorg, Wetenschap en Technologie
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Medmec03 les 1 Co-creatie.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Competentiecatalogus Mechatronica
Thema 2 (Les 6a) Regels. Thema 2 (Les 6a) Wat waren regels ook alweer?
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Gemaakt door: Zaida en Michelle A2A
Swot analyse
Living & Working Environments. Leverancier van hardware, software en brainware voor gebouwautomatisering. Marktleider in Nederland: één op de drie gebouwen.
ONZE SAMENWERKING De afloop.
Pi π. Wat is de overeenkomst tussen deze voorwerpen?
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Wie bepaalt of er kwaliteit geleverd wordt? 29/09/'08 De immo-advertenties van makelaars, notarissen en particulieren, voldoen zelden aan de wettelijke.
[Productnaam] Marketingplan
Brugklas Werkwoordspelling.
De kennis van een kracht.
Visie op Duurzaamheid  .
Samen met ouders en jeugd!?
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Gemaakt door: Rico En Mitchell H2A
Leesmanieren. Leesmanieren Leesmanieren Zoekend lezen Oriënterend lezen Globaal lezen Precies lezen Studerend lezen Kritisch lezen.
Persoonsvorm in de verleden tijd: zwakke werkwoorden
Is ‘t kofschip gezonken…?
‘The Young Vibes’ We love challenges…just try it!.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Fairtrade Week Week met aandacht voor fairtrade 7 t/m 15 mei Huis aan huis folder.
Co-creatie en de creatieve industrie. 2 Richard st. John.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
9 juni 2009 De keten Handhaving Persoon en Pand. Het netwerk waarin we opereren en de werkzaamheden die we doen. Bijeenkomst Kennisdeling.
Rens Ronde Welkom bij de ouder informatie avond Groep 5 Tim van Asten.
De kunst van het zwartkijken… Sander Dresken Haarlem, 4 maart 2015.
Elmer in groep 3 Muzikale ontwikkeling Hanny van Rens.
Opbouw Rescue Robot behorende bij Lego Mindstorms 9797 Hoofdstuk 1. Basis 2. Ultrasone sensor 3. Lichtsensoren 4. Blikjesvanger 5. Draadhouder 6. Motoren.
Participatie Nieuwe Stijl Schakdeldag 21 juni 2016 Annemieke van Brunschot, VNG Heleen Smit, ministerie IenM Even voorstellen: wie zijn wij? Directie.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Wikinomics Guido de Ram Jermaine Jekel. Inhoud Wat is Wikinomics? Voorbeelden Toepassing Waarom Gevaren.
31 maart 2016 | Ecolution ventilatiewarmtepomp | Energiekoplopers Inventum Ecolution ventilatiewarmtepomp Voor nieuwbouw & bestaande bouwhybride & All.
Hoofdstuk 5 Spelling Persoonsvorm in de verleden tijd: zwakke werkwoorden.
Voorstelling resultaten vragenlijst 2016 Lieven Dejaeghere
Gastles.
Moederdag elfje.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
? Verticaal hiërarchisch <-> ……?……?……?……?......
Presentatie & demonstratie ETIM UP
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Goede regels Opdracht:
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Onderzoek binnenklimaat
Het project! Onze Jeugddienst! Het jaar! Het Jaarthema!
Loopbaan & burgerschap
Loopbaan en burgerschap les 3
De NWOW, de OISZ engageren zich !
Prof. Peter Leisink Nationale Schoolleiders Top
De NWOW, de OISZ engageren zich !
Mix Nationale DHZ sessie 2017
Toolbox brief 3 - Barriere Denken Geen Lekkages
CHALLENGE 1 CHALLENGE 2 CHALLENGE 3 CHALLENGE 4
Transcript van de presentatie:

Marjolein Brands Gerben Kroezen Wikinomics 7 maart 2013 Marjolein Brands Gerben Kroezen

Index Wikinomics Massa samenwerking en open-source Wikinomics en organisaties Gebruik van wikinomics Regels

Wikinomics Werkwijze in het verleden Massa samenwerken en open-source Hiërarchische lijnen Beheersing op de markt Massa samenwerken en open-source Consument is niet alleen eindgebruiker ‘Organisaties die zich openstellen en gebruik maken van massa samenwerken en open-source.’

Massa samenwerking en open-source

Wikinomics en organisaties Interessant voor organisaties Behoeften van de klant Informatie delen en discussiëren http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j_AjdFJk938

Wikinomics en organisaties Goldcorp Challenge. Lego Mindstorms.

Gebruik van wikinomics Openheid Peering Delen Opereren op globale schaal

Regels Wikipedia. Gulden regels: Schrijf vanuit een neutraal standpunt. Schrijf encyclopedisch. Schrijf in het Nederlands. Negeer alle regels.

Bedankt voor jullie aandacht. Vragen? Bedankt voor jullie aandacht.