Levensboek Format.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn jeugd in West…. Mijn jeugd in west Logline 3 generaties van Amsterdam West worden met elkaar vergeleken door te praten over de belevenissen die zij.
Advertisements

Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Basiscursus Levensboeken
Aardrijkskunde.
Een levensboek voor ouderen
2: Het Oude Egypte Par 4B: Een hoogontwikkelde cultuur
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Thema 4 Jezus volgen.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 23 aug-3 sept Info voor 2 lessen. Les 1 Ophalen kennis 2 e jaar mbv foto presentatie /character-design-by-brett-bean-via.html.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Reminiscentie Levensboeken
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
info spreekbeurt over warcild
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Levensboek – levensverhaal
Internet en seks.
Behoeften van de doelgroep & activiteiten
Lotgenoten Bijeenkomst 6.
Ontwikkelingspsychologie 16september
ZGK les 6 Ethiek: verschillende benaderingen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Fictie 2.1 tijd.
Huisvesting en Hygiëne
Mens en Maatschappij leren
ZGK les 3 zorg en begeleidings behoeften
Gezondheid Les 1.
Visie ontwikkeling 10 mei 2017.
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Welkom instructeurs!.
Begeleiden Les 8.
Songtekst in beeld   Muziek kan dienen om een boodschap te vertellen… vaak gaat dat door middel van songteksten. Met foto’s kun je een beeldend verhaal.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Agressie op de werkvloer
Duurzame inzetbaarheid
Thema 4 Integratie van mensen met een verstandelijke beperking
Gezondheid Les 1.
Gesprekstechnieken Les 1.
Thema 4 Integratie van mensen met een verstandelijke beperking
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Inspelen op Innovaties
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
ADL Les 1.
Thema 15 Diversiteit en gelijkwaardigheid
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
ADL Les 1.
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Levensboek Format

Levensboek lessen Beeldend werken levensboek: levensrivier Uiterlijk levensboek: format Levensboek met vragen en opdrachten om met de cliënt in te vullen. Interviewen oudere/gehandicapte Vullen levensboek: zgk les 7 Boek geven aan de cliënt Filmpjes overhandigen: zgk les 8

Doelen levensboek Pleegkinderen/vluchtelingenkinderen > eigen geschiedenis belangrijk, vroege geschiedenis anders dan die van het gezin/landgenoten, heeft dit niet altijd bewust meegemaakt. Verstandelijke beperking > verteld graag over zijn belevenissen en heeft hierbij ondersteuning nodig Oudere > geeft houvast, bang herinneringen te verliezen Psychiatrie > herinnert eraan dat er ook mooie/goede periodes waren in het leven

Mindmap Schrijf je doelgroep in het midden Welke onderwerpen zijn belangrijk? (familie, geschiedenis, leven nu, hobby’s, wensen/doelen) Welke vragen kun je hierover stellen? Welke beeldende opdrachten kun je hier bij verzinnen? (foto opdrachten, reacties van dierbaren, collage)

Format maken Kies minimaal 4 thema’s uit Maak bij ieder thema een beeldende oefening/werkblad Werk de thema’s uit met vragen en de beeldende opdrachten in 1 format die je met cliënten kunt invullen.