Ik stop het pesten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zinloos geweld Nick Joel Frank Van 2bA.
Advertisements

Pesten is geen spelletje.
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Uitslag enquête over online pesten
“Een reis naar Licht”.
Verborgen vormen van pesten
Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Dr. Albertus Risaeusschool
Themabijeenkomst Pesten
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Weerbaarheid De Ark, Schipluiden Ouderavond 8 november 2012
Waardering! Creatie van « Hendriks Micheline»
Doel: rekening met elkaar houden
De grote oversteek Afscheidsdienst groep 8 op 30 juni 2013 m.m.v.:
Welkom op onze thema-avond
Dr. Albertus Risaeusschool
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
© Wilma de Hond 2015.
Doelen Het stimuleren van een positieve sfeer in de klas
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Ouderavond pesten Welkom
Zeg nee tegen pesten! 1BSAW- Sofie De Clerck.
Welkom op onze ouderochtend
Psychologieles 7 lesweek 7
PESTEN Ga naar afbeelding 1.. Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken.
Ouderavond over pesten (op school) Hoe herken je of je eigen kind slachtoffer van pestgedrag is? Hoe herken je of je kind zelf pest en wat kun je er als.
Welkom Ouderavond Montessorischool Helmond gedrag weerbaarheid pesten
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Welkom op onze thema-avond
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Welkom Goed dat u er bent! We starten met 5 stellingen over pesten. Doet u mee? Log in op 
Fides-methode Sociale weerbaarheid Zelfvertrouwen
Keuzes maken.
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
ROOD!! Een groet van lut.
Vijwilligerswerk met vreugde volhouden
Ik ben een leerling van Jezus.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Vertrouwen zoals David
© UNIEK IN DE KLAS.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Nee Zeggen!.
Loopbaan en burgerschap les 2
ZEG HET MET EMOTIES.
Pesten Training met LWT Herkennen en signaleren.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Hoe gaan we dat voorkomen?
LEERKRACHTEN EN PESTEN
Grensoverschrijdend gedrag
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Mogelijke Jezusbeelden
Onze school is een KiVa-school!.
Kaarten zaligsprekingen
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Semantisatieverhaal: Heb jij wel eens iets gezegd wat iemand anders kwetst? Dat je iets zegt of doet waardoor iemand verdrietig wordt (of zich beledigd.
Boek: maatschappelijke zorg 2.
Iedereen in de dramadriehoek
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

Ik stop het pesten

Ik stop het pesten Er zijn zeven verschillende rollen bij het pesten 2. de gepeste 1. de pester 4. de helper(s) 5. de stiekemerd 3. de meepesters 7. de stille(n) 6. de buitenstaander(s)

Ik stop het pesten ‘de pester’. De zeven verschillende rollen: De pester is vaak erg onzeker. De pester denkt door te pesten dat iedereen hem/haar stoer, aardig of grappig vindt…of gaat vinden De pester is vaak ongelukkig met zijn eigen leven. Een pester is zich daar vaak niet bewust van. Bewustwording daarvan is de eerste stap… Een pester wordt pas gelukkig wanneer hij zijn eigen problemen aanpakt. Soms kan een pester dat zelf doen, soms met behulp van anderen.

Ik stop het pesten ‘de gepeste’. De zeven verschillende rollen: De gepeste voelt zich vaak verdrietig en eenzaam. Durft vaak niets terug te doen of het te vertellen Hij of zij is bang dan nog meer gepest te worden.

Ik stop het pesten ‘de meepester’. De zeven verschillende rollen: De meepester doet mee met pesten, denkt dat hij/zij er dan bij hoort. De meepester is bang om zelf gepest te worden. De meepester wordt vaak peron

Ik stop het pesten ‘de helper’ De zeven verschillende rollen: De helper neemt het op voor de gepeste. Vindt het niet goed dat er gepest wordt en is niet bang voor de pester. De helper helpt graag en is daarom vaak populair. De helper heeft vaak de kwaliteiten van ‘de held’ in een film of stripboek

Ik stop het pesten ‘de stiekemerd’ De zeven verschillende rollen: Vindt het goed dat er gepest wordt, maar bemoeit zich er niet mee. Is bang om zelf gepest te worden. Roept anderen erbij om het pesten te steunen. Maakt het stiekem nog erger

Ik stop het pesten ‘de buitenstaander’ De zeven verschillende rollen: De buitenstaander denkt dat er in de klas niet gepest wordt Het kan hem/haar ook niet zoveel schelen. Zolang hij/zij er zelf maar geen last van heeft. Samen met de stille, vormt de buitenstaander meestal de grootste groep. Die groep is ‘de zwijgende meerderheid’.

Ik stop het pesten ‘de stille’ De zeven verschillende rollen: De stille bemoeit zich er niet mee. Hij of zij vindt het pesten wel gemeen, maar durft niets te doen of te zeggen, Hij of zij is bang om zelf ook gepest te worden.

Niets durven te zeggen… Ik stop het pesten Ben je als één van die apen ? Je weet wel… Niets durven te zeggen… Niets willen zien Niets willen horen…

Ik stop het pesten Of sta je op en help je het pesten te stoppen? De zeven rollen zijn: Ik stop het pesten Of sta je op en help je het pesten te stoppen? Als je dat wilt mag je het protocol ondertekenen en daarmee tegen iedereen zeggen ‘ik…..stop het pesten’ De stille Bemoeit zich er niet mee. Vindt het pesten wel gemeen, maar durft niets te doen of te zeggen, is bang zelf gepest te worden. Zoals gezegd. Samen met de buitenstaander vormt de stille meestal de grootste groep. De zwijgende, maar oh zo belangrijke meerderheid.

Ik stop het pesten Tot slot… Laat je niet pesten…pest niet…en loop niet met anderen mee die pesten Durf voor jezelf en anderen op te komen Wees jezelf, wees anders…wees uniek

Ik stop het pesten