Arjan Egges & Paul Bergervoet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Module 1.1: Inleiding technische informatica
Advertisements

Objectgeoriënteerd Programmeren in C++
7m060 - CAD Jan Dijkstra Aant van der Zee Student assistent.
Project verkeersveiligheid en ruimte en Cursus Verkeersgedrag/-veiligheid 1 Ir Adriaan Walraad MBA.
Gestructureerd programmeren in C
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Frank Stalpers en Ad Baars
Herhaling: For, While en Do
Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology Inleiding
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
Software-ontwikkeling I
Mechanica College in Studiejaar Afdeling Natuurkunde en Sterrenkunde Vrije Universiteit Amsterdam.
INFORMATIEAVOND LEERJAAR 4
Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.
I & I conferentie 21 november 2007 Michel van Ast Hans Reinders.
Babbage DRO Welkom!.
Internet Standaarden Practicum 1 ● toetsing vak ● werkwijze vak ● alternatief voor gevorderden ● contentmatrix ● drieluik ● oefeningen ● slot.
Les 6 Toetsbespreking Introductie eindopdracht. toets  Download goede antwoorden en vergelijk met je eigen score.  Cijfer < 5.5 = herkansing week 4.
Ouder- en leerlingavond klas 6 30 september 2015 Kantine Werkman College.
Ontwikkeling in adolescentie
7 Databases i&i-conferentie 25 november Databases i&i-conferentie 25 november 2015 Van boek naar interactief 2001: Turing (voorloper Enigma) twee.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
INFORMATIEAVOND LEERJAAR 4 Leerjaar 3 en 4 examenjaar.
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Software Development fundamentals
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Game Assets
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Periode 4 Voor H5 en V6.
Gameprogrammeren: Keuzeopdrachten
Gameprogrammeren: Introductie
Keuzedeel Verdieping Software
Gameprogrammeren: Overerving
Gameprogrammeren: Expressies
Gameprogrammeren: Animatie
Gameprogrammeren: Methoden
Gameprogrammeren: Overerving in Painter
Gameprogrammeren: Player input in Painter
Gameprogrammeren: Programmastructuur
Basis Gameprogrammeren
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Gameprogrammeren: Afsluiting
Gameprogrammeren: Willekeurigheid (Randomness)
Gameprogrammeren: Herhalingen
Gameprogrammeren: Platform-games
Gameprogrammeren: Properties
Gameprogrammeren: Game Basics
Keuzedeel Verdieping Software
Libraries, Platform Games
Gameprogrammeren: Recursie
Gameprogrammeren: Exceptions
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
Vakgroep Frans.
Gameprogrammeren: Interfaces
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
Small Basic Console deel 2
Helpen bij huiswerk en plannen
Object Communication (Jewel Jam)
Is testen een project op zich?
Continuous Integration and Continuous Deployment
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Gameprogrammeren: Arrays
Transcript van de presentatie:

Arjan Egges & Paul Bergervoet Introductie Arjan Egges & Paul Bergervoet

Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken (if, for, while, etc.) Object-georienteerd programmeren (klassen, methoden, properties, …)

Gameprogrammeren Boek: Software: Website: Youtube: Is te koop via de studievereniging …of online te bestellen (bijvoorbeeld bij Bol.com) Software: MonoGame v3.5 Microsoft Visual Studio Community Website: http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/b1gp/ Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCytc3qU6oJVTlo7Ck_sYQog

Werkvorm Colleges (15 keer) Practica (14 keer) zo <24 wo 13-15 15-17 vr 11-13 vr 13-15 15-17 36 37 college pract. 0 college pract. 1 38 college pract. 1 college pract. 1 39 college pract. 1 toets 1 40 pract. 1 college pract. 2 college pract. 2 41 college pract. 2 college pract. 2 42 college pract. 2 toets 2 43 pract. 2 college pract. 3 college pract. 3 44 college pract. 3 college college pract. 3 45 pract. 3 toets 3

Colleges We behandelen de stof uit het boek Concepten, voorbeelden, games Oefenen met programmeerconcepten Voorbereiding op de toetsen Nabespreken van de toetsen Twee werkcollegegroepen: W1 = P1 + P2, W2 = P3 + P4 3 docenten en 3 assistenten

Practica Vier practicumopdrachten, waarvan de eerste niet ingeleverd hoeft te worden Teams van twee Inleveren gaat via het Submit-systeem (zie de website voor meer informatie) Vier practicumgroepen: Verdeling van tutorgroepen over practicumgroepen in Osiris

Beoordeling 3 toetsen (T1, T2, T3) 3 practica (P1, P2, P3) Totaalcijfer T = 0.2*T1 + 0.3*T2 + 0.5*T3 3 practica (P1, P2, P3) Totaalcijfer P = 0.2*P1 + 0.3*P2 + 0.5*P3 Eindcijfer = (T + P)/2 Onder voorwaarde: P>=5 en T>=5 Afronding: op halven boven de 6, op helen onder de 6 Oftewel: 5.5  6 en 5.4  5

Beoordeling Wat als je een P of T niet haalt? Vak is onvoltooid, maar… Herkansing voor practicumopdracht Kan ingezet worden voor P1, P2, of P3 Herkansing voor toets Kan ingezet worden voor T1, T2, of T3 Herkansingen gaan over de hele stof!