Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Operationeel plan DIMAGINI
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Online Marketing voor het MBO
Vacatureteksten schrijven
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Maak een site en onderscheid
Maak een site en onderscheid
L’OREAL PPD WERKSET - FACEBOOK ADS.
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt     SEO webinar Beginnen met SEO 20 September 2017 Alon Bromet & Robbert Kleijwegt

WAT IS DE NUMMER 1 PRIORITEIT VOOR ONDERNEMERS O. G. V WAT IS DE NUMMER 1 PRIORITEIT VOOR ONDERNEMERS O.G.V. ONLINE MARKETING?

Vindbaarheid op het Internet! Bron: MKB Bereiksonderzoek (GFK, mei 2014) - ‘Naar welke informatie omtrent online marketing zoekt u actief online?’

Wat moet je doen om lokaal goed online gevonden te worden? Wil ik graag doen aan de hand van dit onderzoek; van SEO Moz, een van de leading partijen in de US die ieder jaar onderzoeken wat de belangrijkste factoren zijn voor Google om lokaal gevonden te worden. The 2015 Local Search Ranking Factors

WAT IS SEO?

SEO is al het werk dat op, en buiten, je website wordt gedaan om deze zo zichtbaar mogelijk te maken in de organische zoekresultaten Met SEO kun je de zoekmachines laten weten dat jij het beste antwoord bent op een vraag van een consument

Waarom is SEO belangrijk? Bijna alle Nederlanders gebruiken Google 75% hiervan kijkt nooit verder dan de 1e pagina van de zoekresultaten 7 van de 10 zoekers klikt op organische zoekresultaten

Breakdown 1: Bijna iedereen zoekt online

Breakdown 2: 75% kijkt niet verder dan pagina 1 CTR van posities 1-10 op Google SERP

Breakdown 3: > 75% klikt op organische resultaten ADWORDS LOCAL-PACK ORGANISCHE RESULTATEN

HOE PAS IK SEO TOE OP MIJN WEBSITE?

Content Unieke content: geen dubbele content, minder Crawl Budget Relevante content: schrijf voor de bezoeker, geef antwoorden Pakkende titels en tussentitels: verwerk zoekwoord, prikkel mensen Rond de 300 woorden: ‘strooi’ zoekwoorden, maar met beleid

Zoekwoorden Wie is/zijn je doelgroep(en): op wie focus je Op welk gebied richt je je: zoekterm combineren met plaatsnaam Denk als ‘een zoeker’: welke termen gebruik je zelf, tools (bijv. Google Keywordplanner, Ubersuggest, Wordstream) Synoniemen werken ook: Google steeds slimmer

Metadata Paginatitel (max 60 tekens incl. spaties): ook in bovenrand browser Paginabeschrijving (max 160 tekens incl. spaties): soort advertentietekst Relevante zoekwoorden: 1 a 2 zoektermen, dikgedrukt in Google Iedere pagina unieke metadata: benut kans om meerdere relevante zoektermen te gebruiken

(Menu)structuur Logische navigatie-structuur: maak het gebruikers eenvoudig informatie te vinden Leesbare url’s: Niet: www.voorbeeld.nl/category1/post?ID=253 Wel: www.voorbeeld.nl/SEO/relevante-metadata

Gebruiksvriendelijkheid Producten/diensten verdelen over pagina’s: geen lange pagina’s Interne linkjes: bezoekers/spyder makkelijk door website, SEO-kracht meegeven Call to action buttons: conversie laat zien aan Google dat er iets gebeurd op je website

Alt-teksten (Alt-tag) Afbeelding beschrijven voor zoekmachine: google kan geen plaatjes lezen Relevante tekst: beschrijf wat je ziet, gebruik zoekterm Bestandsnaam van afbeelding ook ‘beschrijven’: Niet: 6487354.jpg Wel: bruine_tas_prada.jpg

Reviews Google loves reviews: geeft vertrouwen, rankingsfactor Relevantie voor je website: Google ziet dat er ‘gepraat’ wordt over je bedrijf Niet de schijn tegen: ook negatieve revieuws tonen: versterkt geloofwaardigheid overige reviews, leermoment

SSL Gegevens/informatie worden versleuteld: formulier invullen of afrekenen Meer waardering van Google dan niet-beveiligde websites: betere ranking binnen Google HTTPS

Nofollow Stukje codering toevoegen: in head gedeelte van HTML-pagina ‘Google spyder’ volgt geen hyperlink en/of pagina’s Geen waarde verlies aan andere websites

Redirects Met (301) redirects je bestaande SEO-waarde bewaren: zoekers en Google doorsturen naar informatie nu op een andere pagina zichtbaar Wanneer? Nieuwe domeinnaam, nieuwe website, nieuw CMS, nieuwe navigatie

Social Media Likes, re-Tweets, Shares, Followers van artikel op je pagina is positief: interactie op je pagina -> Google ziet dit als belangrijk Verkeer vanaf Social Media naar website: meer bezoekers op je website -> Google ziet dit als belangrijk Sterke merknaam creeren door actief bezig te zijn op Social Media: hoe vaker je voorkomt op verschillende Social Media kanalen, hoe belangrijker je merknaam wordt voor Google

HOE PAS IK SEO TOE BUITEN MIJN WEBSITE?

Populariteit: bekendheid genereren rond thema’s op relevante plekken op internet

Populariteit: een kwestie van vertrouwen

Bedankt voor uw aandacht. https://www.dtg.nl/actie/seo-check Bedankt voor uw aandacht.