Journal of the American board of Family Medicine

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Advertisements

In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie Oorspr. titel: More love, more power. © 1987 Mercy publishing / Universal Songs 1/1/ MEER LIEFDE,
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
August 21st, 2014 Robert Vissers Mathé Coolen
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1995 Mercy/Vineyard Publishing 1/6 LORD I LOVE YOU (Scott Underwood) 1. Holy are You Lord Heilig.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1998 Rain Music 1/4 I WILL WORSHIP YOU LORD (Nick Coetzee) I will worship You Lord and lift.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Wisselen?
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
Wat is nog Haalbaar? “De midlife crisis van een nefroloog” Koen Bouman ZNA Nierkliniek ZNA Middelheim nefrologiesymposium 13 oktober 2012.
NINE TRUTHS ABOUT EATING DISORDERS Truth #1: Many people with eating disorders look healthy, yet may be extremely ill. Truth #2: Families are not to blame,
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
Missie palliatieve zorg “…. and we will do all that we can, not only to help you die peacefully, but to live until you die” “…. and we will do all that.
Grammar – period 2.
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Social benefits, residence permits and more ….
Modal verbs.
Meewerken of tegenspreken?
Reducing antibiotics on farmlevel
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
A Healthy sense of Trust
ACTmodel van psychopathologie
Dynamic Architecture What about you?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Present Perfect Wat is de present perfect?
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Chapter 1 Looking back Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Meer liefde, meer kracht. laat mij zijn zoals U.
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Systeemgerichte interventie
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

Journal of the American board of Family Medicine Addressing Social Determinants of Health in a Clinic setting: The WellRX Pilot in Albuquerque, New Mexico Janet Page-Reeves, PhD, Will Kaufman, MD, MPH, Molly Bleecker, MA, Jeffrey Norris, MD, Kate McCalmont, MD, Veneta Iankieva, MD, Dessislava Ianaklieva, MD, Arthur Kaufman, MD Journal of the American board of Family Medicine May-June 2016 vol 29 no3

Situering Sociale determinanten hebben een zeer grote invloed op gezondheid Er is echter geen gestructureerde manier voor eerstelijnsgezondheidswerkers om niet-medische sociale noden te identificeren In New Mexico werd een screeningsinstrument ontwikkeld en getest

Screenings-instrument WellRx Questionnaire DOB__________________ Male___ Female _____ WellRx Questions 1. In the past 2 months, did you or others you live with eat smaller meals or skip meals because you didn’t have money for food? _____ Yes _____ No 2. Are you homeless or worried that you might be in the future? 3. Do you have trouble paying for your utilities (gas, electricity, phone)? 4. Do you have trouble finding or paying for a ride? 5. Do you need daycare, or better daycare, for your kids? 6. Are you unemployed or without regular income? 7. Do you need help finding a better job? 8. Do you need help getting more education? 9. Are you concerned about someone in your home using drugs or alcohol? 10. Do you feel unsafe in your daily life? 11. Is anyone in your home threatening or abusing you? The WellRx Toolkit was developed by Janet Page-Reeves, PhD, and Molly Bleecker, MA, at the Office for Community Health at the University of New Mexico in Albuquerque. Copyright © 2014 University of New Mexico. doi: 10.3122/

Resultaten Gedurende 90 dagen werden 3048 patiënten gescreend in 3 eerstelijnspraktijken 46% rapporteerde minstens 1 sociale nood 63% van deze groep had meerdere noden De meeste van deze noden waren voorheen niet gekend bij de zorgverstrekkers Patiënten kregen hulp of verwijzing naar een maatschappelijk werker of een specifieke dienst aangeboden

Bespreking Het is haalbaar in een klinische context om een dergelijke vragenlijst af te nemen De vragenlijst levert belangrijke en concrete informatie op die voorheen grotendeels ongekend was Patiënten worden gericht doorverwezen en artsen kunnen hun zorg beter afstemmen op de noden van de patiënt Een gevolg van dit project is dat beleidsmakers in New Mexico ijveren voor CHW’s, community health workers als deel van het zorgteam

Discussie Hebben wij voldoende zicht op de sociale noden van onze patiënten? Wanneer en hoe komt dit aan bod? Helpt een zicht op de sociale noden van onze patiënten om zorg op maat te bieden? …