Meten met de TI-nspire CX en de Lab Cradle

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
E1: Migreren naar MS Office 2007 Jeff Blox. Introductie •Trainer / Consultant CT&C Services •
Advertisements

Treasury: een verhaal met een plot en een clou
Informatica  NL&T Ideeën voor een vruchtbare samenwerking tussen NL&T en informatica in de bovenbouw van havo/vwo René Franquinet, 2006.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 23 februari Universiteit Leiden.
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Workshop LabQuest Vernier en Logger Pro
Dynamische Modellen NLT-module vwo startmodule modelleren
Michel Visser Founder EesySoft
Module Zoek samenhang Wiskunde D dag 4 juni 2010
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Experiment-automatisering Jan Mulder Alessandro Marin.
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 9 februari Universiteit Leiden.
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Welkom. Teamleider HAVO/ VWO De heer C. Bentlage.
RepLab Landelijk Lesmateriaal Lab
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
Beoordeling Logboek 1 Module: ______Groepsleden:________ Docent: ______________ Leerjaar: ______________ ________ Wk 1Wk 2Wk 3Wk 4Wk 5Wk 6 Verantwoordelijke.
TEACHERS TEACHING WITH TECHNOLOGY Toetsen met een lege GR.
Wat is digitale didaktiek?
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
1 Wiskundige uitdagingen aanpakken met een grafische rekenmachine Johan Deprez T3-symposium, Oostende, > Documenten en op.
Kwantumfysica Cathy Baars Docent Natuurkunde Martinuscollege
Begincolloqium Bart Brink Bedrijfsprocessimulatie van inrichtings- en organisatie-concepten voor kantoren 7 April 2004 ID
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
LEERLING ACTIVITEITEN
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
Snelheid issues en beschikbare tools Utrecht 13 oktober 2015.
Teachers Teaching with Technology™ Onderzoekend leren begint bij leren Onderzoeken Cathy Baars Jaco Scheer.
Examens 2016 Havo Vwo Welke rekenmachines? Welke regels?
ERASMUS PROJECT Sint-Hendrik 8 december PROJECT PARTNERS 1. ENGELAND 2. SPANJE 3. ITALIË 4. POLEN 5. ROEMENIË 6. GRIEKENLAND 7. BELGIË.
Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 1 Cathy Baars Jaco Scheer.
Optica met de TI-nspire Cathy Baars Martinuscollege.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
Coach en VinciLab mogelijkheden van een rijke ICT-omgeving Vincent Dorenbos Ron Vonk ECENT Conferentie Digitale Didactiek 15 mei 2013.
‘Crosscutting concepts’ in de lerarenopleiding Harrie Eijkelhof Projectleider ECENT Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Ben Welman E-boeken maken met DITA. Wie is Ben Welman Werkzaam bij Saxion (t/m aug. 2011) Opleiding Comm. Techn. Bedrijfskunde R&D bij ICT & Onderwijs.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Uitgave ©KNHB Kennismaken met hockey door bewegen Een introductie voor ouders van jongste jeugdleden.
Inhoud: -Onderzoeksvraag -Ontwerpeisen -Introductie over interfaces -Communicatie -Bouwstenen -Software -Dat bestaat toch al? -Doel TI-NTERFACE.
KNVI Congres Introductie BI.
Pré-NLT-module 3D-printen
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
NASK Natuurkunde Scheikunde
De M in STEM Cathy Baars.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Tool IJ-3: De potentie van OL om essentiële vaardigheden te bevorderen
TI-Nspire Powered by.
Steunpunt Natuurkunde
Het gebruik van de Rekenmachine.
Moving objects in a geo-DBMS
Moving objects in a geo-DBMS
E-learning E-health & Domotica
Statistiek Normaal Verdeeld
Sensoren aan de GR
TI-Nspire.
Forensisch onderzoek Cathy Baars. Forensisch onderzoek Cathy Baars.
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
leerlijn ICT Multimedia – Bijeenkomst 1
Wiskundige kunst Cathy Baars. Wiskundige kunst Cathy Baars.
Een introductie van de nieuwe online plek
<Naam bijeenkomst>
Transcript van de presentatie:

Meten met de TI-nspire CX en de Lab Cradle Cathy Baars, Martinuscollege Grootebroek

Inhoud en opzet werkgroep Introductie Kennismaking met de TI-nspire Lesmateriaal Zelf werken Vragen

Introductie Docent natuurkunde op het Martinuscollege Roostermaker “Applicatiebeheerder Magister” Hobby: Rekenmachines  T3 trainer

Relatie met Texas Instruments Mei 2010 gestart met de TI-Nspire Februari 2011 gestart met Europe Science Pilot (tot zomer 2012) Trainer in Saoedi Arabië (november 2011)

Nspired Learning Technology for Math and Science Rekenmachine Data logger Software Navigator

Kennismaking met de nspire Touchpad “Click” Home Escape and Undo Document Tools Scratchpad Menu Vorige pagina Volgende pagina

Navigeren in de nspire

Vernier DataQuest

Mogelijkheden in DataQuest

Mogelijkheden in DataQuest 2 Experiment Gegevens Grafiek Analyseren

Experimenten Geluidssnelheid Energiebehoud Trillingsenergie Massa van de aarde Spraak

Modellen en simulaties Geometrie Functies Modellen Van eenvoudig tot zeer geavanceerd.

Zeer geavanceerd

Modellen en simulaties Foto-elektrisch effect Dracht en verval Optica (constructiestralen) Golven en spectrum Molekuulmodel (samen met experiment) Mechanica

Afsluiting www.t3nederland.nl Vragen Suggesties Bedankt