S/k/l interviewen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Advertisements

TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Hoe word je gelukkig ? Datum: Les 2 Ethiek – Hoe word je gelukkig – Les 2.
huiswerk IAM competenties
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Denk aan de sociale competentie
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Puppy-training Les Een Spelen met hoe je de aandacht kunt richten.
INTERVIEW Spreken/kijken/luisteren h1. Het interview Een goede manier om ergens achter te komen is: vragen stellen! In een interview stelt iemand vragen.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
WOORDEN 5.7 VERSTERKINGEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Herhaling: Wat een samenstelling is 2.Wat een versterking is van een bijvoeglijk naamwoord.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat hoofd- en bijfiguren zijn en hoe je deze herkent in een tekst. Hoe het komt dat je.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Observeren Les 3.
Een beoordeling schrijven
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Deel 4: Spreken en gesprekken
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
LOB zeven stappen naar succes
Fictie 2.1 tijd.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Aantekeningen maken en navertellen
Begin en einde van een boek
Een reisverslag schrijven
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Instructie geven en uitvoeren
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Fictie 2.1 tijd.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Nee Zeggen!.
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Lezen meningen, argumenten en conclusie
Hoofdstuk 4 Schrijven en formuleren
Vaardigheden Interviewen
Maatschappijleer Nadya Karim
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Gesprekstechnieken Les 1.
Observeren Les 2.
Didactisch practicum: aardappels
Omgaan met verschillen
Stappenplan werkwoordspelling
Communiceren met knipperen
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Observeren Les 2.
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

s/k/l interviewen

Wat ga je deze les leren? Wat een interview is? Het verschil tussen open en gesloten vragen. Hoe en wanneer je moet doorvragen.

Wat gaan we doen? Startspel: ‘wie is het?’’ Uitleg theorie Opdr. 1 t/m 4 maken. Interview vorige week afronden en uitwerken.

Wie is het? Speel het spel in tweetallen Noteer een naam van een bekend iemand op een blaadje. Plak dit blaadje bij je partner op het voorhoofd. Stel elkaar om de beurt een vraag en kom erachter wie jij bent! LET OP: stel alleen vragen waar JA of NEE op geantwoord kan woorden!

Opdr 1 kijkfragment Neem de vragen door van opdr 1 (blz 13) Bekijk het fragment bij opdr 1 (interview) Noteer het antwoord op de vragen.

Wat is een Interview? Vraaggesprek tussen twee of meer mensen. Je wilt iets te weten komen Je hebt dus altijd een doel!

MENING Soorten vragen Begint met een vraagwoord. Iemand kan uitgebreid antwoorden. ‘Waarom vind je lezen leuk?’ . Dingen die werkelijk zo zijn. ‘Wanneer ben je jarig?’ ‘Hoe oud ben je?’ Je wilt weten wat iemand vindt. ‘Waarom vind je lezen leuk?’ ‘Wat denk jij over de lessen Nederlands?’ Begint met een ww Iemand kan ja/nee antwoorden. ‘Vind je lezen leuk?’ MENING

Soorten vragen Soms is een antwoord niet duidelijk. Vraag door! Stel een vervolgvraag. Vraag om herhaling ‘Wil je dat nog een keer zeggen?’ Vraag om een voorbeeld “Kunt u een voorbeeld geven?’ Vraag of meer uitleg ‘Wat bedoelt u precies met….?’