Leuk al die Terajoules! Maar wat is de salestarget ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nederlandse Isolatie Industrie
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Klimaatbeleid en Bouwen & Wonen
Overheidsbeleid gericht op energiebesparing:  Zorgen over woonlasten: energieprijzen stijgen maar door  burgers hebben dit niet zo door  wordt steeds.
De Duurzaamheidslening
Dichterswijk Duurzaam Op Dichterswijk woningen duurzamer!
Rob van den Broeke Directeur-bestuurder QuaWonen
Welkom/ Agenda Kennismaking met Erkend Energie Label
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Puur Hoorn Klimaatvisie Hoorn puur hoorn Puur Hoorn 2009 Klimaatjaar wat duurzaam kan, duurzaam doen!
Aanpak gezamenlijke Energiebesparing acties
Jeroen Boon, projectleider duurzame krachtwijken Haags Milieucentrum/Kiemkracht advies Genoeg kansen voor klimaatbeleid in Haagse krachtwijken.
Energiebesparing VvE Bomenbuurt Rob van Haren 14 maart 2013.
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Nask1 H2.4 Isoleren Jorian & Janko Klas 4T.
Energiezuinig bouwen. Door: Bart. Ennio. Thomas. Ferry. Dennis.
Duurzaamheid – energieneutraliteit
Een bewonersinitiatief voor veel zonnepanelen in de wijk.
Ir Marlou Boerbooms Energieambassadeur Dr Henk Diepenmaat Actors Procesmanagement Interactieve workshop Do’s en Don’ts energiebesparing VvE.
Informatiebijeenkomst
Welkom / Introductie wethouder
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Op weg naar een duurzaam zelfvoorzienend Someren.
Energie en Duurzaamheid Stichtingsraad SBO, werkgroep Energie en Duurzaamheid 4 april 2013.
Duurzame ontwikkeling in Haarlemmermeer Nurullah Gerdan, beleidsadviseur Duurzaamheid Presentatie Gemeente Lansingerland.
Energiebesparing: Een duurzame business 1 oktober 2014 Stendert de Vries.
Praktijk voorbeelden. 1 e invalshoek: burgers zijn betrokken/bezorgd/boos/bang over: Leefbaarheid/veiligheid/sociale voorzieningen Beheersing woonlasten.
Twee stroomversnellingen verder… Centrale vraag: Welke synergie is er tussen verduurzaming van huurwoningen en particulieren? Hoe?
Welkom bij de parallelsessie: Zonder bewoners, géén energiebesparing!
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
1 op de 2 e bewonersavond van het asbest- en energierenovatieproject WELKOM Dinsdag 8 maart 2016.
Plantsoenen Derde Bewonersavond
Annemieke van Doorn Aanjager innovatie
SAMEN STERK VOOR UW CLUB
Jouw Huis Voor Morgen 22 november 2016
Beugels en zonnepanelen in één campagne:
Duurzame Wijken: Limmen-Oost
Overzicht woningen WONINGTYPE BOUWPERIODE t/m
Gevelisolatieonderzoek Jos van Maarschalkerweerd
Wheermolen-Oost Renovatie 1.
Plattegrond Steendam.
Duurzaamheid in Gennep
Klimaatambities zorgsector
What will you do to change the
Routekaart voor klimaatneutrale zorg
Isoleren van je woning.
Isolatie Manuel den Hollander Coördinator CALorie.
Energietransitie Hof Meermansburg
Wheermolen-Oost Sloop-nieuwbouw 1.
Hamelakkers WoontDuurzaam Ervaringen van buurtbewoners Violette Brand: Generaal Foulkesweg 111 Martin Keijbets: Hamelakkerlaan 31 Nora van den Broek:
Een VvE verduurzamen..... Programma – opening – inleiding
Infoavond particulieren: saneren asbestdak
Enquête energiebesparing
Duurzaamheidslening voor sportverenigingen in de gemeente Voorst
Wijkaanpak Gedeelde uitgangspunten: top-down en bottom-up benadering.
17 september 2018 Duurzame energie
Financiële oplossingen
Tilburg Klimaatneutraal in 2045
Duurzaam Witte Dorp.
Agenda - Opening door Duurzaam Aldlân - Toelichting gemeente Leeuwarden - Toelichting op uitdagingen en toe te passen technieken woningen Aldlân (Energie.
De energie van de toekomst
Landelijke coöperatie voor Energiebesparing.
Van asbestdak naar een nieuw duurzaam dak
Pedagogenbuurt.
Adviescommissie ‘Energiek Stiens’ “Op weg naar Duurzaam Stiens”
Bas van den Brenk Directeur Klimaatroute KLIMATROUTE.NL.
Jouw VvE slimmer Verenigingen van Eigenaars in Utrecht Ruim 6000 VvE’s
Energiebesparing voor kleine VvE’s
Transcript van de presentatie:

Leuk al die Terajoules! Maar wat is de salestarget ?

Het grote vraagstuk ‘Hoe krijgen wij woningeigenaren zo ver dat zij gaan investeren in energiebesparende maatregelen?’ Blok voor blok: 13 samenwerkingsverbanden in 2,5 jaar tijd Resultaten koop: < 2000 woningen 2 labelsprongen Conclusie: Ja, het is moeilijk! De meeste bewoners nemen kleine stapjes De marge is daardoor klein !

90% Marketing & Vorm 1. Isolatie is minst SEXY business op aarde! 2. Concurrentie is moordend: 3. Concurrentie is moordend: 4. Prijzen en kwaliteit zijn niet bekend 5. Keuzestress: welke maatregelen: dak, pv, gevel, vloer, glas ? 6. Keuzestress: welk type: EPS parels, Mono kristallijn, PUR ? DUS: Er is teveel motivatie vereist om de woning te verduurzamen

2012: Wijkaanpak Doelgroep: 450 koopwoningen van voor 1976 Aanbod: Gratis totaaladvies aan huis (betaald door gemeente) Gezamenlijke inkoop via één partij Communicatie: Veel en duur!

Officiële start in de wijk 8. 000 euro, huis-aan-huis actie van 6 Officiële start in de wijk 8.000 euro, huis-aan-huis actie van 6.000 euro, etc. etc.

Nog meer leuke dingen met weinig effect Duurzaam Natuurlijk!

Een persbericht van +/- 10.000 euro Lieven Andringa Winst uit je Woning

Ook leuk: Thermofoto’s Van den Berglaan 102, besparing per jaar: 500 euro In deze woning bleek jaarlijks 500 euro te besparen door het aanbrengen van gevelisolatie en dubbel glas. Schrijf je in voor een gratis thermofoto via www.winstuitjewoning.nl en laat je verrassen door de winst in jouw woning!

Actie 2012  100.000 vs. 100.000  450 doelgroep / 150 adviezen / 32 opdrachten = (20% of 7%) Communicatie: Persberichten + (15) Wijkraad /wijkkrant + (20) Brief vanuit gemeente ++ (45) Huis-aan-huis projectfolder ++ (30) Officiele opening met wethouder - - (5) De ‘Energiedokter’ in de wijk - - Huis-aan-huis kerstkaart ++ (30) Energieambassadeurs - - (2) Aanbellen bij buren - (5) Gratis Thermofoto’s - - (3)

Actie 2013: 50.000 vs. 110.000 

Actie 2014: 70.000 vs. 700.000  Doelgroep 18.000 koopwoningen van voor 1976 ‘In uw woning is het aantrekkelijk om…’ Aanbod Twee opties: Spouwmuur- en Vloerisolatie Gezamenlijke inkoop met veiling bij een notaris Communicatie Brief vanuit gemeente aan bewoners Stappenplan Twee keer ‘JA’ is isoleren  JA, ik doe vrijblijvend mee en wil offertes ontvangen  JA, ik verleen de opdracht mits mijn woning veilig geïsoleerd kan worden

De leercurve + Diemen + Uithoorn + H-meer + Ronde Venen + Ymere

Andere afzender? Nee! Dus: 10% van doelgroep wordt deelnemer 20% van deelnemers investeert direct in 1 a 2 maatregelen 100% van doelgroep gaat in database voor vervolgacties (nul op meter) ! De tweede actie in Diemen heeft een hogere conversie !

2016 Uithoorn, Diemen en Haarlemmermeer + De ronde Venen + YMERE Zaanstad: 9% conversie op brief, 25% opdracht Hardenberg, Ommen en Dalfsen: 5% conversie… (?) Overijssel, Haarlemmermeer : morgen 2.500 offertes verzonden

conversie en efficiëntie Aantrekkelijke en laagdrempelige propositie Betrouwbare en het liefst ‘gezaghebbende’ afzender Efficiënte communicatie. Ruime marge Grootschalig ‘Getunede’ Salesfunnel Geautomatiseerd proces Iedereen is klant: klant/ partner/ uitvoerders/ adviseurs … en herhaal!!! Maar: the devil’s in the details …

06-26902459 Lieven Andringa www. winstuitjewoning 06-26902459 Lieven Andringa www.winstuitjewoning.nl landringa@winstuitjewoning.nl