S/k/l 1.6 Kritisch kijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Advertisements

Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
De dag van het solliciteren - introductie
Inhoud prisma en cilinder Eerst snel een LIVE uitleg Daarna een filmpje Daarna: KEIHARD WERKEN :D.
Exponentiele groei en procenten En weer een opdracht uit het huiswerk.
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Even terugkomen op de inkomstenbelasting Filmpje kijken over belastingen Huiswerk nakijken Uitrekenen inkomstenbelasting.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
TRENDS 2014 Hafida
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Nieuwe lesopzet  1 e uur bezig met de reader  2 e uur bezig met een andere opdracht  Iedereen heeft werkboek.
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Korte herhaling Huiswerk nakijken Werken aan ondernemendheid voor Dummies.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Training Bijeenkomst 1. 2 Type mediagebruiker Mediajunkie Mediafoob Mediagebruiker Medium Mediagebruiker Light Ik ben een … omdat …
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
LEZEN 4.2 BETOOG, SOORTEN ARGUMENTEN EN KRITISCH LEZEN VAN EEN BETOOG.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
WOORDEN 5.7 Spreekwoorden en uitdrukking uit de bijbel.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
WOORDEN 5.7 VERSTERKINGEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Herhaling: Wat een samenstelling is 2.Wat een versterking is van een bijvoeglijk naamwoord.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat hoofd- en bijfiguren zijn en hoe je deze herkent in een tekst. Hoe het komt dat je.
WOORDEN 2.7 HOMONIEMEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.De betekenis van de leerwoorden in deze paragraaf. 2.Wat homoniemen zijn.
Een beoordeling schrijven
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Beeldspraak: de vergelijking
Nakijken Opdracht 33a, 33b en 34a.
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Welkom.
S/k/l interviewen.
Overtuigende tekst/betoog
Aantekeningen maken en navertellen
Een reisverslag schrijven
Realistische en niet-realistische verhalen
Woorden/uitdrukkingen met een vast voorzetsel
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Mannelijke en vrouwelijke woorden
Schrijven Een Verslag.
Omschrijvingen en definities
Vwo 2 – week SCHM.
Spelling Woorden afbreken.
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Een RECENSIE schrijven
Een instructie schrijven
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Leerjaar 3 Nask1 H1 §1 krachten herkennen.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
Inleiding, middenstuk, slot
Van alle markten thuis Perron 1 – les 2.
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
H5 §1Licht, schaduw en spiegels
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Observeren, rapporteren
Landschappen en klimaten
Kritiek geven en krijgen
Burgerschap Thema: politiek
Transcript van de presentatie:

s/k/l 1.6 Kritisch kijken

Wat gaan we vandaag doen? Korte introductie opdracht (5m) Uitleg theorie (5m) Voorbereiden kijktaak opdr 5 en 6 (10m) Uitzending ‘Andere tijden sport’ kijken en maken van de vragen 7 t/m 10 (30m)

Wat voor iemand is hier afgebeeld? Zeg wat over zijn karakter

Wat voor iemand is hier afgebeeld? Zeg wat over zijn karakter

Kritisch kijken nieuwsuitzending Kritisch kijken bij een nieuwsuitzending let op: Welke plaats krijgt het item in de uitzending? Hoeveel tijd wordt eraan besteed? Hoe objectief wordt het gebracht? Wie komen er aan het woord? Alle betrokkenen? Hoe betrouwbaar is de info? Hoe deskundig is de spreker? Heeft die een belang bij wat er gezegd wordt?

Suggestieve info en beelden Als je kritisch kijkt let je ook op suggestieve informatie en beelden. Suggestieve informatie: Er wordt indirect een indruk, idee of mening gewekt. Er wordt ingespeeld op jouw verwachting(en).

Suggestieve info en beelden Suggestieve informatie door: De woordkeus Het kleurgebruik Het gebruikte perspectief De omgeving

Bereid de kijktaak voor Bereid de kijktaak voor: maak opdracht 5 en 6 op blz. 33.

Kijk nu naar de aflevering van a. t Kijk nu naar de aflevering van a.t.s en maak tijdens het kijken vraag 7 tm 10 andere tijden sport

Huiswerk Donderdag 8-10-2015 opdracht 8 tm 12