K.I.S.S. (Keep it super simple) voor de klant

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Corporate Identity in SharePoint 2010
Advertisements

Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Ontwerpprojecten In de praktijk
Bedrijfsactiviteiten R.P. de Jong DIV. & B en A Advies, Uw adviseur voor Bibliotheek- en Archiefzaken n Consultancy n Interim-management n Projectmanagement.
Zorg, Wetenschap en Technologie
Een continue verbeterende dienstverlening
Naar de TOP Topklinische Zorg.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Agenda Inkoopprofessionalisering
1 Aanbevelingen Collectie Nl. in context Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB)
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
CAF als een geïntegreerd instrument. 1. Uitgangspunten Voor Gent..is KWZ niet…maar is KWZ wel … Doel Voldoen aan vereisten, normen, decreten Uiting van.
TBM Onderwijsdag Examencommissies en toetskwaliteit (bijdrage Renate)
VNG Model Algemene Inkoopvoorwaarden
Implementatie van het 4C-ID-model
Proces en Product.
Big Data - De hype voorbij Toepassing bij Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en Rabobank Piet Daas (CBS) Hilde van Hulten (Rabobank) Klik hier voor.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Plaats voor een heading Naar een regionaal Plan van Aanpak 789 Wmo.
Bureau X? The fun way to success 1. Gedeelde beliefs zijn het hart van de organisatie De hele organisatie is opgebouwd om deze beliefs te versterken en.
Datum: Locatie & Plaats: Welkom! Op het doe-congres: Vernieuwing in de bouw: “Best Practices & Intervisie”
Gedragsproblemen bij kinderen samen te lijf
Zittingsvoorbereiding
Dat zouden we vaker moeten doen…
De algemene opzet van de workshop is als volgt
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Informatieveiligheid bij een dienstverlener Ervaringen uit de markt.
Return to Sender.
Pilot Functiecreatie Ervaringen van Petra Hoekman, P&O adviseur
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Aanleiding Potentie is intern en extern aanwezig Groei Stabiele omzet Meer klanten en dan ook meer efficiency Nov, dec is stille periode. I.c.m. Blessure.
Encapsulatie: Every man is an island upon himself.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Hoofdstuk 8: E-businessnetwerk. Wat is e-business? ‘E-business heeft alles te maken met Business- transformatie. E-business heeft alles te maken.
Hoe gebruik ik easy transfer?. Als je een nieuwe pc hebt gekocht, kun je met Windows Easy Transfer je bestanden, , foto's en instellingen overzetten.
Insights & Essentials Willem van Putten
Verpleegkundig redeneren
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
LSS & Reinier de Graaf Rob de Graaf. Even voorstellen.
Informatiebijeenkomst ‘Bouw kindcentrum Delfzijl-West’ De Zaaier donderdag 19 mei 2016.
Informatiebijeenkomst ‘Scholentransformatie te Middelstum’ GBS de Klim-Op, CBS Wicher Zitsema, OBS de Wilster & kinderopvang Kids2b 30 maart 2016.
Informatiebijeenkomst Kindcentrum Delfzijl West CBS De Windroos Donderdag 12 mei 2016.
Governance van de Informatievoorziening bij Saxion
Storyboard Lean Six Sigma 1 Projectcharter Define 0. Projectdefinitie Proces, product of dienstVerwachte besparing/ verbetering Black Belt of Green BeltAfdeling,
SPICE 3: de koeler case 2 april 2014 Leren Van Elkaar (LeVeL) Deltalinqs Energy Forum.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Business Process Management
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Inkoper: strategische schakel succesvolle marktsamenwerking
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
Inkopen met impact? Zo doe je dat! PIANOo-congres 2017
Innovatiegericht inkopen Je bent toch niet gek??!!!
Dagstart Quick Reference Card
Kwaliteit van leven en gezondheid
Professioneel opdrachtgeverschap Inkoopproce s
Bussines Model Innovator
Stimuleringsprogramma stedelijke kavelruil
MIC-workflow Amstelring
Een kijkje in de keuken bij KleurrijkWonen
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

K.I.S.S. (Keep it super simple) voor de klant PIANOo-congres 2017 K.I.S.S. (Keep it super simple) voor de klant SHEET ALGEMEEN PIANOo Cindy Maring-Akkal #pcongres

Programma Vragen over de lean-methode Nieuwe en oude proces Aanleiding om het proces aan te passen Verbeteringen in het proces en werkwijze Toelichting aanpak Lessons learned Vragen K.I.S.S. voor de klant 2

Vragen over lean Blijf staan als je van lean gehoord hebt Blijf staan als je met de lean-methode hebt gewerkt Blijf staan als je met de lean-methode resultaten hebt geboekt K.I.S.S. voor de klant 3

Vereenvoudiging van het proces K.I.S.S. voor de klant 4

Film van het oude proces Oud aanbestedingsproces K.I.S.S. voor de klant 5

Aanleiding om het proces aan te passen K.I.S.S. voor de klant 6

Verbeteringen proces en werkwijze K.I.S.S. voor de klant 7

Toelichting aanpak Klantarena Uitgangspunten Brown Paper Verschillende disciplines 2 dagen op een externe locatie Identificeren Specificeren Selecteren Contracteren K.I.S.S. voor de klant 8

Lessons learned Projectmanagement Bemensing K.I.S.S. voor de klant 9

Vragen K.I.S.S. voor de klant 10