Analyse Analyseren van sociale media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Advertisements

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
HOMCOM Ledenvergadering 22/11/2010. Google • Na Google instant nu Google instant previeuw – – 1 = sneller zoeken – 2 = previeuw.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Branche-analyse Boekenbranche
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Michel Visser Founder EesySoft
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Contentmarketing Meten.
Elise Bauwens, Astrid Danau en Lies Jacxsens. 1 dashboard voor verschillende accounts Gelinkd aan 8 sociale netwerken Bespaar tijd Gratis of betalend.
Inbound Marketing Plan
1 Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen Jeroen Bosman VOGIN, 6 november 2014 Wageningen.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Internet Legacy woensdag 9 december Internet Legacy Wat wordt bedoeld met Internet Legacy? Informatie over jou op internet Aanmeldingen op sociale.
1 Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
GGD Dichtbij Idee Marta Pape Verpleegkundige soa / sense.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Monitoring Beluisteren van sociale media. Dagelijks verschijnen er ruim 5 miljard berichten in alle media. Dat kost je 250 miljoen uur per dag om door.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Downloaden en opslaan = bestanden van een computer op afstand overdragen naar uw eigen computer Software = Programma’s die u op uw PC kunt uitvoeren (gratis.
Sociale media inzetten
Uw website bovenaan in Google!
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media & Sport Deel I
Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen
SEO Seminar.
handige hulpmiddelen voor communicatiemedewerkers
By Dionne, Nadia en Danielle
Lessen in social media Voorbeeld 1
Sociale media Beeldgebruik
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Analyse Analyseren van sociale media

Analyseer hoe performant je social media kanalen zijn Vergelijk ook met de concurrentie

Analyse software Gratis online tools Ingebouwde analyse tools K Analyse software Gratis online tools Ingebouwde analyse tools Google Analytics Betalende tools Komen later aan bod

Analyse software In deze presentatie focussen we op de gratis online tools Zie ook http://www.protopage.com/social-media-monitoring

Gratis online tools http://www.protopage.com/social-media-monitoring

Internet meets Similarweb https://www.similarweb.com

Similarweb Te vergelijken met een kleine Google Analytics Gebruiken via de URL Via een plugin in Chrome

Internet meets Pagespeed https://developers. google

Pagespeed Kijkt hoe snel je webpagina's op mobiele toestellen en op desktop is Geeft verbetertips Van Google

SEO meets SEO Quake Via de Chrome web store https://chrome. google

SEO Quake Plugin voor Chrome Verschillende tabbladen met specifieke rapporten over interne/externe links, keyword densiteit etc.

Facebook meets Likealyzer http://likealyzer.com/

Likealyzer Monitoring en analyzetool om de Facebook pagina te analyseren Doet aanbevelingen

Simply measured http://simplymeasured.com/free-social-media-tools Social media meeting Simply measured http://simplymeasured.com/free-social-media-tools

Simply measured Geeft gegevens over Twitter, Instagram, Facebook, Google+, LinkedIn, Vine... Mooie rapporten die je kan exporteren en Powerpoint of Excel

Twitter meets Tweetreach https://tweetreach.com/

Tweetreach Speciaal voor Twitter Je kan zoeken op @ en op # Geeft bereik, impressies, activiteitenoverzicht, retweets, enzovoort.

Finchline Tijdsperiode kiezen Geeft volume Geeft de bronnen Geeft sentiment

Finchline http://explore.finchline.nl/Explore

Social media management systeem

Betalende systemen Alles geïntegreerd: https://engagor.com/ https://booshaka.com/ https://www.linkbird.com/en/ http://www.clipit.nl/ https://en.mention.com/ ...