The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Case Knab Nationaal NPS Event 2014
Lean Construction Logistics ?
Stage gemeente Neerijnen Kerntaak 3B
Marktonderzoek als proces
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Sportiviteit & Respect Just do it!
4. Hoezo internationalisering?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Marc Verbeeten Uitgangspunten Het realiseren van een maatschappelijke versterking door de energierekening, op een duurzame manier, omlaag.
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
Productiemiddelen H8 B129 – B131 Stan & Boudewijn.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Luisteren Parafraseren; Reflecteren van gevoel; Herhalen; Ordenen;
3 vwo 1 wereld §7 en 8.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
RoHS – Wetgeving & praktijk Mat-Tech Center of Competence for Solder technology Overstappen naar RoHS compliancy ….! Hoe is het gegaan in de praktijk?
Communicatieplan.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Goederenverwerking H24 Kwaliteit en kostenbeheersing Manager Handel.
Waardecreatie met een Duurzame Zuivelketen
The Doctor Who’s In Sub-Sahara Afrika en Azië sterven er elk jaar kinderen aan diarree. Dat komt omdat erg heel erg gebrek is aan hygiëne is.
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Economie H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Manager Handel.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Hygiëne in de keuken.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
OP STAP MET HARM ALARM Sanne Hemmer Adviseur D&B Rob Teijl
SCHPA 2.57 Organisatie en beleid week 2.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Marian Koek – 25 november 2015.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Op zoek naar antwoord.
waarom, wat, hoe, kansen van mediation wat kan ik doen?
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Wat is kinderkanker?.
Werken in een arbeidsorganisatie
Aanleiding : Behoud van de leefbaarheid in Ommerkanaal Bewoners komen zelf in actie ( draagvlak ) Plannen maken duurzaam dorp Duurzaam Buurthuis Ommerkanaal.
Onderzoekende professional, lerende organisatie 30 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Storyboard Lean Six Sigma 1 Projectcharter Define 0. Projectdefinitie Proces, product of dienstVerwachte besparing/ verbetering Black Belt of Green BeltAfdeling,
Praktisch vormgeven van ondernemen op school Gerrald van Beek
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
K.I.S.S. (Keep it super simple) voor de klant
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Facebook Jeroen van Ittersum.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Motivatie en maatwerk presentatie door
7.3 De product-som-methode Drie manieren om in factoren te ontbinden
Ik ervaar op dit moment de gevolgen van de kredietcrisis..
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Internetmarketing en oefentoets
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
NOOIT TE LAAT?.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
De world is changing – get ready voor the future
Competentiegericht onderwijs in het Leerwerktraject
Werken in een arbeidsorganisatie
voorbeeld lay-out & interactiviteit
De energie van de toekomst
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
het gaat om een feest! Micha - zondag! het ‘wij-gevoel’
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E

H9 Houd het klein Bij een groot proces ontdek je fouten erg laat Bij een klein proces kom je fouten bij het eerste product al tegen Kosten en tijd besparend Voorbeeld van de enveloppen

H10 Duurzame groei wordt gekenmerkt door een duidelijke regel: “nieuwe klantnekomen als gevolg van het handelen van oude klanten” Vier manieren: 1. Mond-tot-mondreclame 2. Als bijeffect van het gebruik van het product 3. Door betaalde advertenties 4. Door herhalingsaankopen of herhaald gebruik

Drie groeimotoren 1. De aantrekkende groeimotor (sticky) 2. De virale groeimotor (viral) 3. De betaalde groeimotor (paid)