Hybride ruimten in het alledaagse

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Principes van marketing - Hoofdstuk 18
M EDIA AAN / GEZIN UIT ? E EN ONDERZOEK NAAR DE GEVOLGEN VAN INFORMATIE – EN COMMUNICATIETECHNOLOGIEËN ( ICT ) VOOR HET GEZINSLEVEN.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
Wat is interactieve marketing?
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse. Gijs ten Cate.
Jongeren met visuele beperking: persoonlijk netwerk en welbevinden
Presentatie nieuwe media
De toekomst van de Cyberschool Gaan we de goede kant op? Praktijkonderzoek van Kim Tran, Dianne Maasdijk & David van Diepen.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Kunstmatige Intelligentie
Mark Poster Digitally Local Communications: technologies and space.
INCCA-presentatie 22 – 05 – Overzicht Inleiding INCCA-presentatie Ontwikkeling INCCA-presentatie Mogelijke uitbreidingen Slotwoord Vragen/Opmerkingen.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
GETTING ACQUAINTED TROUGH SOCIAL NETWORK SITES: TESTING A MODEL OF ONLINE UNCERTAINTY REDUCTION AND SOCIAL ATTRACTION Oriane De Pauw, Master Strategische.
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Kennismanagement & Sociale media
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
Building with nature (project Marconi) Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Cultuurhistorie Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
‘Business at the speed of change’
Sociale media.
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Sociale Media.
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Sociale media Door liam van den ende.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
it’s about learning to dance in the rain’
Kinderen vragen OM DUIDELIJKHEID
Agressie bij kinderen (hoofdstuk 2) vormen en indeling van agressie
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Arbocatalogus 13 januari 2019.
Inspelen op innovaties
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Transcript van de presentatie:

Hybride ruimten in het alledaagse BITS & ATOMEN Hybride ruimten in het alledaagse

Gijs ten Cate

Oude argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten Souze e Silva Manovich Foucault Slot

Kritiekpunten Teveel gericht op een theorie Geen duidelijke argumentatie structuur Uitbreiding naar Cybrids Kan gevaarlijk zijn Of juist zeer goed passen

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Hybride ruimten Souze e Silva Manovich Foucault Slot

Jhonny Peut

Hybrid Gamespace? Inleiding Gamespace Relatie tot het fysieke Firstspace, Secondspace en Thirdspace Telepresent State Conclusie

Inleiding Overgang van fysieke games naar computergames Trans-reality games Hoofdvraagstelling: Hoe moeten we de term gamespace zien onder invloed van de veranderende relatie tussen het digitale en fysieke aspect tijdens het spelen van computergames en wat is de relatie met hybride ruimtes zoals Souza de Silva deze ziet/definieert?

Gamespace Nooit duidelijk gedefinieerd. Visuele aspect is gamespace (Salen & Zimmerman). Gamespace is ook geluid (James Newman) Niet de begrensde ruimte die het lijkt te zijn

Relatie tot het fysieke Gamespace is betekenisvorming (Manovich) Object van onze fantasie (Leirfall & Aarseth) Paradox: Aan de ene kant ontsnappen we het echte leven, maar aan de andere kant herleven we de echte wereld (Aarseth) Vergelijkbaar spiegel als utopia en heterotopia (Foucault)

Firstspace, Secondspace en Thirdspace Samenkomst Firstspace en Secondspace (Soja) Aansluiting op utopische en heterotopische spiegel (Foucault)

Telepresent State Aanwezigheid meerdere ruimtes (Taylor) Gameplay niet anders dan belichaamde ervaring van ruimte (Newman)

Conclusie Gamespace geen afbakening Vergelijkbaar met de hybride ruimte van Souza e Silva Geen nieuwe soort gamespace, wel verrijking.

Gert-Jan Noordanus

Neemt de mobiele telefoon het verschil tussen de virtuele en de 'echte' wereld weg?

Oude argumentatiestructuur Inleiding - Wat is Hybrid Space - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace - Wat ga ik vertellen Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen? - Altijd beschikbaar - Voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Het verschil is weg Conclusie - Toekomst visie, beloofde groei - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

Kritiekpunten Argumentatie mist in de mindmap, maar zit wel in de structuur. Eerst wordt het kader geschetst. Echter zit daar nog overlap in met de algemene inleiding. Conclusie aan het eind van het 2e hoofdstuk moet naar het derde deel. Delen uit de conclusie moeten naar hoofdstuk 2. Praktijk voorbeelden missen nog. Meer nadruk op het feit dat de grenzen verdwijnen.

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding - Wat ga ik vertellen - Wat is mobiele communicatie - Is virtueel hetzelfde als cyberspace Neemt in de toekomst het onderscheid tussen de online en offline wereld weg? - Mobiele telefoon voegt technologieën samen - Altijd beschikbaar en voor iedereen bruikbaar - Is er onderscheid tussen online en offline? - Toekomst visie, beloofde groei Conclusie - Grenzen vervagen en nieuwe technologie wordt toegevoegd - Neemt mobiele technologie inclusief alle verschillende manieren van communicatie, het verschil tussen de virtuele en de echte wereld weg?

Stijn Bannier

Hybride ruimte in het muzikale netwerk: interactie tussen de online en offline wereld door Sellaband

Oude argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

Kritiekpunten Hybride ruimte verduidelijken Mobiliteit erin opnemen Duidelijke verbintenis met het thema Verduidelijken argumentatiestructuur

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Het muzikale netwerk Creativiteit Reproductie Distributie Consumptie Conclusie

Melle Gloerich

Hybriditeit door middel van Social Networking Sites

Hybridteit? Community Mobiele Telefoon Offline Online Poster Souza e Silva Mobile as 7th mass media Lefebvre "Social" Lefebvre "Mental" Lefebvre "Physical" Mobiele Telefoon Personal info Status updates Facebook Studie Schwartz Werk Hybridteit? Sport Offline Online LinkedIn Etc. OV Uitgaan Hyves Never Ending Friending Community Jane Jacobs - The Death and Life of Great American Cities Beinvloedt online offline of andersom? Kloppen de gebruikte metaforen voor online? Wat is een community? Past definitie van offline bij online? Hoe overlappen ze? Is online slechts een hulp voor offline?

Oude argumentatiestructuur Inleiding Wat is een community? Lefebvre spaces Gevolgen voor hybriditeit door Mobiele Telefoon Conclusie

Kritiekpunten Naast offline ook online community aanhalen Heterotopia meenemen Mobiele telefonie niet nodig Meer auteurs nodig Literatuurlijst toevoegen

Nieuwe argumentatiestructuur Inleiding Offline community (Jacobs, McMillan & Chavis) Online community (Rheingold, Lazar & Preece) Samensmelting off- en online (Foucault, Wellman) Hybriditeit (Lefebvre, Schwartz, Souza e Silva) Conclusie