Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Advertisements

Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Aanbesteden WMO Max. 21 gemeenten SRE Bizob. Inleiding Samenwerking tussen de SRE- gemeenten. Faciliterend: SRE en Bizob.
Ontwikkeling aanbesteding: van proces tot proces Henk van der Wal (Eutopics) - Joanita Hoegen (Forseti) Apeldoorn, 10 november 2011.

18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
Procespad Europese aanbesteding
Welkom… Studiecoachbijeenkomst 11 CE-1 mei Agenda 1.Locatie Sporthal tentamenperiode 4 2.Update jouw gegevens in studielink. Check! 3.Terugblik.
EMVI in de digitale praktijk
17 juni 2014 en 2 juli 2014 D.J.P. (Douwe) van de Goorberg BBA Concern inkoper CPD Informatiebijeenkomst TenderNed UOV De Kring.
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
ZONNEPANELEN OP DE SINT JOSEPHSCHOLEN MARK MEIJER 16 APRIL
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2017 Zorgkantoor Midden IJssel.
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Jeugdwet en Wmo 2017 Noord/Midden-Drenthe.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Welkom; Michiel van den Heuvel Opening; Piet Verrijt
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Marktbijeenkomst “Samen slimmer Schoonmaken” Best Value Procurement
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Standaard PvE E-Kluizen
Gewijzigde Aanbestedingswet
Aanbesteding jeugdteams
Outsourcing Repro, Mediaproductie en Decentrale scan & printvoorzieningen 22 december 2014.
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Europese aanbesteding management- voorziening
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Innovatiepartnerschap
Inlichtingenbijeenkomst Prijsvraag: Naadbeschermers
Europese aanbesteding Scanstraat Heerlen Belastingdienst
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
VUmc Basispresentatie
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Best Value Procurement (BVP) Prestatiegerichte inkoop
Categorie Inkoopadvies en juridische capaciteit
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Aanbesteding onderhoud technische installaties
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Veerponten Noord-Limburg
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Aanbesteding Eten & Drinken
RWS Programma’s, Projecten en onderhoud
Inlichtingbijeenkomst voor aanbesteding met zaaknummer
Europese aanbesteding Mediastrategie en -planning Rijksoverheid
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Informatiebijeenkomst
Best Value Procurement (Prestatieinkoop)
Vooroeververdediging Afsluitdijk
Onderhoud DVM-systemen WNZ zaaknr
Iv-Infra.
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Marktconsultatie Krimpense Algeracorridor
Welkom informatiebijeenkomst aanbesteding
Europese aanbesteding Boekscanners
Aanbesteding Arbo/PPMO
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Welkom op de ouderavond
Planning inkoopprocedure Wlz 2016
Praktijkbeproeving ODS (Open Data Standaarden)
Prijssystematiek versie 9.3
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Transcript van de presentatie:

Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01 13 mei 2015 Guido Tijhof Jack Ramakers & Projectgroep HAV

Agenda Opening en welkom Introductie Guido & Jack Waar komen we vandaan? Wat gaan we doen? Hoe gaan we dat doen? Wat is de achtergrond? Kenmerken Wat wordt gevraagd van een aanbestedende dienst? Wat wordt gevraagd van een inschrijver? Voorbeeldsheet beoordeling Perceel 1. Planning & Vervolg

Waar komen we vandaan? -) Raamovereenkomst Volvo -) 6 percelen -) Raamovereenkomst is reeds in 2013 verstreken -) nu weer een aanbestedingstraject omdat de behoefte een aantal jaren erg laag was in Nederland

Wat gaan we doen? -) aanschaf van 30 stuks haakarmvoertuigen verspreid over 4 jaar (geen garantie!) -) 3 percelen, met als optie preventief onderhoud -) 10 regio’s die concreet voertuigen gaan vervangen -) 13 regio’s voor de zgn “nul”-optie -) 2 regio’s doen niet mee

Hoe gaan we dat doen? -) Gunnen op waarde -) met een zo concreet mogelijke beoordeling -) met zo concreet mogelijke producten (WYSIWYG)

Wat is de achtergrond? -) opgehaalde meningen uit een leveranciersronde (gesprekken met alle brandweer opbouwers in Nederland) -) Theorie Dean Kashiwaghi -) Ervaring met diverse trajecten (Schoonmaak, Software, TS, HV, SIV, HW) -) voortschrijdend inzicht….. Van BVP naar een mix van……

Kenmerken. Bepaling plafondprijzen Vaststellen beoordelingscategorieën -) Functioneel gebruik -) Beschermende maatregelen -) Exploitatieplan -) Opleidingsplan -) Kansendossier Verdeling percentage wat er met fictief geld te verdienen is. In consensus worden er cijfers vastgesteld, voor elke categorie 1 Een 6 levert € 0,- op elk punt boven de 6 een positief fictief bedrag. Elk punt beneden de 6 levert een negatief fictief bedrag. Enveloppen worden geopend en bedragen worden afgetrokken dan wel bijgeteld. Inschrijver met het laagste fictieve inschrijfbedrag wordt als hoogst scorende aangewezen.

Wat wordt gevraagd van een aanbestedende dienst? -) neutrale blik naar de inschrijvingen -) zorgdragen voor voldoende beoordelaars (in dit project 8, uit 8 verschillende regio’s) -) discipline tijdens de schouwing -) aanleveren concrete argumenten

Wat wordt gevraagd van een inschrijver? -) open blik naar de brandweeromgeving, wat heeft de brandweer nodig voor deze taak? -) laat zoveel als mogelijk zien wat je aanbiedt…… -) creativiteit (opties worden niet in prijs beoordeeld) -) discipline tijdens de schouwing

Voorbeeldsheet beoordeling Perceel 1. Aparte sheet.

Planning en Vervolg 23 april 2015 Verzenden aankondiging en publicatie Beschrijvend Document. 13 mei 2015, 11:00 uur Informatiebijeenkomst geinteresseerde marktpartijen (locatie wordt nog bekend gemaakt) 20 mei 2015, 10:00 uur Uiterste termijn voor het stellen van vragen door Inschrijvers 27 mei 2015 Verzenden Nota van Inlichtingen 03 juni 2015, 12:00 uur*   Uiterste termijn voor ontvangst van de Inschrijvingen Periode 3 juni – 3 juli 2015 ………….. ASK Schouwingsdagen 08 juli 2015 Verzending gunningsvoornemen 29 juli 2015** Einde vervaltermijn en definitieve gunning van de Opdracht