Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
- Administratie - Analyse - Actie -
Advertisements

PSO for Microsoft Dynamics 2013
Grootboek / General Ledger Toelichting bij de financieel administratieve verwerking van in- en verkoop mutaties in het “General Ledgar” van Navision.
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Bob Dronkers 18 mei 2006 VKL Sessie: Smart Customization.
Interactive marketing communications financieel management les 3.
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
Deze week: inkoop en verkoop
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Kennis Sessie PSO 2013.
Grootboek / General Ledger Toelichting bij de financieel administratieve verwerking van in- en verkoop mutaties in het “General Ledgar” van Navision.
3 interactive marketing communications.
Een (financiële) zorg minder ! Wat is Cardec Cardec is een besloten vennootschap, opgericht door Mr. P.J.Ph. Dietz de Loos, advocaat te Wassenaar. Vanuit.
Risico’s SEPA implementatie bij Dyade Dienstverlening Onderwijs
De trajectbegeleiding Een antwoord op de invoering van passend onderwijs van Lyceum Sancta Maria.
Iedere dag een verse jaarrekening
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Presentatie 20/20 vision Elektronische factuurverwerking.
Resultaten consultatie MDS-en chronische zorg 10 september 2009
Info avond COPD/DM registratie & verslagen
Landelijke Basisregistratie Ziekenhuiszorg
Visie informatievoorziening
Het nut van Business Planning
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Hoofdstuk 7 ERP-systemen: human resources Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Financiering en inkoop H8 Budgetten Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Informatiebijeenkomst Openbare Aanbesteding Kleine Aanbieders
Deze week: inkoop en verkoop Probeer de focus te verleggen van het intypen van de voorgeschreven instructies naar de grote lijn.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Congres Rechtmatige zorg: Een kijkje in de keuken van de medisch specialist Herman-Jan Pennings, longarts Michael Ehlen, Manager F&C Laurentius ziekenhuis,
Het financieel reglement
Evaluatie Cursus.
DS WebUren presentatie. DS WebUren Sumatra DS WebUren is een Webbased urenregistratie oplossing, waarmee (externe) medewerkers op een snelle en gebruiksvriendelijke.
Ledenbijeenkomst VGN 7 juni 2011 Marcel de Krosse.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Scenarioplanner personeel VVT 3.0 Grip op het proces van personeelsplanning Ben van Hilst.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Dure Add-on geneesmiddelen: recept voor een basisregistratie op orde NVMA Jaarcongres 26 maart 2015.
Waardeketen van Porter
Permanence Kosten en opbrengsten
Inkoop Jeugdhulp 2017 Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari maart 2016.
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Financiën en inkoop Hoofdstuk 4 De balans. Inhoud 1 De financiële administratie 2 Investeringsbegroting 3 Financieringsplan 4 De balans 5 Exploitatiebegroting.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Raadsinformatieavond PGB
Algemene Ledenvergadering
5 diepe valkuilen op weg naar een Zorgorganisatie ‘in control’
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Protopics Samenwerkende zorgverleners Rondom patiënten in zorgnetwerk
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Waardeketen van Porter
Hoofdstuk 25.1 Permanentie: Kosten & Uitgaven
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Outputgerichte financiering:
Tariefstelling Wmo 2019.
MIC-workflow Amstelring
AFAS Project administratie
Implementatie Nedap ONS
Implementatie Nedap ONS
Touroperator SunShine
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Administratie tafel H6 28 maart 2019
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
Implementatie Nedap ONS
Transcript van de presentatie:

Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte: margenota uitleg  proces uitleggen. Snelle groei  noodzaak voor betere processen  samenwerking met Quattri.

Zorgsupport Jolanda Sheila Angèle Barbara Marieke declareren HR Barbara declareren Marieke zorgsupport

Van zorg naar marge In 4 opvolgende stappen 1 Registratie 2 Declaratie 3 Administratie 4 Margenota Zorgplan Zorgarrangement Zorglegitimatie Planning Registratie van uren Fiattering Hier tijd nemen om goed alles uit te leggen  proces uitleggen Uren naar declaratie Declaratie juiste periode Declaratie handmatig Declaratie Vecozo Verwerking retour Vecozo Export administratie Afwijkingen Tijdige ontvangst per bank Afletteren en afboeken Koppelen inkoop zorgverleners Koppelen stand administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling

1. Registratie van de geleverde zorg (uren) Komt de zorglegitimatie en de bijbehorende producten overeen met de geleverde zorg? Zijn alle uren ingevoerd? Zijn de uren gefiatteerd? Is er voor alle geschreven uur-soorten een geldige zorglegitimatie en tarief?

Ongedeclareerd aantal uren (probleem: zorglegitimatie, tarief en debiteur)

Resultaat: niet gedeclareerde omzet (ongedeclareerde financiële boekingen)

2. Declaratie en uitval 2B. 2A. Handmatig Vecozo Is er een retourbericht ontvangen? Staat de factuur nog open in de financiële administratie? Is de factuur of factuurregel volledig afgekeurd? Is de factuur volledig betaald? Is de factuur of factuurregel volledig goedgekeurd?

Overzicht periode 1 t/m 4 – 2017 (2A Vecozo gedeclareerd)

Vecozo afgekeurd (2 voorbeelden) probleemregels

3. Administratie 3. Tijdige ontvangst per bank Afwijkingen Afletteren en afboeken

Afwijkingen Betaling matcht niet met declaratie

4. Margenota 4. Koppeling inkoop zorgverleners Koppeling standen administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling (=margenota)

Doel: flow in het proces Oplossing Signaleringen en melden van onjuiste registratie Vast moment in de week voor fiattering Implementatie Iedere donderdag proefdeclaratie Op vrijdag inzicht in probleemregels Procesbeschrijving om te komen tot first time right Resultaat Geen tot minimaal verschil tussen registratie en klaar voor declaratie Vervolg Zorgplan is realisatie

Resultaat en stappen ondernomen Nog niet alles gedeclareerd Aantal gevallen teveel gedeclareerd Ondernomen stappen: Business controller Uitbreiding zorgsupport Uitbreiding debiteurenbeheerder Kwaliteits manager Partner om processen en Nedap te optimaliseren Data inzichtelijk om verrassingen achteraf te voorkomen

Management Informatie Geeft inzicht in hoe een wijkteam functioneert Informatie over: Zorgverleners Cliënten Financiers Geeft antwoord op veel vragen

Wat zit er nu in de MIS? 1 Registratie 2 Declaratie 3 Administratie 4 Margenota Zorgarrangement Planning Registratie van uren Fiattering Uren naar declaratie Declaratie juiste periode Declaratie handmatig Declaratie Vecozo Verwerking retour Vecozo Export administratie Tijdige Ontvangst per bank Afletteren en afboeken Koppelen inkoop zorgverleners Koppelen stand administratie Opmaken en verzenden Uitbetaling

Management informatie

Compliance ZZP-ers Raamcontracten en opdrachtbevestigingen Diploma’s, registraties, verklaringen omtrent gedrag etc. Zorg door onjuiste of ongecontracteerde zorgverleners Cliënten (kwaliteitsmonitor in Nedap) Ondertekende zorgplannen Vragen MIC melding activeren Risico analyse decubitus

13-6-2017

Hoe komen wij hier? Hier verhaal reden voor deze presentatie Onduidelijk hoe margenota tot stand kwam Vanaf einde proces opgeschoven Verrast door snelle groei Noodzaak tot betere processen Quattri etc. Een gedeelte omzet nog niet goed verwerkt laten zien waar zit.

Hoe komt margenota tot stand? Aanmelding Indicatie / intake Zorgplan Zorgarrangement Zorglegitimatie Planning Registratie van gewerkte uren Fiattering van uren Uren verwerken tot declaratie Declaratie indienen over juiste periode Export naar Twinfield Vecozo Acceptatie ja / nee in retourbericht Afslag ja / nee in retourbericht Ontvangst per bank Boeking in Twinfield Koppelen inkoop zorgverleners Margenota - Handmatig (aktes van sessie) Acceptatie ja / nee per post Afslag ja / nee per post Ontvangst per bank Boeking in Twinfield Afboeking in Twinfield Koppelen incoop zorgverleners Margenota

Doelstelling Trechter wordt pijp