Onderzoek bij garages in Utrecht De Stille autoband Onderzoek bij garages in Utrecht
Doel De huidige situatie van garagehouders in kaart brengen De verkoop van stille banden stimuleren bij garagehouders Attitude tegenover de stille band 10 garagehouders geïnterviewd
Resultaten Verkoopgedrag van een garage onderneming Lange termijn relaties Klantgerichte verkoopbenadering Eerlijkheid en de klant zo goed mogelijk proberen te helpen Advies naar de klant: Type auto, rijgedrag individu Budget van de klant Afweging opties -> Bandenlabel
Resultaten Extrinsieke motivatie vanuit externe organisaties. Targets Incentives Trainingen en open dagen Attitude tegenover de stille band Meer dan de helft is enthousiast erover De garagehouders die zelf stille banden gebruikte adviseren dit ook naar de klant toe
Advies Training: “Het aanbod aantrekkelijker maken” Positie van de klant Toegevoegde waarde stille banden duidelijk maken Eigenschappen omschrijven + koppelen aan voordelen klant Klantgerichte verkoopbenadering
Advies Informatieve applicatie Toegevoegde waarde huidige en toekomstige campagnes Promoten stille banden in de app doormiddel van een aanbeveling systeem