Contentstrategie voor het web

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Communicatiestrategie
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Wat is interactieve marketing?
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Narrowcasting.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Presentatie nieuwe media
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Social Media.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Heterdaadsessie Haags Gemeentearchief 8 oktober 2013 Actualiteitsmonitoring.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Reputation.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
DIGITAALSTRIJD - WORKSHOP VOER DE JUISTE DISCUSSIES, BEGIN MET EEN TOPTAKEN- ANALYSE. 13 november 2014, congres de Taalstrijd Daphne Shinn
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Inbound Marketing Plan
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Management of Organisations II New organizing. Het creëren van de blog O Waar hebben we voor gekozen? O Waar liepen we tegenaan bij het maken van de blog?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
De marketing van kennis
Klanttevredenheidsonderzoek
Sociale media inzetten
2017 – Digital Pixel Marketing
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Sociale media Door liam van den ende.
Opdracht 1 communicatietheorie
lesweek 5 content online
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Redactiekwartier.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Contentstrategie voor het web Lisanne Mol, Jamie Jongmans & Ruby Lourenburg

Begrippen Contentmarketing: een manier om als merk (h)erkend te worden als expert binnen de branche door klanten te voorzien van alle informatie die ze nodig hebben, op een relevante en efficiente manier Contentstrategie: een plan om online content te creëren, beheren en regisseren Contentmarketing is bedoeld om uit te vinden welke content gebruikers nodig hebben om de inhoud en tone of voice van de boodschap te bepalen Contentstrategie beschrijft hoe deze boodschap wordt geschreven, verspreid en beheerd

contentstrategiepiramide

1. kernboodschap Een goed gedefinieerde kernboodschap vormt de basis voor heldere, gerichte en vooral logisch op elkaar volgende marketingboodschappen. Compleet, waarheidsgetrouw, eenvoudig Voorbeeld: high concept pitch films Wat gebeurt er als we dinosaurussen konden klonen? Na het vermoorden van haar minnaar probeert een jonge jazz zangeres roem en rijkdom te vergaren met de publiciteit rondom haar misdaad.

films

2. Thema en 3. issues Thema: groot onderwerp Voorbeeld: klimaatverandering Issues: actuele onderwerpen met betrekking tot thema Voorbeeld: Earth Day, CO2-neutraliteit, bouw kerncentrale Issuekalender: issues om dit kalenderjaar mee aan de slag te gaan, om structuur te brengen in contentcreatie, distributie en promotie

4. campagnes Drie soorten campagnes rondom contentstrategie: Contentcampagnes Sociale campagnes Advertentiecampagnes

5. Kanalen en content Corporate website Intranet Social networks Fora Blogs Sharing sites Mashups Digitale nieuwsbrief eBooks Whitepapers Video Webcast Podcast Online magazine Polls Game Nieuws en artikelen

6. doelgroep Stakeholders Afdelingen binnen uw bedrijf Externe partners Externe media Karakterprofielen Creators Critics Collectors Joiners Spectators Inactives

Tips Co-creatie verhoogt de waarde van de content Zorg voor multimediale/multichannel content Maak content interactief Kwaliteit van content is key Luister naar de doelgroep, ga in gesprek

Succes allemaal!