Business Informatie management / Functioneel beheer middag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Duurzame Ketenzorg
Advertisements

Netwerk informatie managers bijeenkomst, 13 februari 2014.
LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
Informatieavond 22 april 2013
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Jeugdgroepen op straat
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Marc de Roos Amersfoort 29 november 2007 ID-game een ervaring in samenspel.
1 Nieuwe Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat er dit jaar nog op het programma.
Governance van de informatievoorziening
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Reünie opleiding Logopedie Hogeschool Arnhem & Nijmegen
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Naam instelling…………… Datum visitatie……………. VISITATIE ORGANISATIE ONCOLOGISCHE ZORG.
Essent Rinus van Tol SEPA Quality Assurance Manager bij Essent
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
SCI Procesbeheer. Onderwerpen Wat doet Procesbeheer? Scope van Procesbeheer Wat kan PB voor de gemeente betekenen? De systemen Handige website.
Programma 9.30 uur Ontvangst/inschrijving uur Welkom & Presentatie programma door dagvoorzitter door Jan Seeleman, dagvoorzitter (tevens secretaris.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
INTRODUCTIE. ONTSTAAN Zij vond haar oorsprong vanuit de behoefte van een toen nog klein aantal kwaliteitsmanagers om contact te leggen met vakgenoten.
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Ouderavond toekomst Martinusschool Beegden.  Welkom  Doel van de avond informeren en afstemmen:  Wet en mogelijkheden  Historisch perspectief  Stand.
Bijeenkomst training gespreksbegeleiders 13 maart 2015 Assen EEN WARM WELKOM.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
College 2 – 28 april 2010 Academie voor Deeltijd – Minor Media Management 2009/2010 – Thema Basiscommunicatie – Marcel Jansens WEBCOMMUNICATIE Minor Media.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Gebruikersbijeenkomst Peter Van de Venne 19 november 2015 Louwman Museum, Den Haag.
Agenda  Opening, welkom, voorstelrondje  Korte inleiding met uitgangspunten BC (Rob)  Presentatie communicatieplannen NAM (Ben)  Mogelijkheid voor.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Basis Risicomanagement (BRM) Module: Operational Risk Management (ORM)
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
PRESENTATIE CLUSTER-KOORBEZOEKEN DOOR ADRY SLAGMEULEN
BIM Loket een kennismaking 7 april 2016, Jacqueline Meerkerk Presentatie COINS 2.0 Bouwcampus.
Juridische kwaliteitszorg Startnotitie door DT akkoord bevonden  organisatiebrede bewustwording van de noodzaak tot het inbedden van juridische kwaliteitszorg.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Regiobijeenkomst Transferverpleegkundigen 12 november 2014 VUmc.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Basic Information leads to Business Intelligence Presentatie voor OgH 17 februari 2010.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Netwerk OTO 13 maart Themadag ‘Samen beter voorbereid’
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
PRIVACY EN MELDPLICHT DATALEKKEN 14 APRIL  Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp)  Max boete: € ,-  Toezichthouder: Autoriteit Persoonsgegevens.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Cathelijne Uit den Boogaard
Aansluiting primair onderwijs op verzuimregister
Gebruikersondersteuning
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Passend onderwijs.
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel Beheer Gebruikersondersteuning MISUT Onderwijs
Meldingen registratie business information management
Gebruikersondersteuning
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Gebruikersoverleg Functioneel Beheer FEZ
bij de kick-off Modulariseren
Testen in MISUT Onderwijs
Testen ORACLE Financials
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Contracten versus Risico’s Kabels & Leidingen
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel beheer middag
Functioneel beheer middag
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Bij deze hand-out hoort nog een aantal documenten
Activiteiten PLOT werkgroep klimaat
Programma uur Welkom en opening
Transcript van de presentatie:

Business Informatie management / Functioneel beheer middag 3 November 2016 Ellis Ruhlmann – Penders (FEZ) Nadia Oumnad (CES) Guido van de Zweerde (LISA) Frank Snels (S&B) Ratna Toering (M&C) Duuk Baten (S&B)

Doelstelling en invulling bijeenkomsten Doel bijeenkomsten: Onderlinge afstemming tussen Functioneel Beheer clusters op de UT. Weet hebben van elkaars plannen (releases/wijzigingen op systemen en processen) en activiteiten, ervaringen uitwisselen en leren van elkaars successen en verbeterpunten, en zo mogelijk uniformeren van werkwijzen. Universitair Informatie Management organiseert de bijeenkomst een paar keer per jaar en fungeert als secretaris. De rol van voorzitter rouleert onder de Functioneel beheer clusters Doelgroep: Functioneel Beheerders, informatiemanagers, geïnteresseerden in het vakgebied en relevante LISA medewerkers Om zorg te dragen voor goede bijeenkomsten wordt een agendacommissie samengesteld www.utwente.nl/im Middag business informatiemanagement

Welkom 12:30   Opening 12.40 Stand van zaken registeren BIM meldingen (Frank Snels) 13.00 Presentatie: Kijken bij de buren (functioneel beheerder.com) 14.00 Pauze 14.15 Presentatie: UT audit functioneel beheer (Stephan Maathuis) 15.00 Maken Plan van aanpak aanbevelingen audit 16:00 Plenaire terugkoppeling 16:30 Afsluiting, drankje en napraten Evaluatie bijeenkomst en suggestie voor onderwerpen zijn van harte welkom (evaluatie / ideeënbus). Middag Business informatiemanagement

Vragen Middag Business informatiemanagement

UT BIM Managers List Waarom? Voor wie? Aan- en afmelden Waarvoor? Altijd een actuele lijst met geïnteresseerden Voor wie? Business Information Managers (functioneelbeheerders) Iedereen die interesse heeft Aan- en afmelden Via de website (https://www.lists.utwente.nl/cgi-bin/wa.exe?SUBED1=UT_BIM_MANAGERS&A=1) Waarvoor? Aankondigingen rondom deze bijeenkomsten Vragen aan mede beheerders Waarom? Altijd een actuele lijst met geïnteresseerden Voor wie? Business Information Managers (functioneelbeheerders) Iedereen die interesse heeft Aan- en afmelden Via de website (https://www.lists.utwente.nl/cgi-bin/wa.exe?SUBED1=UT_BIM_MANAGERS&A=1) Waarvoor? Aankondigingen rondom deze bijeenkomsten Vragen aan mede beheerders Middag Business informatiemanagement 14 april 2016