Het gefantaseerde landschap Over werkelijkheid en fantasie in Rembrandts landschapsetsen
Een tekening van Rembrandt De Montelbaanstoren in Amsterdam, foto. De Montelbaanstoren, ca. 1646, pentekening, Rembrandthuis
Rembrandt, Slapend hondje, ca. 1640, ets, Rembrandthuis Rembrandts etsen Rembrandt, Slapend hondje, ca. 1640, ets, Rembrandthuis
Inleyding tot de Hooge Schoole der Schilderkonst Samuel van Hoogstraten, Zelfportret, 1644, olieverf op paneel, Museum Boijmans Van Beuningen, Rotterdam
Rembrandts landschapsetsen Rembrandt, De drie bomen, 1643, ets, droge naald en burijn, Rembrandthuis
Rembrandt, Boerenhuis met grote boom, 1642, ets, Rembrandthuis
Rembrandt, Gezicht op Amsterdam, ca. 1640, ets, Rembrandthuis
Rembrandt, Boerderij met hooiberg, 1641, ets en droge naald, Rembrandthuis
Rembrandt, Landschap met herder en hond, 1653, ets en droge naald, Rembrandthuis
Rembrandt, Landschap met visser en twee zwanen, 1650, ets en droge naald, Rembrandthuis
Rembrandt, Boerderijen en toren tussen bomen, ca Rembrandt, Boerderijen en toren tussen bomen, ca. 1651, ets en droge naald, Rembrandthuis
Hercules Segers experimenteert met kleur Hercules Segers, Vergezicht met een boomtak die met mos is bedekt, 1610-1638, ets en droge naald, gedrukt in donkerblauwe inkt op oker getint papier, met penseel bewerkt in wit, blauw en roze, en een beetje rode en groene waterverf, British Museum, Londen
Hercules Segers, Vergezicht met een boomtak die met mos is bedekt, ets en droge naald, 1610-1638, gedrukt in blauwgroene inkt op oker getint papier, met penseel bewerkt in lichtblauwe en gele waterverf, British Museum, Londen
© 2016 Museum Het Rembrandthuis Tekst: A. Hagen