Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Communicatiemanagement
STRATEGISCHE PLANNING
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Bedrijfspresentatie Promavise
Uw persoonlijke creatieveling:
Structuur presentatie
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Glow Eindhoven.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Nieuw relatiemanagement / scrm
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Evenementencommissie RCU Zwolle
[Productnaam] Marketingplan
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Commercieel beleid en recht
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Communicatie en Instumenten
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SPORTDIENST RONSE ISM BUITENSCHOOLSE KINDEROPVANG.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
De marketing van kennis
Lotte Beerens MCE3C Kerntaak 1 De Rooi Pannen Tilburg
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
What will you do to change the
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Inkoopcoöperatie.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Nederland Filantropieland
Customer service & Relatiemanagement
Pers, pr en tekst schrijven
Transcript van de presentatie:

Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D

Inhoud Bedrijfsschets Probleemstelling Externe analyse Interne analyse Doelgroepanalyse Doelstellingen 3 communicatieactiviteiten Definitieve keuze Communicatiemiddelen Actieplan Conceptontwerpen Evaluatie

Bedrijfsschets Rilland Zorg van decoratie en groen Onderhoud 35.000 plantenbakken De markt 30 jaar

Probleemstelling Hoe kan Hydrozorg meer projectinrichters en stylistes benaderen voor 1 januari 2017?

Externe analyse De markt veranderd Onmisbaar B2B Trends & ontwikkelingen Hetzelfde assortiment Levering Internet MVO

Concurrenten Donkergroen Ambius Groen De Klerk Ten Brinke

Interne analyse Familiecultuur Klein bedrijf Strategie Klantgericht Passend product Mooie en kwalitatief goede producten

Directeur actief in sales Interne analyse Organisatie Erwin Dek Directeur actief in sales Valerie Inkoop Planning Levering Scentlinq P&O Barry Administratie - Personeel & Crediteuren Marianne Sales Beheren van relaties Wim Planning van de route Thomas Marketing Sales Alexandra Sales Beheren van relaties

Interne analyse De 5 p’s Product Prijs Plaats Promotie Personeel USP Onderscheiden Samenwerking projectinrichters en stylistes Website Showroom

Interne analyse Producten & Diensten Interieurbeplanting Interieurdecoratie Moswanden Levende groene wanden Verse bloemen Kunstbomen Kerstdecoratie Geurbeleving

Interieurbeplanting

Interieurdecoratie

Moswanden

Levende groene wanden

Verse bloemen

Kunstbomen

Kerstdecoratie

Geurbeleving

Interne analyse Swot-analyse

Doelgroepanalyse Geografisch Nederland & België Steden Demografische kenmerken Gemengd geslacht Projectinrichters & stylistes Communicatieve kenmerken Veel social media Reclames

Doelstellingen Kennis Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg 40 scholen benaderen. Houding Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg een bezoek geven aan deze 40 scholen. Gedrag Voor 1 januari 2017 zal 30% van de studenten waar Hydrozorg langs is geweest contact opnemen met Hydrozorg of een bericht achterlaten na het bezoek.

Communicatieactiviteiten Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin Scholen bezoeken en workshops geven Hydrozorg evenement organiseren

PMI-analyses Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin Pluspunten Groot bereik Betere weergave van de producten Naamsbekendheid Minpunten Duur Geen persoonlijk contact met de klant Niet heel het assortiment wordt getoond Implicaties Vaak genoeg het bedrijf noemen Zorgen dat het prikkelend is voor de kijkers Voldoende uitleg bij het product

2. Scholen bezoeken en workshops geven Pluspunten Bereikt de specifieke doelgroep (toekomst) MVO Kennismaking met producten & diensten Minpunten Neemt veel tijd in beslag Aanschaf van de spullen kost geld Ongemotiveerde studenten Implicaties Een zo goed mogelijke indruk achterlaten Presentje meegeven met logo Passende workshops verzinnen op gebied van groen & decoratie

3. Hydrozorg evenement organiseren Pluspunten De doelgroep komt op 1 plek samen Persoonlijk contact Naamsbekendheid Minpunten Veel voorbereiden en regelen Duur Het zijn allemaal concurrenten van elkaar Implicaties Unieke activiteiten verzinnen Veel netwerken Iedereen netjes te woord staan en een goede indruk achterlaten

Definitieve keuze Scholen bezoeken en workshops geven MVO Opleiding projectinrichting en stylen Toekomst Uniek Contact leggen met de scholen Lezing & workshops Stylen van een plantenbak Samenstellen van een bak en plant (website) Geurbelevingsspel Presentje met het Hydrozorg logo Hiernaast zal Hydrozorg ook langs bestaande projectinrichters en stylistes gaan maar dit is een kwestie van contact leggen en een bezoek regelen.

Communicatiemiddelen Facebook Bestaande volgers Bericht kan veel mensen bereiken Belangrijk medium tegenwoordig Persbericht Vaktijdschrift Voldoende tekst Flyers Voor op de scholen Herinneren Kleine indruk van Hydrozorg

Actieplan Dagdraaiboek

Begroting

Conceptontwerpen Facebook

Flyer Kleurrijk Mooie uitstraling Goede eerste indruk van Hydrozorg Tekst kort maar krachtig

Persbericht Zelfde stijl als de folder Niet te druk Voldoende en duidelijke tekst

Evaluatie Leerzaam Ander vakgebied Gezellige tijd Verantwoordelijkheid Tijd is voorbij gevlogen

Bedankt voor uw aandacht!