Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D
Inhoud Bedrijfsschets Probleemstelling Externe analyse Interne analyse Doelgroepanalyse Doelstellingen 3 communicatieactiviteiten Definitieve keuze Communicatiemiddelen Actieplan Conceptontwerpen Evaluatie
Bedrijfsschets Rilland Zorg van decoratie en groen Onderhoud 35.000 plantenbakken De markt 30 jaar
Probleemstelling Hoe kan Hydrozorg meer projectinrichters en stylistes benaderen voor 1 januari 2017?
Externe analyse De markt veranderd Onmisbaar B2B Trends & ontwikkelingen Hetzelfde assortiment Levering Internet MVO
Concurrenten Donkergroen Ambius Groen De Klerk Ten Brinke
Interne analyse Familiecultuur Klein bedrijf Strategie Klantgericht Passend product Mooie en kwalitatief goede producten
Directeur actief in sales Interne analyse Organisatie Erwin Dek Directeur actief in sales Valerie Inkoop Planning Levering Scentlinq P&O Barry Administratie - Personeel & Crediteuren Marianne Sales Beheren van relaties Wim Planning van de route Thomas Marketing Sales Alexandra Sales Beheren van relaties
Interne analyse De 5 p’s Product Prijs Plaats Promotie Personeel USP Onderscheiden Samenwerking projectinrichters en stylistes Website Showroom
Interne analyse Producten & Diensten Interieurbeplanting Interieurdecoratie Moswanden Levende groene wanden Verse bloemen Kunstbomen Kerstdecoratie Geurbeleving
Interieurbeplanting
Interieurdecoratie
Moswanden
Levende groene wanden
Verse bloemen
Kunstbomen
Kerstdecoratie
Geurbeleving
Interne analyse Swot-analyse
Doelgroepanalyse Geografisch Nederland & België Steden Demografische kenmerken Gemengd geslacht Projectinrichters & stylistes Communicatieve kenmerken Veel social media Reclames
Doelstellingen Kennis Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg 40 scholen benaderen. Houding Voor 1 januari 2017 zal Hydrozorg een bezoek geven aan deze 40 scholen. Gedrag Voor 1 januari 2017 zal 30% van de studenten waar Hydrozorg langs is geweest contact opnemen met Hydrozorg of een bericht achterlaten na het bezoek.
Communicatieactiviteiten Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin Scholen bezoeken en workshops geven Hydrozorg evenement organiseren
PMI-analyses Deelnemen aan het programma Eigen, Huis en Tuin Pluspunten Groot bereik Betere weergave van de producten Naamsbekendheid Minpunten Duur Geen persoonlijk contact met de klant Niet heel het assortiment wordt getoond Implicaties Vaak genoeg het bedrijf noemen Zorgen dat het prikkelend is voor de kijkers Voldoende uitleg bij het product
2. Scholen bezoeken en workshops geven Pluspunten Bereikt de specifieke doelgroep (toekomst) MVO Kennismaking met producten & diensten Minpunten Neemt veel tijd in beslag Aanschaf van de spullen kost geld Ongemotiveerde studenten Implicaties Een zo goed mogelijke indruk achterlaten Presentje meegeven met logo Passende workshops verzinnen op gebied van groen & decoratie
3. Hydrozorg evenement organiseren Pluspunten De doelgroep komt op 1 plek samen Persoonlijk contact Naamsbekendheid Minpunten Veel voorbereiden en regelen Duur Het zijn allemaal concurrenten van elkaar Implicaties Unieke activiteiten verzinnen Veel netwerken Iedereen netjes te woord staan en een goede indruk achterlaten
Definitieve keuze Scholen bezoeken en workshops geven MVO Opleiding projectinrichting en stylen Toekomst Uniek Contact leggen met de scholen Lezing & workshops Stylen van een plantenbak Samenstellen van een bak en plant (website) Geurbelevingsspel Presentje met het Hydrozorg logo Hiernaast zal Hydrozorg ook langs bestaande projectinrichters en stylistes gaan maar dit is een kwestie van contact leggen en een bezoek regelen.
Communicatiemiddelen Facebook Bestaande volgers Bericht kan veel mensen bereiken Belangrijk medium tegenwoordig Persbericht Vaktijdschrift Voldoende tekst Flyers Voor op de scholen Herinneren Kleine indruk van Hydrozorg
Actieplan Dagdraaiboek
Begroting
Conceptontwerpen Facebook
Flyer Kleurrijk Mooie uitstraling Goede eerste indruk van Hydrozorg Tekst kort maar krachtig
Persbericht Zelfde stijl als de folder Niet te druk Voldoende en duidelijke tekst
Evaluatie Leerzaam Ander vakgebied Gezellige tijd Verantwoordelijkheid Tijd is voorbij gevlogen
Bedankt voor uw aandacht!