Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Advertisements

Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Kan een online databank een hefboom zijn voor een Learning Community? L. Coertjens, Universiteit Antwerpen G. Vanthournout, Universiteit Antwerpen Prof.
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
ICT in het Onderwijs bij TBM
De veranderende rol van docenten Fons Vernooij Instituut Management en Economie Johan Cruijff University.
Een project van de Korengroep
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
moderniseren van het curriculum.
Seizoens- informatie (1) Seizoens- informatie (1)
Training digitale didactiek
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Gespreksvaardig-heden
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Social work Week 2.

Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Studieloopbaancoaching
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Bijeenkomst September 2015
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Talent in Ontwikkeling
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Thema Roos van Leary in de klas
Praktijkweek Dynamics bij Inholland  De eerste ervaringen bij Inholland  Indeling;  1 periode  Dynamics, AO, BA  1 periode  Dynamics, Databases/Jetreports,
Feedbackplatform bijeenkomst 3 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 20 maart 2017.
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Coaching in regioleren
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Professionele ontwikkeling
Talent in Ontwikkeling
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Het BSc Honours Programme
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Center for e-Learning, RSM
LIP.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Werksessie minoren pedagogiek VU
Het BSc Honours Programme
LIP.
Mijn visie op onderwijs
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
E-learning, E-health & Domotica
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
E-learning E-health & Domotica
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Open online aansluitingsmodules statistiek
E-health domotica E-learning
Portfolio, Logboek en Casus
Inspelen op Innovaties
E health, Domotica en E-learning
LIP.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
LIP.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Kick Off FHICT MKO Didactiek en Toetsing FHICT MKO Technology Enhanced Learning (TEL)

Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches Afsluiting - vragen

Opzet MKO-traject Visie FHICT op MKO Zelfstandig Peers Coaching Werksessies Portfolio Eindgesprek Mogelijkheid tot combineren verschillende MKO’s

MKO Didactiek & Toetsing - algemeen Inhoud: Je kiest een eigen casus: Bijvoorbeeld: een lessenreeks / traject waarvoor je de bijhorende toetsing (her)ontwikkelt. Er wordt achtergrondliteratuur m.b.t. didactiek en toetsen beschikbaar gesteld, evenals webworkshops m.b.t. toetskwaliteit. Hiermee bouw je al een stuk van je portfolio op + aanvullen met reflectie

MKO Didactiek & Toetsing - leerdoelen Profielbeschrijving van de docent Beschrijf je (werk)ervaring als docent, o.a. op gebied van didactiek en toetsing. Werkvormen en toetsing toepassen als begeleider van studenten Maakt beargumenteerde keuze voor werkvormen en toetsing. Reflecteert op effect keuze voor onderwijs en benoemt vervolgacties. Werkvormen en toetsing toepassen als ontwikkelaar van onderwijs Maakt beargumenteerde keuze voor werkvormen en toetsing van een lessenreeks. Reflecteert op effect keuze voor onderwijs en benoemt vervolgacties. Reflectie didactiek & toetsing Beschrijft eigen groei, talent en ontwikkeling, incl. blik op toekomst Maakt gebruik van theorie over didactiek en toetsing

MKO Didactiek & Toetsing - Canvas Doel https://fhict.instructure.com/courses/565

MKO Didactiek & Toetsing - Coaches De onderwijskundige van jouw team!

FHICT MKO TEL (Technology Enhanced Learning) Lieke Buiks en Robin Agterberg

Wat is tEL ? tEL “Any online facility or system that directly supports learning and teaching’’ (UCISA TEL survey report, 2012). tEL

MKO tEL - Leerdoelen Eindgesprek op basis van een portfolio waarin is opgenomen: Profielbeschrijving van de docent Beschrijf je (werk)ervaring als docent, o.a. op gebied van Technology Enhanced Learning. Ontwikkeling in toepassen technologie als begeleider van studenten Maak een beargumenteerde keuze voor  didactiek en ondersteuning van technologie. Reflecteer op het effect van je keuze op het onderwijs en benoem vervolgacties. Ontwikkeling in toepassen media als ontwikkelaar van onderwijs Maak een beargumenteerde keuze voor didactiek en ondersteuning van technologie. Reflecteer op het effect van je keuze op het onderwijs en benoem vervolgacties. Reflectie op presteren en ontwikkeling qua Technology Enhanced Learning; waarin een link naar theorie/literatuur. Beschrijf je eigen groei, talent en ontwikkeling (incl. blik op de toekomst). Maak gebruik van theorie over het toepassen van Technology Enhanced Learning.

Onderwerp Je kiest een didactisch vraagstuk waarin de keuze voor technologie / tooling een rol kan spelen  je eigen onderwijs tegen spiegel van onderwijsvisie houden OF: je gaat het ambitiethema tEL helpen, er zijn volop mogelijkheden, zoals … Casus: help je jezelf, maar ook TEL en FHICT

Canvas  A-MKO-tEL Beschrijving MKO en procedure Bronnen ter inspiratie Delen van Portfolio in EPortfolio Delen van Portfolio. Reflectie kan weggelaten worden als je dat wilt.

Coaches Robin Agterberg Lieke Buiks FECt: Anne Nabuurs O&O: Danielle Quadakkers en Nathalie Boeijen Eindgesprek 2e assessor vaak iemand van O&O. Kan ook iemand anders zijn.

MKO onderzoek - algemeen Informatie over een opstartbijeenkomst volgt Contactpersoon: Marjo van Zundert Wiki

Quick scan Vragen of ideeën? Afronding Quick scan Vragen of ideeën?