Dr. Karel Jan Alsem Noorderperssociëteit, Groningen, 1 juli 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waar gaat dit over? Bekijk je tekst of afbeelding.
Advertisements

Schoolsecretariaten (n=555)
Samen Energie Besparen Cees F. Jonker Projectleider Energie a.i.
De aantrekkingskracht van uitzendwerk voor werkgevers De rol van ontslagbescherming Amsterdam, 9 juni.
Crisiscommunicatie: van reputatie naar relatie Hans Siepel. Haagse Hogeschool, 11 september 2008.
Inkomenseffecten van woningbouw workshop evaluatieonderzoek 28 maart 2013 Dr. R. Willemse Teamleider beleidsonderzoek Rekenkamer Rotterdam.
Centre for Effective Public Health In the larger Rotterdam area The Triumph of Zephyr and Flora Museo del Settecento Veneziano, Ca' Rezzonico, Venice.
TPN West energieneutraal
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Business Marketing Sabine Vermuyten
Sociale vitaliteit in Noord-Groningen
Hoe ver is de pensioensector bij de overgang naar SEPA? Mirjam Plooij DNB Programmabureau SEPA SEPA-seminar pensioenfondsen 23 januari 2013 De Nederlandsche.
Vitale en weerbare medewerkers
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Woon-werkdynamiek in de Randstad W oningbouw in de Noordvleugel als voorwaarde voor economische groei Frank van Oort, Thomas de Graaff, Gusta Renes & Mark.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Augustus 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
8 juni 2012 Onzekerheden in real-time waterbeheer Karel Heynert en Jan Verkade.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Beïnvloeding Reisgedrag
Communicatieplan.
Medische zorg Optimalisatie. Uitdaging/opdracht Verbeter de organisatie van de medische zorg in het verzorgingshuis. Verzorging: Minder huisartsen! Huisarts:Meer.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Gezond werken in de zorg Resultaten onderzoek januari 2015 Transvorm Marc Spoek – Sichting IZZ Babette Bronkhorst – Erasmus Universiteit Rotterdam.
Symposium Wonen & Werken Noord-Brabant 3 december 2014 prof. mr. Friso de Zeeuw, praktijkhoogleraar Gebiedsontwikkeling TU Delft directeur Nieuwe Markten.
K.U.Leuven ESAT-TELEMIC GSM-”straling” - Wat zegt de wetenschap ? Prof. Dr. ir. Guy Vandenbosch ESAT-TELEMIC K.U.Leuven.
.  Wie zijn wij  Probleem  Enquete  Oplossing  Doelgroep  Concurrentie  Productie  Starterskosten  Financien broek  Financien bodywarmer 
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Arbeidsmarkt Is een verzamelnaam voor diverse plekken waar werkzoekenden en werkgevers elkaar ontmoeten. BvB 2014.
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
Wat is een verstandelijke beperking en wat zijn de gevolgen ervan?
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
3. Temperatuur in Europa. 3.1 Isothermenkaart van Europa.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Advies Strategische Agenda Hoger Onderwijs.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
Recht op effectieve behandeling Prof.dr. Bram Orobio de Castro Ontwikkelingspsychologie, Universiteit Utrecht.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
Gaswinning en aardbevingen Historie 50 jaar gaswinning Groningenveld Slochteren – Loppersum Nog circa 50 jaar voor de boeg.
Klimaatverandering en schade Alex Hoen, Verbond van Verzekeraars 4 februari 2016.
Van Woningwet naar Prestatie-afspraken WONEN IN HAREN.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Provinciaal Meerjarenprogramma (pMJP) Essentie WILG: sturingsfilosofie Het rijk stuurt op hoofdlijnen De provincies heeft de regierol: Provincie.
Fase 1 Fase Eerste week september voorbereidende werken 19 september 2016  jan Fase 1 Wegen- en rioleringswerken in Weegbreestraat.
De marketing van kennis
Blockchaintoepassingen met een publiek belang in Groningen mei 2017
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Project Interculturele Palliatieve Zorg
19 november 2014 Dr. Carina Wiekens Lectoraat Netintegratie
De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg
Zorg met liefde en lef: de kracht van zorgmarketing
Getting insights in zorgmarketing
29 september 2015.
Naar een monitor voor EBG
Het Sociale Consumenten Brein
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Van opleiding naar werk
Oisterwijk – Plannen van Nu ! Fundament voor de Toekomst !
Onderzoek binnenklimaat
WELKOM bij Denkvragen stellen simonettekoven.nl 1.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Risicocommunicatie en de omgevingswet
Toegankelijk Vechtdal
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

De invloed van de communicatie over aardbevingen op het imago van Noord-Groningen Dr. Karel Jan Alsem Noorderperssociëteit, Groningen, 1 juli 2013 Marklinq

Doelgroepen Bedrijven Nederland: vestigingsmotieven Particulieren: woonaantrekkelijkheid Particulieren: aantrekkelijkheid Noord-Groningen voor toeristisch bezoek 1 juli 2013

Aanpak Uitdaging: het achteraf meten van het effect van een gebeurtenis zonder ‘nulmeting’ Oplossing: onderscheid maken tussen respondenten die goed of niet/nauwelijks op de hoogte waren 1 juli 2013

Aanpak Panelonderzoek 24-28 juni 330 bedrijven 450 particulieren 1 juli 2013

Nieuws goed bekend Bedrijven Particulieren 329 444   Bedrijven Particulieren n 329 444 1 Helemaal niet op de hoogte 5,2% 4,3% 2 Nauwelijks op de hoogte 6,4% 5,0% 3 Enigszins op de hoogte 7,0% 4 Half mee bekend 10,6% 14,9% 5 Behoorlijk op de hoogte 33,1% 32,2% 6 Grotendeels op de hoogte 21,3% 21,4% 7 Volledig op de hoogte 16,4% 15,3% 100% 1 juli 2013

Nieuws van belang bedrijven   Bedrijven n 327 1 Helemaal niet belangrijk 9,5% 2 Nauwelijks van belang 8,9% 3 Enigszins van belang 10,4% 4 Neutraal 20,8% 5 Behoorlijk belangrijk 26,3% 6 Belangrijk 13,8% 7 Zeer belangrijk 100% 1 juli 2013

Vestigingsaantrekkelijheid daalt   Voor vraag over nieuws Na vraag over nieuws Imagoverandering Alle bedrijven 5,20 5,11 -0.09 Bedrijven niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=60) -0,39* Bedrijven wel goed op de hoogte (4 en hoger, n=267) -0,04 * Significante verandering op .05 niveau 1 juli 2013

Woonaantrekk. daalt, bezoekaantr. licht   Voor vraag over nieuws Na vraag over nieuws Imagoverandering Alle particulieren Wonen 4,95 4,59 -0,33* Bezoeken 6,23 6,12 -0,11* Particulieren niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=71) -0,41* Particulieren wel goed op de hoogte (4 en hoger, n=267) -0,32* Particulieren niet goed op de hoogte (hoogtescore 3 of lager, n=60) * Significante verandering op .05 niveau 1 juli 2013

Branding van wat? Merknaam Hoogeland? 1 juli 2013

Dr. Karel Jan Alsem, Lector Marketing k.j.alsem@pl.hanze.nl Room T1.18 (06 40366447)