Netwerkmiddag ronde 4 2013-2014 Welkom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LOB-middag Haaglanden
Advertisements

Ouderavond klas 2 -. Programma • Opening door Dhr. Bisschops • Streaming • Dedecaan.net • Vragen stellen • Afsluiting.
ROC Mondriaan Domein Zakelijke Dienstverlening Haverkamp 250
Jacqueline Kerkhoffs april ’17 Jacqueline Kerkhoffs
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Van, voor én door het onderwijs.
Agenda Ontvangst Welkom Veldonderzoek, SPV - toelichting op de thema’s/vragen - individuele beoordeling - groepsgewijze bespreking - Plenaire bespreking.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Jacqueline Kerkhoffs Regiobijeenkomsten januari 2014 Jacqueline Kerkhoffs
Schooljaar Titel: voorlichting examen bovenbouw klas Voorlichting examens
De toekomst van het vmbo
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Samenhangende LOB-activiteiten de LOB-Matrix
Algemene informatie examenprogramma Groen Wageningen, 28 mei 2014
Kiezen voor een school voor voortgezet onderwijs
Jaarcongres vmbo, 20 januari 2015 Ede (2)
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Landelijke studiedag BWI Brabanthallen 3 juni 2015 ‘s Hertogenbosch
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
. Ouderavond 2e klas schooljaar
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 1: analyse.
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo. Waarom vernieuwing? Adviezen uit het veld (Vmbo herkend) Ruim 10 jaar vmbo: context is veranderd Vervolgonderwijs.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
Netwerkmiddag ronde 3 Maart 2013 Welkom
LOB als rode draad in ons onderwijs
LOB in het PTA van het VMBO
Platform VMBO Dienstverlening en Producten. 8 januari 2015 Amersfoort
LOB in de TL 19 januari 2017 BCN Rotterdam Capelle a/d IJssel Caroline Wlodarczyk.
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Netwerkbijeenkomst ronde 2
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Wat moet (school)? Keuze maken voor aanbod van profielen
Welkom bij de aanvullende informatieavond
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Platform VMBO Dienstverlening en Producten
Netwerkbijeenkomst Decanen
Poort school voor mavo en havo
Netwerk Platform VMBO Intersectoraal 4e ronde mei 2011
Netwerkbijeenkomst ronde 3
VBG bijeenkomst regio Oost
Netwerk Platform VMBO Intersectoraal 3e ronde maart 2011
Ouderavond 3 VMBO BK.
Verbindend Leren in gemengde en theoretische leerweg
van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
Informatieavond 1 leerjaar 3 vwo
Bea Jobse, decaan 9 oktober 2018
Welkom op het Saenredam College
Theoretische Leerweg.
Welkom op het Saenredam College
LOOPBAANORIENTATIE en BEGELEIDING
Welkom Profielkeuze voorlichtingsavond voor leerlingen uit mavo en havo klas 2.
Presentatie VMBO Trivium College
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Welkom Ouderavond BBL3/KBL3.
Welkom in ons huis! Profiel: Economie & Ondernemen
Informatieavond 1 leerjaar 3 vwo
Transcript van de presentatie:

Netwerkmiddag ronde 4 2013-2014 Welkom

PROGRAMMA 12.00 – 12.45 Ontvangst en lunch 12.45 – 13.00 Mededelingen 13.00 – 14.15 -Wat kan, mag en moet bij de inrichting van het onderwijs onder het nieuwe profiel? - Wat is nog onduidelijk en wat moet, zowel op schoolniveau als op het niveau van de leerling en de leerwegen? 14.15 – 14.45 Pauze 14.45 - 15.45 De keuzedelen in relatie tot het profiel en welke criteria jij/de school daarbij hanteert 15.45 - 16.00 Afsluiting en evaluatie  

Mededelingen: Presentaties landelijke conferentiemiddag 27 mei op de website Invoeringstermijn nieuwe examens Aspecten wet- en regelgeving Verkenning belangstelling professionalisering ‘Functie’ van pilotscholen 1e netwerkbijeenkomst schooljaar 2014-2015 16-9-2014 Naamgeving Platform….

E X A M E N P R O G R A M M A U W O N D E R W I J S ! KEUZE PROFIEL

= E X A M E N P R O G R A M M A U W O N D E R W I J S ! KEUZE PROFIEL PROJECTWEEK SIMULATIE PROFIEL

LOB intersectoraal onderbouw bovenbouw Leerjaar Leerjaar 1 Leerjaar 2 Leerjaar 3 Leerjaar 4 Belangrijk Keuzemoment   Aan het einde van leerjaar 4 - Opleidingskeuze Accent op Zelfexploratie Oriëntatie op verschillende arbeidsgebieden Beroepenoriëntatie Oriëntatie in de verschillende werkvelden (Opleidingenoriëntatie) Opleidingsoriëntatie Activiteiten gericht op: • HANDEN: ervaren en voelen • HART: invoelen en voorstellen • HOOFD: reflecteren, analyseren en concluderen De leerling: • voelt wie hij is en wat hij kan; • droomt over zijn toekomst; • praat met anderen over zijn toekomstdromen; • onderzoekt de mogelijkheden voor zichzelf; • spreekt met anderen over zijn wensen en ambities; • houdt zijn ontwikkeling in een portfolio bij. • ervaart de arbeidscontexten en werkvelden 'aan den lijve'; • bedenkt hoe het is om in de verschillende arbeidsgebieden en werkvelden te werken; • praat met anderen (volwassenen en medeleerlingen) over zijn opgedane ervaringen in de verschillende arbeidscontexten en werkvelden; • ervaart en onderzoekt de verschillende werkvelden binnen de arbeidscontexten 'aan den lijve' en verkent daarin de voor- en nadelen; • stelt zich voor hoe het is om in de betreffende werkvelden te werken; • geeft met anderen betekenis aan zijn ervaringen; • legt verbanden tussen zijn ervaringen en zijn mogelijkheden en wensen; • trekt een conclusie; • kijkt rond in verschillende mbo-opleidingen en ervaart enkele opleidingen door middel van een proefstudietraject; • schat in of de opleiding bij hem past; • spreekt met anderen over zijn ervaringen; • trekt een conclusie door verbanden te leggen tussen zijn mogelijkheden en zijn wensen; Loopbaancompetenties Wie ben ik? Wat kan ik ? Wat kan ik? Wat wil ik ? Wat wil ik? Hoe kan mijn werk eruit zien? Waar voel ik me op mijn plaats? Hoe maak ik de juiste keuzes? Wie heb ik daarbij nodig?