Aanleiding Veranderende organisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Nieuw Nederlands Cursus Argumentatieve vaardigheden Opdracht 13
Transcript van de presentatie:

Workshop: Transformatie naar een marktgerichte sociale onderneming Project Internal Branding SOWECO

Aanleiding Veranderende organisatie Verbinden van de externe merkpositionering van de organisatie met het gedrag en mindset van de medewerkers

Branding: waar denkt u aan bij? Te laat?

Branding: waar denkt u aan bij?

Branding: waar denkt u aan bij? Zuinig? -

Branding: waar denkt u aan bij? -

Branding: waar denkt u aan bij? Steeds verrassend, altijd voordelig

Branding: waar denkt u aan bij?

Branding: waar denkt u aan bij? Hamsteren

Branding: waar denkt u aan bij?

Branding: waar denkt u aan bij uw eigen organisatie? Vergelijk uw organisatie met een dier Zoals het was/is Gewenste situatie?

Aanpak SOWECO Internal Branding Projectteam gevormd In samenwerking met externe partij Niel Pepers van Bright Future Waarden, ambitie en belofte geformuleerd samen met professionals

Internal Branding in fasen: Merk als kompas De MerkPersoon is de beschrijving van ons merk op een menselijke manier. Onze ambitie is wat ons drijft. Het is onze overtuiging. Hiervoor komen we elke dag ons bed uit. Onze stakeholders delen deze ambitie met ons, het is wat hen in ons aantrekt. Onze belofte is het emotionele voordeel dat je ervaart als je met ons te maken hebt. Het is deze belofte die wij elke keer weer moeten waarmaken en waar anderen geen genoeg van kunnen krijgen. Onze waarden zijn sturend voor alles wat we doen en hoe we het doen. Hoe vaker we ze toepassen in ons werk hoe sterker en herkenbaarder we als organisatie worden. De MerkPersoon is alleen voor “intern gebruik”. Het merk is bepaald, sturend voor gedrag en op eenvoudige, begrijpelijke wijze vastgelegd

Internal Branding in fasen: Merk is bekend geloof in elkaar alles bloeit met de juiste aandacht MERK IS BEKEND Medewerkers zijn op de hoogte van de nieuwe koers, begrijpen de noodzaak en het merk op hoofdlijnen Dichtbij open | hartelijk Lef uitdagend | daadkracht Optimistisch positief| energiek Toegewijd gedreven | aandachtig

Internal Branding in fasen: Merk wordt geleefd Workshops Toolboxtrainingen Leidinggevenden, stafmedewerkers en voorlieden Door eigen trainers MERK WORDT GELEEFD Medewerkers hebben het merk doorleefd en vertalen het naar eigen gedrag en werkzaam-heden

Internal Branding in fasen: Merk zit in systemen: vervolgopdracht Systemen zijn aangepast zodat het merk en de mensen worden versterkt

Tijdspad Voorbereiding: november-december 2016 Workshops MT, branchemanagers, P&O, trainers en projectteam: januari 2017 Train de trainer: januari en februari 2017 Workshops en toolboxtrainingen overige medewerkers: maart-mei 2017 Aansluitend borging

Betekenis geven aan de waarden Lef uitdagend | daadkracht toestemming zoeken roekeloos Dichtbij open | hartelijk toegankelijk benauwend Toegewijd gedreven | aandachtig betrokken niet van ophouden weten Optimistisch positief| energiek tevreden niet realistisch Van elke merkwaarde kun je “te veel” of “te weinig” hebben. Het gaat er om dat we allemaal onze merkwaardes begrijpen en toepassen op dezelfde manier, onze manier.

Waarden worden bespr

Betekenis geven aan de waarden Lef uitdagend | daadkracht toestemming zoeken roekeloos In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.

Betekenis geven aan de waarden Dichtbij open | hartelijk toegankelijk benauwend In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.

Betekenis geven aan de waarden Toegewijd gedreven | aandachtig betrokken niet van ophouden weten In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.

Betekenis geven aan de waarden Optimistisch positief| energiek tevreden niet realistisch In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.

DANK U VOOR DE AANDACHT