U24-1 Chauffeursdag WELKOM !!
Wat is het doel van deze dag? Veilig lading vervoeren Goed gebruik van het voertuig Regelgeving goederenvervoer Bijdragen aan imago bedrijf Bewustzijn economisch klimaat en marktontwikkeling
Wat is het doel van deze dag? Kennis maken met Gesink Professioneel inwerken op locatie Structuur en cultuur leren kennen Betrokkenheid creëren Succesvol detacheren !
Welke onderwerpen ? Methodes en principes lading zekeren Toepassen vastzetmaterialen Laden en Lossen Vervoersdocumenten Boordcomputer Communicatie
Structuur en cultuur
CCV Code 95 Zitten ? Luisteren ? Tijd volmaken ? Actief meedoen ! Win – Win ! Succes !
Hoe ziet de dag er uit ? 08.00 Welkom, introductie 08.15 – 08.45 theorie lading zekeren 08.45 – 09.45 theorie laden en lossen 09.45 – 10.00 Pauze 10.00 – 10.45 theorie vervoersdocumenten
Hoe ziet de dag er uit ? 10.45 -11.15 boordcomputer n communicatie 11.15 – 12.15 praktijk lading zekeren 12.15 – 12.45 lunchpauze 12.45 – 14.00 laden / lossen 14.00 – 14.30 structuur en cultuur
Hoe ziet de dag er uit ? 14.30 – 14.45 pauze 14.45 – 15.45 Structuur en cultuur van het bedrijf. 15.45 – 16.00 evaluatie en afsluiting van de cursusdag CCV
Na 16.00 uur : Manoeuvreren Af- en aankoppelen Rijden Hoe ziet de dag er uit ? Na 16.00 uur : Manoeuvreren Af- en aankoppelen Rijden
Lading zekering : nut en noodzaak
Direct zekeren
Neer zekeren
Neer zekeren Bundels van ongelijke hoogte Gladde lading : hout en staal Scherpe randen Zijkant lossing – goed plaatsen !
Vorm zekeren
Laadplan & Asdrukken
Soorten lading
Soorten lading
Soorten lading
Soorten lading
Soorten lading
Spanbanden en labels
Stuw / vergrendelstangen
AIRBAGS
De staat en hoeveelheid lading CMR en AVC voorwaarden CMR / AVC vrachtbrief Aantallen controleren Laadmeters controleren Incourante lading Beschadigingen & afwijkingen
Hulpmiddelen bij laden / lossen
Hulpmiddelen bij laden / lossen
Hulpmiddelen bij laden / lossen
vervoersdocumenten
vervoersdocumenten
vervoersdocumenten
Tekenen onder voorbehoud ! vervoersdocumenten Tekenen onder voorbehoud ! Said to contain ! Wanneer tekenen ? Rechtsgeldig ?
vervoersdocumenten
Vervoersdocumenten Manco’s Over bevindingen Retourzendingen Emballage Pallets ruilen Kosten
Boordcomputer en communicatie Nut en noodzaak Hoe communiceren ? Wanneer communiceren ? Interne- en externe communicatie Verbaal en non verbale communicatie.
Boordcomputer en communicatie
Veiligheidsvoorzieningen: Persoonlijk Voertuig Lading Omgeving Laden en lossen Veiligheidsvoorzieningen: Persoonlijk Voertuig Lading Omgeving
Structuur en cultuur
Wij doen wat anderen niet kunnen !
Structuur en cultuur Sleutels &Documenten Voertuigcontrole Eurovignet - planning Garage Meldprocedure
Welke truck heb jij bij je? Structuur en cultuur Milieuzones.nl Welke truck heb jij bij je? Wat mag je er mee? Steden en milieuzones Planning vragen
Wegenkaarten of Tom Tom Structuur en cultuur Route : Ritlijst check Postcode check Hengelo of Hengelo Milieuzones Wegenkaarten of Tom Tom
Structuur en cultuur Milieuzones: Vooraf vragen om kenteken Vragen of er een vignet bij de truck is Berichtje via boordcomputer Zelf nadenken bij overnachten !
Structuur en cultuur Communicatie : Beknopt en duidelijk Voorkeur via boordcomputer ( voorgeprogrammeerd ) Mobiele telefoon
Buitenland : Robert v.d. Most Youri Verbeek Matthieu Tangelder Structuur en cultuur Buitenland : Robert v.d. Most Youri Verbeek Matthieu Tangelder
Nederland: Mick Regelink Rob Ammeleers Jasper Bieleveld Structuur en cultuur Nederland: Mick Regelink Rob Ammeleers Jasper Bieleveld
Structuur en cultuur Planning : Bellen volgende dag 16.30- 17.00 uur. Hoe laat vertrek ? Hoe laat bij de 1e klant ? FIX! Kantoor open: 07.15 – 17.30 uur Daarna : Loods !
Structuur en cultuur Voertuigcontrole : 16 -20 spanbanden per truck Anti slipmatten in de kist v/d truck Lampjes + onderdelen pakken en noteren
Structuur en cultuur Emballage & Retourlading Euro’s altijd ruilen Op CMR vermelden In boordcomputer vermelden Laadmeters doorgeven Afwijkingen doorgeven
Structuur en cultuur Lading afgespannen ? Bij koppelen doorgeven dat je nieuwe spanbanden nodig hebt, zodat deze meegegeven kunnen worden !
Structuur en cultuur Einde van de rit : Altijd aftanken Rode map in de cabine Tankpasjes = vlootnummer + 0 er voor. DKV pas : bellen voor code.
Structuur en cultuur Einde van de rit : Aanrijden : via de Polyketing / Intralox Loslijst : op kantoor Indien gesloten op de loods
Stickers : Afzender Ontvanger Aantallen Pallet 3 van 9 ! Structuur en cultuur Stickers : Afzender Ontvanger Aantallen Pallet 3 van 9 !
Volume Gewicht Betalend gewicht CMR schoon houden Structuur en cultuur Volume Gewicht Betalend gewicht CMR schoon houden
Structuur en cultuur Lading ( beschadigd) in de auto ? Vooraf bekijken Paklijst alvast bij documenten voegen Brengt snelheid in het proces Pro actieve houding Klant tevredenheid
Structuur en cultuur Normering : Pauzes houden - urenregistratie Volle truck : 2 uur Na 15 minuten melden Bericht geven en contact houden
Bedankt voor uw aandacht en veel succes !
Social media : Boordcomputer / Smartphone = P Hooguit een foto van een truck op de zaak, nooit bij een klant ! Vuile was nooit buiten ophangen ! Ongevallen door afleiding !