SYMPOSIUM Vervoer in de buurt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VERVOERSAFHANKELIJKHEID IN DE GEMEENTE MEDEMBLIK LISANNE KRAAKMAN | UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM | 11 MEI 2012.
Advertisements

OV-chipkaart stand van zaken
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Concept programma: naar een toekomstvast OV
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Invoertool fietsparkeren BTM Casus Amsterdam Rico Andriesse.
Fietsbeleid in Limburg
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Zeker van Zorg: nu en in de toekomst Wnd Directeur Langdurige zorg Inge Vossenaar.
Nijmegen - Kleve Decision time! Martijn Post – 5 december 2013.
Presentatie OPC Utrecht 17 september 2009 Rol Buurtbus in SRE gebied -Beleid -Uitvoering.
Boer zoekt bus Openbaar vervoer in landelijke gebieden Gerard van Kesteren Hendrik Bouwknegt 18 september 2009.
Aanbesteding deeltaxivervoer 2016
Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.
OT 1 Prijs Prestatie 15 augustus 2014
.Welkom Op de presentatie van Unique Traveller. .De visie van Unique Traveller ‘Iedere reiziger is een individu’ Bepaalde groepen hebben meer aandacht.
11 OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Netwerkanalyse Zuidvleugel
1 Presentatie voor de kaderleden van de Noord-Hollandse ouderenbonden en de werkgroepen van de SBO-NH 8 november 2013 Door Wiebe de Haan (voorzitter Rocov-NH)
Aanbesteding Zuidoost Brabant Ontwerp Programma van Eisen
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
Dialoogsessie Basisbereikbaarheid openbaar vervoer
Tafel dagbesteding gemeenten
1 Openbaar vervoerplannen 2012 Ontwerp stadsregio Rotterdam.
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Nieuwjaarsreceptie 2015 Transport & Mobiliteit. Lange afstand – corridors Stedelijke mobiliteit Relatie tussen lange afstand en stad / regio: knooppunten.
Platform Informele Zorg Beleidskader MO
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Openbaar Vervoer in de gemeente Leudal. Taken en verantwoordelijkheden van de gemeente Presentatie Commissie Ruimte 22 januari 2013 Dhr. P. Stevens Ing.
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Het OV 2007 – november 2013, ROCOV, Pedro Peters 1.
GRP VI ( ) Gemeentelijk Rioleringsplan. Gemeentelijke zorgplicht watertaken: Zorgen voor een doelmatige inzameling en een doelmatig transport.
Kosten sociaal domein 2015 COMMISSIE SAMENLEVING 29 MAART 2016.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Ruimtelijke ordening Thuiskamer Egmond-Binnen Edwin de Waard.
1 Wet werken naar vermogen (WWNV) 24 mei 2012 WELKOM.
Mechelen Mobiel voor Iedereen
ACCOMMODATIEBELEID KERN ZEELAND
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Doelgroepenvervoer en Openbaar Vervoer: naar een nieuwe balans
Verbinden van stedelijke ontwikkelingen en de bescherming van soorten:
Parkmanagement Veghel & Arriva Nederland
Loont investeren in DCIM?
PLAN REIS Details Verdien tokens
Organisatieontwikkeling
Samenwerking sociaal domein/MTB
Big Data of Verkeersmodellen
Thema 5 “De Stad”.
Key-factors voor succesvol OV in het landelijk gebied
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
Samenwerking in de regio voor betere mobiliteit voor iedereen
Slimme gemeenten doen aan Smart Mobility
Flexvervoer anno 2018 Gerard van Kesteren
Qbuzz nieuwe vervoerder in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Reizigers in het DNA van de haarvaten
Nieuw OV-netwerk in regio DAV Drechtraad
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Trein als substituut voor vliegtuig
Helpt basisbereikbaarheid vervoersarmoede de wereld uit?
Inspelen op innovaties
Reizen tot in de Haarvaten. Waar loop je als reiziger tegen aan
N.V. RENDO Holding “Energietransitie!”
Transcript van de presentatie:

SYMPOSIUM Vervoer in de buurt Maikel Bracun Ontwikkelmanager 23-jun 2017

Content Ontwikkelingen en uitdagingen Vervoersconcepten OV-shuttle Avondvlinder Overig Belofte aan reizigers Flexibiliteit Randvoorwaarden Conclusie

Ontwikkelingen Impact van verwachte ontwikkelingen Grootste mobiliteitstoename is voorzien in en tussen de grootstedelijke regio’s Gebieden met beperkte vervoersvraag: OV met vaste halteplaatsen en routes lastig in stand te houden Capaciteits- en kwaliteitsgrenzen Gerichte investeringen Nieuwe vervoersconcepten Slimme financiering Aansturing

Uitdagingen

Case studie Concessie Limburg ‘Witte vlekken’

OV-shuttle Dienstregeling van OV-knooppunt naar centrale halte in kern Halte-halte (OV-tarief) + € 2,50 = Halte-deur 06:00u-23:00u (7 dagen p/week)

Avondvlinder Vast vertrekpunt vanaf OV-knooppunt en flexibele route Halte-halte (OV-tarief) Dal perioden (7 dagen p/week)

Overige nieuwe vervoersconcepten Volledig flexibele mobiliteitsoplossing Arriva Click in Kent (UK) Deur-deur Potentieel geschikt voor stedelijke gebieden Fietsdeelsysteem Arriva Nextbike in Maastricht First and last mile

Belofte aan reizigers Als er geen regulier OV (meer) is, brengt de Arriva Vlinder je naar je bestemming Net zo gemakkelijk als reizen met regulier OV door integraal informatie- en betaalsysteem (1 loket) waar je alle vormen van vervoer die Arriva aanbiedt op eenduidige wijze kunnen plannen, reserveren en betalen

Zo werkt het voor de reiziger

Voorkant en achterkant Aan de voorkant voor reizigers is het 1 propositie voor kleinschalig vraaggestuurd OV, met 1 naam, 1 loket voor het plannen, reserveren en betalen van je reis Aan de achterkant binnen Arriva betekent dit dat het huidige vraagafhankelijke vervoer in de regio’s (o.a. OV-shuttles, Avondvlinder, etc.) zal worden uitgevoerd onder een uniforme naam Optimale vervoerkundige flexibiliteit om binnen 1, voor reizigers herkenbare propositie, in te spelen op de behoefte per regio/gebied

Randvoorwaarden Uitgangspunt is dat reizigers in de Arriva Vlinder precies zo kunnen betalen als in het reguliere OV OV-chipkaart (en alle producten), e-ticket of los wagenverkoop Uitvoering kleinschalig vraaggestuurd OV is conform kwaliteitsniveau reguliere verbindingen Toegankelijkheid

Conclusie ‘Vervoer in de buurt’ is onderdeel van totale mobiliteitsketen Mobiliteitsaanbieder Differentiëren in productaanbod Uniform aanbieden voor reizigers Samenwerking met mobiliteitspartners