Procesverbetering in de Zorg Van harder werken naar slimmer werken Uw contactpersoon: Janneke van Leijen janneke.van.leijen@operaconsultancy.nl M. 06-82734005
Zorgprocessen kunnen een bron van dagelijkse frustratie zijn… “Ik vul 60% van mijn werktijd met zaken waar ik niet voor geleerd heb” “Ik heb het gevoel dat we constant achter de zaken aanlopen” “Het lukt ons niet om de wachtlijsten weg te werken” “Ik moet steeds zoeken naar instrumenten die ik nodig heb” “Problemen met elkaar bespreken is lastig” Bron: interviews voor: Quality Improvement by Redesign. Aspects of redesigning healthcare processes and the effect on quality of care
We kunnen u met verschillende tools helpen bij het optimaliseren van uw processen Snelle inzage in het verbeterpotentieel van uw organisatie/ afdeling Zelf in te vullen korte vragenlijst Rapportage 1. Pre-scan Inzage in klant, klantwaarde, processen en optimalisatie kansen 2 uur durende workshop met (een vertegenwoordiging van) uw organisatie Rapportage + nagesprek 2. Workshop Zelf aan de slag met optimalisatie, kennis bijhouden en vergroten Trainings-bijeenkomsten Webinars 3a.Training Optimalisatie traject obv uitkomsten workshop Projectbegeleiding Implementatie begeleiding Change management Geborgde procesoptimalisatie 3b. Begeleiding Doel: Hoe: Resultaat: Bron: Opera Consultancy & Implementatie
Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een rapportage met daarin: Door het invullen van de Quick Scan heeft u snel inzicht in het verbeterpotentieel van uw organisatie of afdeling 1 2 3 U vult online een korte vragenlijst in Wij analyseren uw antwoorden Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een rapportage met daarin: De mate waarin u uw klanten en de wensen van deze klanten goed in beeld heeft De mate waarin uw werkwijze voor verbetering vatbaar is Welke soorten verspilling er het meest voorkomen In hoeverre het uitvoeren van een workshop voor u van toegevoegde waarde is Bron: Opera Consultancy & Implementatie
Na het volgen van de workshop hebt u een eerste overzicht van uw klanten, klantwaarde en processen, met veranderpotentieel 1 U heeft een voorbereidend gesprek met één van onze consultants: Globaal beeld van uw organisatie schetsen Grove beschrijving van klanten & processen Deelnemers aan de workshop bespreken Doorlopen opzet workshop 2 U neemt deel aan de workshop: Duur: 3 uur Minimaal 6 – maximaal 20 deelnemers Representatieve vertegenwoordiging van uw organisatie 3 Binnen 5 werkdagen ontvangt u van ons een rapportage met daarin: Een overzicht van uw klant (en)groep(en) en de waarde die u voor die klant(en) levert De processtappen waarmee u waarde creëert (per klantgroep) De verspilling in uw proces(sen) Een indicatie van de benodigde veranderingen (per proces) Bron: Opera Consultancy & Implementatie
U neemt deel aan een van onze webinars: Door het volgen van onze trainingen kunnen uw medewerkers zelf aan de slag met procesverbetering 1 U kiest (samen met één van onze consultants) voor de meest geschikte training, o.a.: Processen definiëren en optekenen Proces herontwerp Klantwaarde bepalen Proces verspilling elimineren 2 U neemt deel aan een van onze webinars: Duur: 1 uur Deelonderwerpen uit de trainingen (bv. Flowcharts maken) Te volgen op een voor u en uw medewerkers gunstig tijdstip Bron: Opera Consultancy & Implementatie
Wij begeleiden uw procesoptimalisatie op maat: Met de resultaten van de workshop kunnen wij u op maat helpen om slimmer te werken door het het verbeteren van uw processen Wij begeleiden uw procesoptimalisatie op maat: Op basis van de resultaten van de workshop Inzet van de best passende methode: Zorgpadoptimalisatie Projectbegeleiding Implementatie begeleiding Change management Business Process Redesign Routine verandering Wij gaan pas weg als de nieuwe werkwijze geborgd is binnen uw organisatie Bron: Opera Consultancy & Implementatie