Branded Content Vereniging van Communicatieadviesbureaus.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Communicatiestrategie
CONTENT MARKETING: reality or hype Patrick Van Waeyenberge.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
“The Heineken way of life”
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Doelstellingen Formuleren
Gepersonaliseerd leren
Cross Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Regionale samenwerking in Groot-Amsterdam
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Academische vaardigheden - C1.5
Crossmediale Communicatie
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept Mediaplaza, Utrecht.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Contentmarketing Meten.
Inbound Marketing Plan
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
DMK – week 2.
VLUCHTELING, MAAR VOORAL GEWOON KIND! Campagne najaar 2015
Richard vd Kroft Portfoliomanagement bij VenJ
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Communicatie is de basis
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Brunssum op eigen kracht Beleidskader Rekenkamercommissie Brunssum 7 januari 2014 Etienne Lemmens Jean-Paul Essers.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
LET’s get Social.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Symposium Matched care - 24 november 2016 Annemiek Harder /
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
ITU World Triathlon Grand Final
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Media is er altijd en overal
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
2017 – Digital Pixel Marketing
SPONSORPLAN POLAR TRIATHLON 2017
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
ITU World Triathlon Grand Final
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Kluwer The end of Publishing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Waarom HR en Marketing moeten blenden
The Dutch Guild of Multi Media Engineers Welkom bij RTL Nederland
Do’s en don’ts voor bewonersinitiatieven
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Zitvolleybal Tilburg.
De meerwaarde van side-events
OF WIL JE ECHT IETS BEREIKEN?
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
De meerwaarde van side-events
Sandra van Heukelom-Verhage Amy Elzakkers
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

Branded Content Vereniging van Communicatieadviesbureaus

Rob van Griensven Head of Media, Sponsoring & CRM

Inhoud / Agenda Context Soorten Do’s & Don’ts https://www.youtube.com/watch?v=Se44ed4KBMA

De heilige drie-eenheid van marketingcommunicatie Geloofwaardig Relevant Onderscheidend

Advertising/‘Reclame’ schiet soms tekort… Effect = bereik * impact Fragmentatie media landschap  lastiger om groots bereik te genereren/garanderen Marketing smartness van de doelgroep (opgegroeid met marketing trucjes) Juridische kaders

Mogelijke oplossing; branded content Verschillende soorten Andere aanpak  it’s hard work Upward potential & downward risk...!

1. Branded content op basis van sponsorrechten en -activatiebehoefte Heineken bar in de UCL studio van Veronica Heineken Star Tour / Champions Quiz items in UCL programma/format Billboards / Breakbumpers / Opening- & Closing sequences Aftermovies van festivals / festivalactivaties https://www.youtube.com/watch?v=4Qq0RKo0zWU https://www.youtube.com/watch?v=gkqQNDSriF8 KNVB Beker Amstel-kroeg in Kuip (exposure ism SBS)

2. Branded content die past bij de positonering / doelgroep / campagne Zullen We Een Spelletje Doen  Amstel VriendenQuiz Vrienden van Amstel LIVE! Persgroep Radio 538 RTL Social content Amstel Gold Race Amstel Radler Challenge https://www.youtube.com/watch?v=bfSuZIhdrXg SBS9 exposure VI

2. Branded content die past bij de positonering / doelgroep / campagne Bagels & Bubbles (Net5) Bitterzoet (Linda.TV) Chief Oranje Officer in Heineken Oranjekoorts campagne Rol in TVC Column (AD) Digital content items Items uitzwaaiwedstrijden (SBS) Sixpack (SBS)

3. Branded content die betrokkenheid (uit)vergroot Influencers  festivals, ‘urban brands’ horeca-aanpak Native advertising  bijv. HHH ism AdFactor Twitter Amplify (UCL / ADE) Social doorplaatsing vanuit het platform

Proces & besluitvorming Begin bij de doelstelling! Niet backward engineeren vanuit het middel... Weet wat & hoe te meten, ivm bijsturing en/of evaluatie. Desondanks is SMART besluitvorming niet altijd mogelijk/makkelijk ... Arbeidsintensief doordat de Executive Producer rol bij de opdrachtgever ligt: Concept Creatie Productie Naleving (afspraken en juridische restricties)

Do’s & Don’ts Wetende dat: Effect = Impact * Bereik

Do’s & Don’ts Als het merk/product echt de hero moet zijn, is advertising meestal effectiever  Bij Branded Content is de content namelijk de hero!

Do’s & Don’ts Bepaal: Concrete (communicatie)doelstellingen Logische doelgroep  maar wel dmv How Brands Grow perspectief https://www.youtube.com/watch?v=CIFa8nq18_A https://www.youtube.com/watch?v=QtIzcx7pskU https://www.youtube.com/watch?v=qUP4UWvdDLU Vanuit klassieke aanpak kennis/houding/gedrag awareness, equity, trial/conversie

Do’s & Don’ts Verzand niet in media targets (het gaat om effect/doel), maar doe wel een sanity check: Wat levert het voorstel vanuit de exploitant op qua mediawaarde Is de infrastructuur om dit daadwerkelijk te leveren wel op orde?

Do’s & Don’ts Sponsoring zonder activatie is weggegooid geld Maar: geen dogmatische verplichting!

Do’s & Don’ts Challenge de BC targets versus marketing- en sales-doelstellingen Distributie- of kwaliteitsproblemen worden door een branded content campagne niet opgelost!

Do’s & Don’ts Denk cross-mediaal Storytelling story + telling content + media Owned / Earned / Paid

Aftermovie VVAL 2016: https://www.youtube.com/watch?v=FXZtTlMV5QI

Vereniging van Communicatieadviesbureaus