Hans Prins Vera Heijenrath

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie avond groep 3 Mariëlle van Velzen maandag 9 september 2013
Advertisements

Aan de slag met kerndoelen in het VSO
Welkom MAVO 2.0 Overstap van leerjaar 2 naar leerjaar 3 3 april april 2012.
SG De Triade “Bouwen op Prestaties”.
organisatie/differentiatie Michael college 17 september 2013 Klas 8
Informatieavond.
Voorlichting 8 februari 2010
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Jenaplan VO Verwerken van weektaken op eigen niveau op een moment dat jij zelf inplant. Maar ook leren van en met elkaar binnen de stamgroep. Apenheul:
Voorlichting 7 oktober Inhoud Scholen in Leiden e.o. Soorten voortgezet onderwijs Onderbouw en bovenbouw Profilering Kwaliteit Toelating Leerlingbegeleiding.
Rekenbeleid Centrale rekentoets start in Verplicht voor alle leerlingen Toets is op twee niveaus: 2F (vmbo / mavo) 3F (havo / vwo)
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Informatieavond groep 7b
Rekenbeleid
Moderne Wiskundedag 8 maart 2012.
Welkom Aan alle ouders van klas 2 vmbo.
Vervang door auteursnaam en datum..
Informatie avond groep 3 Mariëlle van Velzen dinsdag 9 september 2014
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
4 Profielen C&M: Cultuur en Maatschappij E&M: Economie en Maatschappij
Een nieuwe start Overgang van Basisonderwijs naar Voortgezet onderwijs.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Informatieavond mavo  Voorstellen mentoren  Algemene informatie leerjaar 4  Eindexamen  Sectorwerkstuk: doorstroom MBO of havo  Activiteitenweek.
LOB 3 HAVO Schooljaar
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Assenstelsel tekenen.
LOB 3 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs 8 oktober 2015.
Voorlichtingsavond Doorstroom 4 TL  4 Havo 11 november 2015.
* 1F = BASISSCHOOL * 2F = VMBO * 3F = HAVO & MBO.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Voorlichtingsavond TH Leren met plezier!. Welkom Sander ScholtenDavid Snoeij.
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 3 MAVO 11 januari 2016 WELKOM!
LOB 3 HAVO Schooljaar Leerdoelen Ik weet welke profielen ik kan kiezen en wat ze inhouden Ik weet wat de consequenties van mijn profielkeuze.
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Melanchthon De Blesewic
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Vakkenpakketkeuze Theoretische Leerweg
Maandag 7 november 2016.
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
LOB 3 HAVO Schooljaar
Welkom bij de aanvullende informatieavond
1 VMBO-KGT deel Grafieken tekenen 1 1.
LOB 3 Mavo Schooljaar
LOB 3 Atheneum Schooljaar
INFO - AVOND 3 HAVO.
Informatieavond ouders groep 8
Voorlichtingsavond ouders van
Welkom op de voorlichtingsavond voor de ouders/ verzorgers van GT2
Welkom bij de aanvullende informatieavond
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
De overstap van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs
Mobieltje op trilalarm ?
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
LOB 3 VWO Schooljaar
Studiekeuzes van uw kind
Profielkeuze Sanne ten Haken & Bas Reuvers Decanen.
Ouderavond klas 3 Leerlingen nemen plaats bij hun ouders
Welkom Profielkeuze voorlichtingsavond voor leerlingen uit mavo en havo klas 2.
Voorlichting vmbo-tl bovenbouw
Taal leren in een verrijkte leeromgeving
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
Transcript van de presentatie:

Hans Prins Vera Heijenrath NIEUWE THERMEN EN MALMBERG Hans Prins Vera Heijenrath Senior Business Developer Sectordirecteur Malmberg Nieuwe Thermen

Nieuwe Thermen Gepersonaliseerde trajecten als voorbeeld voor VMBO- en AVO-scholen van SVO| PL

Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor/coach Nieuwe Thermen VMBO-t/Havo advies Kleinschaligheid Leer- en leefgemeenschap Persoonlijke begeleiding van mentor/coach Werken/leren na school Ouderbetrokkenheid

Nieuwe Thermen Betekenisvol leren Vaardigheden Leren binnen én buiten de schoolmuren (Externe Leerlabs) Dagelijks lezen/rekenen Diploma VMBO-t Onderbouw Havo (t/m leerjaar 3)

Nieuwe Thermen

Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels: Onderwijs Vast rooster met keuzemogelijkheden en levels:

Onderwijs 6 domeinen: Taal & Cultuur Wiskunde & Rekenen Mens & Maatschappij Natuur & Technologie Sport & Bewegen Kunst & Ontwerpen

Domeinplanners volgens ons motto: Onderwijs Domeinplanners volgens ons motto: DROOM DENK DURF DOE OPMERKINGEN Leerdoel:   Je leert: Instructie: (per domein/vak) Keuzeopdrachten (A,B,C): A=Kleine, individuele opdrachten (middelgroot) B= opdrachten in tweetallen C= Grote groepsopdrachten Verwerkingsopdracht: (verplichte opdrachten om stof te verwerken) Week I (36) én II (37): positieve coördinaten aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve getallen tekenen. positieve coördinaten (dec. getallen) te tekenen. de begrippen: assen, horizontaal, verticaal, x-coördinaat, y-coördinaat, oorsprong, roosterpunt. 1. introductie wiskunde 2. kaarten (D4…) coördinaten (+) voorbereiding voor M&M 3. assenstelsel tekenen coördinaten (dec. get) voorbereiding voor N&T Coördinaten: A. Maak Tweety (II.A1) A. Maak Tazmanian Devil (II.A2) Maak minimaal één van bovenstaande opdrachten. Plak de opdr. in je schrift. Boekje assenstelsel: lezen info blz. 116 t/m 118 maken 15 t/m 18, 22 lezen info blz. 120 maken 23, 25, 26 Filmpje coördinaten: https://m.youtube.com/watch?v=S5cUXgrOFIU Week III (38) coördinaten met negatieve getallen aflezen in een assenstelsel. een assenstelsel met positieve en negatieve getallen tekenen. coördinaten met negatieve getallen tekenen. ** coördinaten beredeneren zonder gebruik assenstelsel. Week III (38): 1. assenstelsel (-) 2. ** op de x/y-as 3. introductie grafieken voorbereiding voor N&T   Coördinaten: A. schatkaart maken (III.A) B. zeeslagje (III.B) C. schoolpleinspel (III.C) Maak min. 1 van boven- staande opdrachten. Vergeet de opdracht niet in te leveren (zie instructies op het blad)! Boekje assenstelsel: lezen info blz. 122 m. 28, 29 óf 30, 32, m. 33, 34, 36, 37, 38 (**havo) lezen info blz. 126 m. 40, 41, 42

Nieuwe Thermen

Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling? Meten resultaten Hoe meten we leerlingen in hun ontwikkeling? Cognitief  cijfers in levels Vaardigheden  vaardighedenspel en Thermenmeter

SVO|PL en Malmberg hebben afgesproken samen op ontdekkingsreis te gaan De samenwerking met Malmberg SVO|PL en Malmberg hebben afgesproken samen op ontdekkingsreis te gaan om te experimenteren en te leren over gepersonaliseerd leren. In deze afspraak heeft Malmberg een rol in: Leermiddelen Training Consultancy Onderzoek

De leermiddelen – flexibiliteit en gepersonaliseerd leren Malmberg heeft aan alle leerlingen van Nieuwe Thermen een pakket geleverd van TH boeken en de bijbehorende digitale leeromgeving. Via de digitale leeromgeving zijn alle andere niveaus van een methode te gebruiken. Daarnaast is op de school een fysiek leermiddelenmagazijn van KGT en HV methodes.

Nieuwe Thermen

De digitale leeromgeving biedt veel Tools voor gepersonaliseerd leren De digitale leeromgeving biedt veel mogelijkheden om het leren af te stemmen op de behoefte van een individueel kind via: Differentiatie naar aanpak, verschillende manieren om aan leerdoelen te werken. Werken op je eigen niveau (alle niveaus onderbouw beschikbaar binnen 1 licentie). Inzicht en overzicht.

Inzicht voor de leerling Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden Inzicht voor de leerling

Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden Inzicht in voorkennis

Tools voor gepersonaliseerd leren - voorbeelden Overzicht

Leertechnologie - Knewton Echt adaptief en gepersonaliseerd leren ondersteund door data gedreven adaptiviteit

Leertechnologie - Knewton De nieuwe generatie Malmberg leermiddelen heeft vanaf komend schooljaar door Knewton technologie gestuurde adaptieve trainers. Ontworpen in nauwe afstemming met scholen en zeker ook met gebruikmaking van de inzichten die we opdoen door de samenwerking met Nieuwe Thermen.

Meer weten? http://www.malmberg.nl/Voortgezet-onderwijs/Digitaal-lesmateriaal/Adaptief-leren-1/Whitepapers.htm