Doelen realiseren met media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Vormingsdag Digidak Mediageletterdheid: Wat, hoe & waarom? Juni 29, 2012 Malle Mariën Ilse, IBBT-SMIT Vrije Universiteit Brussel.
<Naam spreker en school/ gemeente
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator.
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
Levensvragen Over geluk…..
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Sociale media op school
Definitie Mediawijsheid
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Datum Naam school Naam presentator
Mijn Trajectboekje Een handige hulp?.
Rita de Bresser, Martijn Goossens, Peter Lubbers, Richard Rokx
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Communiceren met Marloes
De Leesmees.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
4. Online strategie Internet scorecard
Beter Onderwijs Nederland
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Rol van de bibliotheek bij mediaopvoeding van 0 – 6 jarigen Een interactieve sessie over mediaopvoeding van het jonge kind Denise Bontje en Plonie van.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Workshop Identiteit?.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Ouderraad 7 december.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Jong en geborgen op de Dialoogdag Enkele boeiende themasessies – Telkens een stuk inhoud uitgelicht – Met per sessie een 15-tal deelnemers Nog vele.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
<plaats en datum>
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Doelen realiseren met media
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Mediawijsheid competentie:
H5 Wie heb je nodig?.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Mediawijsheid competentie:
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Samenwerken en communicatie
<plaats en datum>
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
PROJECT INTERFACE.
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Doelen realiseren met media

Mediawijsheidcompetentie Strategie: S2 Doelen realiseren met media Een opleiding afronden, carrière maken, geld verdienen, je vrije tijd invullen, je droomhuis kopen, een topvakantie hebben, vrienden maken, je politieke partij ondersteunen, gezond leven, gelukkig zijn: bij al deze zaken spelen media een rol. En soms zijn media helemaal niet van belang. Dan houdt mediawijsheid in: verleidingen weten te weerstaan, pulp vermijden, listen doorzien, hypes laten gaan, hersenspoeltechnieken de baas zijn, traagheid koesteren en de uitknop weten te vinden.

Voorbeelden van doelen: 1) Kan digitale en online media gebruiken wanneer dit gevraagd wordt (zoals bij het invullen van een belastingaangifte of het digitaal versturen van een sollicitatiebrief). 2) Weet wanneer welke toepassingen meerwaarde hebben bij het realiseren van professionele en sociale doelstellingen en kan deze effectief inzetten: zoals bij het vinden van een nieuwe baan, een les maken voor zijn of haar klas of ( met de klas) een goed doel steunen via social media.

S2: doelen realiseren met media 1) Les maken / Eindopdracht 2) Media project maken met een sociaal doel 3) Mediaproject op school ( samen media maken)

1) EINDOPDRACHT Les maken ..\..\RKCS eindopdracht\Eindopdracht workshops MW.doc

2) Media project maken met een sociaal doel ..\..\Lessen VO najaar 2016\Les 10 Doelen realiseren met sociale media\les_SocialMediaCampaign02.pdf

Mediaproject op school ( samen media maken) Samen-media-maken_fin.pdf Samen Media Maken biedt leerkrachten en schoolleiders handvatten bij het vormgeven van ‘mediawijsheid’ op school. Van losse digitale media tools, praktische websites die ingezet kunnen worden in het reguliere lesprogramma tot handige checklists en voorbeeldlessen om een groot mediaproject neer te zetten. Ook kunt u lezen hoe u ouderbetrokkenheid kunt bevorderen via sociale media om ouderparticipatie 2.0 te bereiken. Het geheel wordt aangevuld met praktische formats die u kunt gebruiken om de communicatie omtrent mediaprojecten goed te laten verlopen.

3 ) Doel van een mediaproject: ● Kinderen leren creatief om te gaan met media en zien hoe leuk en aantrekkelijk nieuwe media kunnen zijn. ● Reflectie op eigen mediaproducties leidt tot nieuwe kennis over de totstandkoming en werking van media en leert betrokkenen om bewuste keuzes te maken in de toekomst. ● Nieuwe technieken met betrekking tot het creëren van media worden geleerd. ● Kritische media-analyse wordt gestimuleerd. ● Ouders, kinderen en docenten werken op een positieve manier samen

www.medialabcuracao.com/nascholingfo http://www.ontdekmedia.nl/doelen-realiseren-met-media/