STRATEGISCHE CONTENTMARKETING CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Klantenservice 2.0: het lerend vermogen van de klantenservice als vliegwiel voor een optimale klantervaring Capgemini Nederland BV Consulting Services.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Wat is interactieve marketing?
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
BVPPM. Voorjaarsbijeenkomst 2014 Agenda: Dank aan ConQuaestor voor de gastvrijheid BVPPM Kennismaken Definitie van Benefits Management Benefits Management.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Thinking Bigger About BI
Nieuw relatiemanagement, SCRM
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
 Ambassadeursnetwerk 2005/2006 Ambities verzilveren * 8 november 2006 Een format voor rapporteren over diversity Klaas van den Berg Mohammed Essafi.
Winst of zingeving: op zoek naar winst met een menselijk maat Dr. Margreet F. Boersma-de Jong Lector Duurzaam Financieel Management.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Visie & Strategie.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Business en IT Consulting
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Rekenen en Redeneren met Oneindig Jeroen Spandaw NWD, 5 februari 2016.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Inbound marketing en bloggen
De marketing van kennis
LET’s get Social.
WiFi instellingen woensdag 1 maart 2017.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
Global Entrepreneurship Week
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Buy Bupropion Australia
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
. AFDELING Datum Welkom op de Campus! Eric Holtman.
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

STRATEGISCHE CONTENTMARKETING

CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN Stelling CONTENTMARKETING IS OUDE WIJN IN NIEUWE ZAKKEN

Sinds 1895, 1904, 1954

Contentmarketing beslaat een groot aantal overlappende vakgebieden AS Ed Peelen: Contentmarketing bevindt zich op snijvlak tussen PR/corporate communicatie en marketingcommunicatie in. Het is een proces, dwars door de organisatie heen.

Contentmarketing definitie Content marketing is a marketing and business process of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract, retain and acquire a clearly defined audience with the objective of driving profitable customer action. Joe Pulizzi, Content Marketing Institute

CONTENTMARKETING IS EFFECTIEVER DAN RECLAME Stelling CONTENTMARKETING IS EFFECTIEVER DAN RECLAME

JOOST DRIESSEN Er zijn veel overeenkomsten met advertising, in die zin is het een invulling op een behoefte… ‘what business are we in - Abell’? Het cruciale verschil zit in het woord content. Het creëren van communicatie van die niet als storend wordt ervaren maar juist als waardevol. De twee disciplines kunnen veel van elkaar leren en in de praktijk zie je ze naar elkaar toe groeien. Leer het aspect van bereiken van advertising. Leer het aspect van beraken van content marketing

Schiphol tv sCORENDE content op YOUTUBE EIGENAAR Corporate communicatie DOEL Draagvlak bij breed publiek HERO, HUB EN HYGIENE Mix maakt succes RESULTAAT . > 200.000 kijkers per maand . Structureel marketingplatform . Een van de best scorende, meest bezochte YouTube-kanalen in Nederland

Businessmodel kantelt retail Online retail content-eCOSYSTEEM

IK WEET WAT HET RENDEMENT VAN MIJN COMMUNICATIE IS Stelling IK WEET WAT HET RENDEMENT VAN MIJN COMMUNICATIE IS

CONTENTMARKETING IS DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN AFDELING COMMUNICATIE Stelling CONTENTMARKETING IS DE VERANTWOORDELIJKHEID VAN AFDELING COMMUNICATIE

REDENEN OM CONTENT- MARKETING STRATEGISCH IN TE ZETTEN:

Via strategie en contentproductie naar resultaat

CONTENTMARKETING IS EEN HYPE Stelling CONTENTMARKETING IS EEN HYPE