middelen – tools - werkvormen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Busramp in Zwitserland
Advertisements

De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
ORGANISATIE CKV1 Wat betekent het en wat is het?
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Project Roemenië via ThinkQuest.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Collectief portfolio groep 3
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.
 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
DIVERSITEIT: OBSTAKEL OF UITDAGING?
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Basis communicatieplan
Inleiding Medezeggenschap bij De Haagse Scholen
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Interculturele communicatie
Seizoens- informatie (1) Seizoens- informatie (1)
Gewoontes / verslaving
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Aan de slag met waarderend vernieuwen
voor familie en vrienden van
Eten in verschillende culturenBeroepen Gezond of ongezond? Wat zit er in mijn brooddoos? Mijn lievelingseten (LEER-) ACTIVITEITEN middelen – tools - werkvormen.
MIDDELEN - TOOLS - WERKVORMEN
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Op zoek naar emotie. Hoe belangrijk is muziek op dit moment t.o.v. het verleden? Technologie is veranderd VB: Slaven, Grieken. Meerdere stijlen ontwikkeld.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
TIENERPLEIN BRUNSSUM-OOST. Project van leerlingen van basisschool Meander.
Timemanagement.
Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.
Een concreet leerverhaal om leerkrachten aan te zetten innovatief aan de slag te gaan met als doel leerlingen sterker te engageren tot zelfstandig/coöperatief.
HOORCOLLEGE 5 ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Kerkdorp Beesel Ouderen: wie zijn het? wat doen ze? wat willen ze?
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
ICT in het speciaal onderwijs
Dienstverlening & Producten
Kies een boek en lees om de beurt een regel van één bladzijde voor.
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Informatie avond Uitstroomprofiel Arbeid
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Dit is onze bedrijfsnaam
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Zorg jij voor gezelligheid in onze huiskamer?
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Openbare basisschool Cornelis Jetses
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
DE OUDERRAAD
<naam bedrijf> & <naam school>
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

middelen – tools - werkvormen metromodel: GRENZELOZE SPROOKJES in overleg met: (LEER-) ACTIVITEITEN KL 1 2 3 4 5 6 ken je sprookjes van bij ons ! zelfmaakte sprookjes: “Er was eens…” muziek en sprookjesfilms plekken sprookjes uit andere culturen ICT-ZONES (en mediadoelen) middelen – tools - werkvormen werken met instrumenten ik oefen (1.7, 1.8, 2.15) ik vertel … ik leer zelfstandig (1.7, 1.8, 2.14, 2.15, 3.1, 3.3, 3.7) schimmenspel ik maak, geef vorm (1.6, 3.2, 1.7, 1.8, 1.10, 1.14, 2.2, 2.8, 3.3) luisterdoos luisterdoos wij maken een sprookjesboek, een poppenkast kamishibai,…) ik zoek en verwerk (1.4, 1.7, 1.8, 3.3) wij maken sprookjesradio (opnames in Audacity) ik stel voor (1.7, 1.8, 3.3) ik communiceer (1.3, 1.7, 1.8, 2.11, 2.12, 3.3)